Blackjack Skrevet 2. mars 2006 #1 Skrevet 2. mars 2006 Er på leilighetsjakt for tiden, og har funnet en jeg liker godt. Men det har flunkende nytt IKEA kjøkken, som er RØDT! Er egentlig ganske kult (eller det blir iallefall med annen farge på veggene ), og passer godt med stilen vår, men jeg er redd for at jeg kommer til å bli drittlei etter en liten stund? Så er det noen her som har kjøkken i sterke eller uvanlige farger? Er du / ble du fort lei?
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #2 Skrevet 2. mars 2006 Mal veggene hvite og listverket sort så blir det supert - også kanskje hvite og sorte ruter på gulvet - eller parkett.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #3 Skrevet 2. mars 2006 Jeg ahar ikke, men har bodd steder hvor fargene fra femtitallet er igjen; blått, rødt o.l. Så lenge det er fint gjort og farger og design som faktisk funker sammen i rommet, så blir ikke JEG så fort lei, og jeg jobber med visuelle fag til daglig... Men smaken og toleransen er selvsagt veldig forskjellig... Sett inn link til kjøkkenet, da?
Blackjack Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2006 Mal veggene hvite og listverket sort så blir det supert - også kanskje hvite og sorte ruter på gulvet - eller parkett. ← Det som er planen.. Men er likevel redd for å bli lei.
Blackjack Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2006 Fant faktisk ikke det kjøkkenet på Ikea sine sider.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #6 Skrevet 2. mars 2006 Det som er planen.. Men er likevel redd for å bli lei. ← Blir du lei så maler du bare om - verden er full av problemer - hvorfor skape flere?
Blackjack Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #7 Skrevet 2. mars 2006 http://www.bobyggogbolig.no/Articles/Misc/....htm&UnderID=23 Samme rødfarge og fronter, men det er svart benkeplate på "vårt".
Blackjack Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #8 Skrevet 2. mars 2006 Blir du lei så maler du bare om - verden er full av problemer - hvorfor skape flere? ← Tror ikke det går an å male det.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #9 Skrevet 2. mars 2006 Tror ikke det går an å male det. ← Ikke? Er det lagd av flytende substans?
Blackjack Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #10 Skrevet 2. mars 2006 Ikke? Er det lagd av flytende substans? ← Nei, men tror det blir grusomt! Men er enig i at det er nok problmemer i verden som det er.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #11 Skrevet 2. mars 2006 Nei, men tror det blir grusomt! ← Kommer helt av på hvordan du maler det. Heftgrunn, skumgummirull og skikkelig maling gir nok godt resultet. Men det er ikke problemet nå - nå skal du male vegger og listverk. Dvs. først skal du jo kjøpe leiligheten. Lykke til. Hvis du får flere dårlige råd - så kommer de ikke fra meg, for må stikke nå.
Blackjack Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #12 Skrevet 2. mars 2006 Kommer helt av på hvordan du maler det. Heftgrunn, skumgummirull og skikkelig maling gir nok godt resultet. Men det er ikke problemet nå - nå skal du male vegger og listverk. Dvs. først skal du jo kjøpe leiligheten. Lykke til. Hvis du får flere dårlige råd - så kommer de ikke fra meg, for må stikke nå. ← Tusen takk for svar du hyggelige gjest! Ja, problemet blir vel i det hele tatt å få kjøpt den.
Gjest Kjøkkengjest Skrevet 2. mars 2006 #14 Skrevet 2. mars 2006 HVis jeg ellers likte leiligheten godt og prisen var akseptabel, så ville jeg ikke brydd meg om tanken på at du kanskje ville bli lei fargen om en stund. Den tid den sorg, og uansett vil det bli noen år til. Og man kan male om det meste som noen sier, så du er liksom ikke dømt til å ha rød kjøkkeninnredning for resten av livet...
Blackjack Skrevet 2. mars 2006 Forfatter #15 Skrevet 2. mars 2006 HVis jeg ellers likte leiligheten godt og prisen var akseptabel, så ville jeg ikke brydd meg om tanken på at du kanskje ville bli lei fargen om en stund. Den tid den sorg, og uansett vil det bli noen år til. Og man kan male om det meste som noen sier, så du er liksom ikke dømt til å ha rød kjøkkeninnredning for resten av livet... ← Sant nok. Bare jeg som er overnevrotisk førstegangskjøper..
salsera Skrevet 2. mars 2006 #16 Skrevet 2. mars 2006 Vi så det kjøkkenet på IKEA og likte det begge to. Hvis du liker det og har gulv/vegger som passer, synes jeg det er en god ide. I tillegg er det jo mulig å bare kjøpe nye fronter på IKEA, så om dere skulle bli veldig leie om 10 år eller nye eiere ikke liker rødt, er det mulig å skifte design uten å ruinere seg.
Hu i Svingen Skrevet 2. mars 2006 #17 Skrevet 2. mars 2006 I tillegg er det jo mulig å bare kjøpe nye fronter på IKEA, så om dere skulle bli veldig leie om 10 år eller nye eiere ikke liker rødt, er det mulig å skifte design uten å ruinere seg. ← Jepp. Og det kjøkkenet er griselekkert i rødt!
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #18 Skrevet 2. mars 2006 Det så skikkelig fint ut.-) Men jeg fant det ikke på nettsidene til IKEA? Tror det kan bli veldig fint med rødt jeg, det er dessuten ikke en motefarge av typen turkis, tåkerosa o.l (ikke at det er kjøkkenfarger nødvendigvis), mer en klassiker.
LilleBille Skrevet 2. mars 2006 #19 Skrevet 2. mars 2006 Synes det var stilig - og litt anderledes enn "alle" andre kjøkken. Så sant du ikke er "motstander" av rødt - tror jeg ikke det er noe problem å trives med rødt kjøkken - det at det er mye farge er jo bare spennende. - og som andre sier - det går an å skifte fronter etterhvert om dere misliker det over tid. Jeg kunne feks. ikke hatt grønt kjøkken - eller noe annet rom for den saks skyld - da jeg direkte misliker grønt - men jeg har rød gang (stort rom) - noe jeg trodde skulle bli skrekkelig påtrengende - men det er bare fint - selv om jeg i utgangspunktet var veldig skeptisk.
Gjest Binna Skrevet 2. mars 2006 #20 Skrevet 2. mars 2006 (endret) Jeg synes det røde kjøkkenet du snakker om er skikkelig kult! Begynner du å bli lei går det an å forandre "miljøet" rundt eller bare kjøpe andre fronter. Evt. få laget noen motiv til å klistre på i første omgang. (vet ikke hva det heter, men har sett i flere interiørprogram og magasiner i det siste) Endret 20. mars 2006 av hæxa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå