mimifin72 Skrevet 19. desember 2024 #181 Del Skrevet 19. desember 2024 Bilen min ble rygget på for noen dager siden. På en parkeringsplass. Det har skjedd før, og etter det lar jeg aldri barnet mitt alene i en bil. I tillegg kastet han opp en gang og ble helt slapp. Måtte ristes for å begynne å puste igjen. TS, det er delte meninger om dette her. For meg hadde det vært uaktuelt. Du må nesten bestemme selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #182 Del Skrevet 19. desember 2024 mimifin72 skrev (Akkurat nå): Bilen min ble rygget på for noen dager siden. På en parkeringsplass. Det har skjedd før, og etter det lar jeg aldri barnet mitt alene i en bil. I tillegg kastet han opp en gang og ble helt slapp. Måtte ristes for å begynne å puste igjen. TS, det er delte meninger om dette her. For meg hadde det vært uaktuelt. Du må nesten bestemme selv Hvordan er det bedre at dere begge to sitter i bilen når den blir rygget på? Du får ikke gjort noe til eller fra bortsett fra å kunne bli skadet selv. Anonymkode: 19f0f...58a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #183 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du tenker på slike ting som at man glir på isen med spedbarnet på armen? At du har fokus på baby, og treåringen plutselig er bak en ryggende bil? At barnehagebarnet som plukker litt på babyen mens du er opptatt med treåringen i gangen, har smittsom hjernehinnebetennelse? Jeg tenker egentlig på alt slikt det er mye større sannsynlighet for enn at en bil plutselig begynner å brenne.... Anonymkode: f1f90...50a De første der er jo ikke tilfeldigheter, det er noe man selv kan bidra til at ikke skjer. Jeg gikk aldri på glatta med mitt spedbarn på armen. Jeg ville hatt babyen i vogna feks, i vognbaggen. Eller bært hele bilstolen litt nærme bakken og leid treåringen i andre hånda og gått sakte. Nå har ikke jeg falt på isen noen gang jeg kan huske, men jeg går likevel forsiktig og tar forhåndsregler for å unngå det, jeg tenker ikke bare at "det skjer ikke meg". Ekstra forsiktig når jeg har med barn. At et sykt barn er borti babyen er nok det jeg ville vært mest bekymret for. Men litt avhengig av alder på den du henter og hvordan barnehagen er utformet så kan man jo passe på litt og det er ikke mengder av barn uten voksenoppsyn i garderoben. I vår barnehage hadde det også føltes trygt å sette vogna utenfor inngangsdøra (inne i uteområdet), tryggere enn å ha baby i bilen slik barnehage og parkeringsplass er plassert. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvordan er det bedre at dere begge to sitter i bilen når den blir rygget på? Du får ikke gjort noe til eller fra bortsett fra å kunne bli skadet selv. Anonymkode: 19f0f...58a Selvfølgelig er det bedre at man er der og kan trøste/passe på babyen med en gang, får med seg hva som skjedde, hvor hardt sammenstøtet var osv for å vurdere om baby trenger legetilsyn og om bilstol må byttes +++ ? Anonymkode: 4fab6...9a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå