AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #61 Del Skrevet 2 timer siden Nei man vet aldri hva uforutsett som kan skje. Anonymkode: 38e84...944 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #62 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det dør barn i verden hvert år fordi de blir glemt i bil. Anonymkode: e5f67...987 Hvor mange dør fordi mor glemte igjen bilen i barnehagen og gikk hjem etterpå? Glemte at hun hadde større søsken i bhg også da kanskje? Vil hun ikke huske når bhg ringer henne når eldste ikke ble hentet? Eller henter hun eldste, går hjem og verken mor eller storesøsken husker på at de har en liten baby? Anonymkode: 283ce...30f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #63 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har ikke bil, men har glidd rundt med barnevogn på glatta. Synes det er ille nok. Det er flere som lar småsøsken vente i bilen her. Noen bærer rundt med babybilstol, og det ser ærlig talt ikke trygt ut. Hvordan kan dere forsvare at det skal være tryggere å tryne på isen når man bærer på baby? Fall på is er ganske mye vanligere enn kidnapping, bilbrann og plutselige kveldningsulykker fordi baby spyr på de 4 minuttene mor er borte... Anonymkode: 283ce...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #64 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Risikoen er kanskje liten men skadepotensialet er stort dersom noe skulle skje. Jeg hadde aldri gjort det, å bære med seg bilstolen inn krever ikke så mye. Anonymkode: 6a3c9...b7d Ja, for det er jo helt trygt å falle og knuse babyen... Anonymkode: 283ce...30f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #65 Del Skrevet 2 timer siden På KG er det ingen som gjør det, men ute i virkeligheten ser jeg det daglig. Det er forskjell på den ideelle verden og hvordan livet faktisk er for de fleste. For min del ser jeg også på det å navigere etter noe som er 0,00015% sannsynlig (kidnapping, plutselig bilbrann akkurat i de tre minuttene du ikke er til stede) som litt hysterisk. Om 7-8 år skal denne babyen gå til skolen og navigere i trafikken selv. DET er farlig det, men de skal lære. Og livet er aldri helt uten risiko. Det må vi leve med. Anonymkode: 2a908...828 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #66 Del Skrevet 2 timer siden Jeg mener det går greit å la barnet være i bilen denne tiden, med unntak av om det er svært kaldt eller svært varmt ute. Da hadde jeg ikke tatt sjansen. Man trenger ikke gjøre ting vanskeligere enn strengt nødvendig. Alt har jo en risiko tross alt. Det skumleste man kan gjøre er å spørre om råd rundt oppdragelse på internett 😂 Anonymkode: 3829b...8b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #67 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det gjelder kun når babyen ligger helt flatt. En baby ligger ikke på ryggen når den sitter i bilstol, den ligger i en stilling som kan hindre frie luftveier. Derfor en alltid skal ha de under oppsyn når de sitter i bilstol/vippestol. Anonymkode: 6e1ea...74e Har ikke bil så jeg er nysgjerrig på hvordan denne overvåkingen fungerer i praktis når baby sitter bakovervendt og det kun er en voksen i bilen. Har du med en person som sitter bak med baby? Eller har du speil baki der? Og hvordan påvirker det trafikksikkerheten når du er i konstant alarmberedskap fordi baby kan gulpe og bli kvalt i løpet av 4 minutter? Anonymkode: 283ce...30f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #68 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Så lenge det ikke er sol og varmt ute som det ikke er nå så er det innafor. Større risiko å skli på is med baby i armene enn at noen kommer å tar bilen. Folk må ta å roe ned litt. De i barnehagen vet jo at du har et barn så skulle du av en eller annen grunn besvime så blir nok baby tatt hånd om Anonymkode: 53162...31b På reiser i sør-europa ser jeg ganske hyppig at barn sitter igjen i bilen om de sover, og foreldrene spiser lunsj rett ved. Mye mer komfortabelt med klimakontrollert bil, enn en glovarm vogn. Ellers enig. Besvime kan man jo gjøre hjemme også, selv når man går ned trappa med baby i hendene. Så tryggeste stedet å være for å få rask hjelp er jo barnehagen. Anonymkode: f1f90...50a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #69 Del Skrevet 2 timer siden Jeg trodde at biler som begynte å brenne kun var noe en hørte om.....helt til jeg opplevde det selv. Anonymkode: b36ec...f0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #70 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Og nei, man glemmer ikke at baby er i bilen. Man glemmer ikke klimakontroll. Akkurat like lite som man glemmer å skru av kokeplaten etter å ha varmet mat. Eller glemmer at barnet ligger i vogn og sover, og ikke er på trilletur med far. Eller glemmer å ta med babycall når man jobber rundt i huset og baby sover. Hvordan tør dere i det hele tatt å ta vare på et barn, med alt dere er redd for? Anonymkode: f1f90...50a Atte hæ? Det finnes nok av eksempler på barn som har dødd fordi foreldrene glemte at de var i bilen. Best å ikke gjøre det til en vane, tenker jeg. Plutselig en dag er man ekstra stressa og faktisk glemmer barnet når man er på annet ærend som tar lenger tid enn bhg-levering. Anonymkode: cc736...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #71 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det dør barn i verden hvert år fordi de blir glemt i bil. Anonymkode: e5f67...987 Da forstår jeg ikke hvorfor dere tørr å ta med barn i bil i det hele tatt. Hva om man kommer hjem igjen fra handletur, og glemmer at baby er i bilen? Anonymkode: f1f90...50a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #72 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg trodde at biler som begynte å brenne kun var noe en hørte om.....helt til jeg opplevde det selv. Anonymkode: b36ec...f0d Ja, ikke sant. Jeg våknet for litt siden av at en bil i nabolaget sto i fyr og flamme. Det var ikke bare gnister heller, den var oppslukt i flammene som sto metervis opp i lufta. Ikke tok det lang tid før full spredning heller. Anonymkode: cc736...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #73 Del Skrevet 2 timer siden Det går helt fint så lenge du har babycall og låser bilen og sørger for at temperaturen er fin for baby❤️ Ikke bry deg om mammapolitiet her inne 😂 Det er snakk om ett par minutter og det er mye mer skånsomt for baby å slippe å bli med inn i de minuttene; spesielt om hun/han sover Anonymkode: d6cde...1ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #74 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da forstår jeg ikke hvorfor dere tørr å ta med barn i bil i det hele tatt. Hva om man kommer hjem igjen fra handletur, og glemmer at baby er i bilen? Anonymkode: f1f90...50a Det handler om å minimere risiko, ved å ikke gjøre det å sette igjen barnet til en vane. Da skjer det etter hvert på autopilot og sjansen for skummelt utfall blir større. Anonymkode: cc736...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #75 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Atte hæ? Det finnes nok av eksempler på barn som har dødd fordi foreldrene glemte at de var i bilen. Best å ikke gjøre det til en vane, tenker jeg. Plutselig en dag er man ekstra stressa og faktisk glemmer barnet når man er på annet ærend som tar lenger tid enn bhg-levering. Anonymkode: cc736...7e6 Altså tar du ikke med barnet ut døra i det hele tatt? Hva om du setter fra deg vogna utenfor prøverommet, og glemmer at den står der når du er ferdig? Hva om du parkerer ved butikken, og glemmer at barnet er i baksetet? Hva om du på trilletur møter noen bekjente, prater litt, og går videre uten vognen? Hva om du bruker lekerommet på senteret mens du gjør et kort ærend, men glemmer at barnet er der når du er ferdig? Anonymkode: f1f90...50a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #76 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det handler om å minimere risiko, ved å ikke gjøre det å sette igjen barnet til en vane. Da skjer det etter hvert på autopilot og sjansen for skummelt utfall blir større. Anonymkode: cc736...7e6 Minimere risiko er at barnet sitter i klimakontrollert bil. Ikke ute på glatten med mor. Ikke inn i barnehage der det kan være smittsomme sykdommer. Full fokus på den som skal leveres på en travel parkeringsplass. Anonymkode: f1f90...50a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 2 timer siden #77 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, jeg bare føler disse tingene er så urealistiske. Da kan like godt det begynne å brenne i barnehagen, eller en man kan komme å true meg i garderoben, eller jeg kan besvime når jeg kjører hjem eller besvime når jeg går med baby i bilstolen (føler sannsynlighet er like lav). Har helt ny bil hvor jeg kan låse bilen og likevel ha klima/varme på. Anonymkode: 3706a...aa8 Nå er det engang slik at babyer HAR dødd av å bli forlatt i biler - ganske mange ganger. Usannsynlig? Ja. Urealistisk? Nei. Om det begynner å brenne i bhg, så er du der og bærer med deg baby ut. Begynner det å brenne i bilen imens du ikke er der, så er det vesentlig lavere sjanse for at det ender godt. Om du besvimer imens du går med baby, så ser andre babyen og hjelper til. Om du besvimer i bhg og baby er i bilen, så blir du sendt avgårde til sykehus imens baby sannsynligvis fortsatt ligger alene i bilen. Har ny bil jeg også, med egen modus beregnet for å ha kjæledyr alene i bilen til og med. Ville likevel aldri forlatt babyen der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #78 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Altså tar du ikke med barnet ut døra i det hele tatt? Hva om du setter fra deg vogna utenfor prøverommet, og glemmer at den står der når du er ferdig? Hva om du parkerer ved butikken, og glemmer at barnet er i baksetet? Hva om du på trilletur møter noen bekjente, prater litt, og går videre uten vognen? Hva om du bruker lekerommet på senteret mens du gjør et kort ærend, men glemmer at barnet er der når du er ferdig? Anonymkode: f1f90...50a Det handler om å ikke gjøre det å sette barnet igjen i bilen til en vane, for da vil det som sagt skje på autopilot etter hvert og sjansen for at noe skummelt skjer blir større. Det er ikke et vanskelig konsept. Anonymkode: cc736...7e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariaIsabel Skrevet 2 timer siden #79 Del Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, føler at det kan skje så sykt mye dårlig uansett. Man KAN krasje når man kjører bil, barnet kan slutte å puste når man sover men likevel må man sove og man må kjøre bil osv 😅 Anonymkode: 3706a...aa8 Men de tingene må man. Man må ikke forlate ungen alene i bilen. Hvorfor ta unødvendige risikoer? Endret 2 timer siden av MariaIsabel 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #80 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei. Bilen kan begynne å brenne selv om du har slått av motoren. Noen kan ta babyen. Noen kan ta bilen med babyen i. Du kan besvime inne i barnehagen eller hvor du enn er og ingen vet du har baby i bilen. Og så videre og så videre. Bær med deg baby i bilstolen eller bruk bæresjal. ❤️ Anonymkode: 20b18...791 Men hvis du sliter med plutselige besvimelser, hvordan kan du gardere deg mot at det ikke skjer når du går og bærer på babyen? Det er jo ikke trygt i barnehagen heller, hvis du først kommer deg helskinnet over isen. En forelder kan jo være psykotisk og slå seg vrang. Jeg ble nesten påkjørt av en fireåring på trehjulssykkel en gang. De racer ned bakken der vi går ved levering til bhg (halve bakken, de har ikke lov å ta sykkelen med seg forbi en strek på asfalten midt i bakken men den streken synes jo ikke når det er is og tenk om en ansatt blir distrahert). De aker også i bakken når det er snø. Imponerende ferdigheter på biltyvene og kidnapperne i ditt område, det må jeg si. Bryte seg inn i løpet av 4 minutter midt i leveringstiden i barnehagen. Dette må være Oslo Øst? Anonymkode: 283ce...30f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå