AnonymBruker Skrevet 11. mars #101 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 0.16): 99% carnivore her i snart fire år. Det eneste cheat er at jeg tar litt sukkerfri brus av og til i selskaper. Noen folk får helt fnatt hvis jeg bare vil ha vann. Selv om det er det jeg egentlig vil ha å drikke. Folk er rare altså... Kaffe og te har jeg aldri likt, det smaker gift. Jeg hadde ansett det også som cheat siden det er planter. Jeg har bare opplevd fordeler med helsa. Det er selvfølgelig en omstillingsperiode, særlig med fordøyelsen uten at vi trenger å gå inn på detaljer der. Men første måneden kan være litt utfordrende. Jeg opplevde spesielt god forbedring av helsa på carnivore siden jeg kom fra plantebasert kosthold. Du blir hva du spiser, sier de. Jeg ble grønnsak av et plantebasert kosthold. Hjernen sluttet å fungere. Jeg kunne ikke legge planer fordi jeg glemte alt. Jeg hadde konstant hjernetåke. Tykk, tykk tåke. Hjernen trengte kjøtt! Andre deler av kroppen trengte også kjøtt, men den hjernetåken var veldig hemmende og det var flaut å glemme bursdager til nære venner og familie, glemme julaften, glemme navn på kjente og kjære. Den gjorde også at jeg ble sykemeldt fordi jeg fungerte verken hjemme eller i arbeidslivet. Men nesten hele meg har blitt forbedret, til og med fra tiden før jeg var så dum at jeg prøvde meg på plantebasert. Ting jeg ikke visste kunne bli forbedret som at jeg har fått bedre syn og fått tilbake emaljen på tennene. Jeg sover bedre, har mer energi i hverdagen, stabil energi gjennom hele dagen, restituerer raskere, fin hud, tykkere hår, tykkere negler og mye, mye mer. Anonymkode: aad58...09d Bare noen tanker rundt det. Noe å tenke på er kanskje at det ikke var grønnsakene det plantebaserte i seg selv som skapte trøbbel/hjernetåke, men mest sannsynelig en annen faktor, som for eksempel sprøytemidler disse er dynket med? For du spiste ikke økologisk? Ellers var kanskje også en av årsakene et fettfattig kosthold på plantebasert? hjernen trenger litt fett.. Anonymkode: d87c8...82d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #102 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Bare noen tanker rundt det. Noe å tenke på er kanskje at det ikke var grønnsakene det plantebaserte i seg selv som skapte trøbbel/hjernetåke, men mest sannsynelig en annen faktor, som for eksempel sprøytemidler disse er dynket med? For du spiste ikke økologisk? Ellers var kanskje også en av årsakene et fettfattig kosthold på plantebasert? hjernen trenger litt fett.. Anonymkode: d87c8...82d Ikke meg du spør, men jeg var veganer i veldig lang tid, og kjenner meg igjen i bl.a hjernetåke og dårlig mental helse som følge av vegansk kost. Jeg spiste hovedsakelig økologisk, og spiste aldri kjøtterstatninger og slik prosessert mat. Jeg spiste rikelig med fett fra kaldpresset olivenolje, avokado, nøtter/frø, og spiste varierte innslag med quinoa, bokhvete, linser, kikerter, osv osv. I tillegg selvsagt tilskudd av det nødvendige; bl.a d vitamin, b12. Jeg hadde en lang liste med symptomer og plager, hvor det kognitive og mentale var aller verst. Det var veldig overraskende hvor kort tid det tok med animalsk føde før hjernen skrudde seg på. Det handler ikke utelukkende om for lite fett eller øko vs ikke øko. Det handler om biotilgjengeligheten i maten man spiser. Det handler om at planter har mye antinæringsstoffer som svekker opptak av flere mineraler, og at disse også kan gi irritasjon i tarm som også forstyrrer opptak. Men det er jo sånn det er, veganere/vegeterianere må alltid lete etter noe personen gjorde "feil" Jeg spiser ikke carnivore, men etter flere år med animalsk føde igjen kan jeg trygt si at jeg aldri kommer til å spise plantebasert igjen. Anonymkode: 5c808...ac7 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #103 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 0.16): 99% carnivore her i snart fire år. Det eneste cheat er at jeg tar litt sukkerfri brus av og til i selskaper. Noen folk får helt fnatt hvis jeg bare vil ha vann. Selv om det er det jeg egentlig vil ha å drikke. Folk er rare altså... Kaffe og te har jeg aldri likt, det smaker gift. Jeg hadde ansett det også som cheat siden det er planter. Jeg har bare opplevd fordeler med helsa. Det er selvfølgelig en omstillingsperiode, særlig med fordøyelsen uten at vi trenger å gå inn på detaljer der. Men første måneden kan være litt utfordrende. Jeg opplevde spesielt god forbedring av helsa på carnivore siden jeg kom fra plantebasert kosthold. Du blir hva du spiser, sier de. Jeg ble grønnsak av et plantebasert kosthold. Hjernen sluttet å fungere. Jeg kunne ikke legge planer fordi jeg glemte alt. Jeg hadde konstant hjernetåke. Tykk, tykk tåke. Hjernen trengte kjøtt! Andre deler av kroppen trengte også kjøtt, men den hjernetåken var veldig hemmende og det var flaut å glemme bursdager til nære venner og familie, glemme julaften, glemme navn på kjente og kjære. Den gjorde også at jeg ble sykemeldt fordi jeg fungerte verken hjemme eller i arbeidslivet. Men nesten hele meg har blitt forbedret, til og med fra tiden før jeg var så dum at jeg prøvde meg på plantebasert. Ting jeg ikke visste kunne bli forbedret som at jeg har fått bedre syn og fått tilbake emaljen på tennene. Jeg sover bedre, har mer energi i hverdagen, stabil energi gjennom hele dagen, restituerer raskere, fin hud, tykkere hår, tykkere negler og mye, mye mer. Anonymkode: aad58...09d Fra den ene ekstremen til den andre... Fordelene du merker er fordi du ikke spiser sukker og korn, ikke pga kjøttet. Anonymkode: 8bfcb...be8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #104 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Fra den ene ekstremen til den andre... Fordelene du merker er fordi du ikke spiser sukker og korn, ikke pga kjøttet. Anonymkode: 8bfcb...be8 Det er jo det som er greia med IBS, Crohns/tarmsykdom og carnivore da, det fungerer pga fraværet av fiber og irritanter. Anonymkode: 5c808...ac7 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UltimateNothing Skrevet 11. mars #105 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Grunnen til at carnivore og lignende dietter fungerer så bra for mange er sannsynligvis todelt: for det første spiser man veldig my ekstremt næringsrik mat. For det andre lar man være å spise veldig mye som ikke er sunt for oss, som brød, lettprodukter og sukker. Anonymkode: 79728...14e Homo Sapiens har gjennom tidene utviklet seg som altetende. Vi spiste det vi fant, gravde etter, eller kunne fange, men vi har aldri kun spist kjøtt. Om man er opptatt av "ancestral" diett, så spiste folk i Norge stort sett mat fra sjøen (fisk/skjell osv.). Funn av planter og korn ved bålsteder enda lenger tilbake tyder på at tidlige homo-varianter hadde en variert diett, som selvsagt betød at man spiste det man hadde tilgang til ifht årstider. I vår tid har vi mange faktorer som påvirker fordøyelsen, som stress, miljøgifter, mikroplast, UP-mat etc. Vi lever pt i et samfunn som kroppene våre ikke er laget for, og defor reagerer på. At et renere kosthold hjelper på dette er ikke overraskende. Man kan fint ha en "honeymoon phase" uansett hvilken ekstrem diett man velger dersom man velger bort drittmat. Men å bare spise grønnsaker eller bare kjøtt er ikke bærekraftig for din egen organisme. (Vi burde spise mer insekter, det er faktisk supermat.) Hvor mange av dere som spiser enten vegansk, vegetarisk eller carnivore drikker brus? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 11. mars #106 Del Skrevet 11. mars Ryddet for latterliggjøring, innlegg av bruker som utgir seg for å være flere personer, og innlegg som bryter med retningslinjene om sitering fra eksterne kilder, og svar til det. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #107 Del Skrevet 11. mars UltimateNothing skrev (27 minutter siden): Homo Sapiens har gjennom tidene utviklet seg som altetende. Vi spiste det vi fant, gravde etter, eller kunne fange, men vi har aldri kun spist kjøtt. Om man er opptatt av "ancestral" diett, så spiste folk i Norge stort sett mat fra sjøen (fisk/skjell osv.). Funn av planter og korn ved bålsteder enda lenger tilbake tyder på at tidlige homo-varianter hadde en variert diett, som selvsagt betød at man spiste det man hadde tilgang til ifht årstider. I vår tid har vi mange faktorer som påvirker fordøyelsen, som stress, miljøgifter, mikroplast, UP-mat etc. Vi lever pt i et samfunn som kroppene våre ikke er laget for, og defor reagerer på. At et renere kosthold hjelper på dette er ikke overraskende. Man kan fint ha en "honeymoon phase" uansett hvilken ekstrem diett man velger dersom man velger bort drittmat. Men å bare spise grønnsaker eller bare kjøtt er ikke bærekraftig for din egen organisme. (Vi burde spise mer insekter, det er faktisk supermat.) Hvor mange av dere som spiser enten vegansk, vegetarisk eller carnivore drikker brus? Eks-veganer, nå lavkarbo. Jeg drikker så godt som aldri brus, uavhengig av kosthold. Jeg drikker vann. Forøvrig enig i at mennesker aldri kun har spist kjøtt, men carnivore dreier seg vel heller ikke om kun kjøtt? Kjøtt, fisk, egg, meieri. Anonymkode: 5c808...ac7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
UltimateNothing Skrevet 11. mars #108 Del Skrevet 11. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eks-veganer, nå lavkarbo. Jeg drikker så godt som aldri brus, uavhengig av kosthold. Jeg drikker vann. Forøvrig enig i at mennesker aldri kun har spist kjøtt, men carnivore dreier seg vel heller ikke om kun kjøtt? Kjøtt, fisk, egg, meieri. Anonymkode: 5c808...ac7 Men tenker du ikke at planter også passer inn i et balansert kosthold? Vi har mye spiselig i norsk natur, og økologiske grønnsaker er ikke det verste man kan spise. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #109 Del Skrevet 11. mars UltimateNothing skrev (25 minutter siden): Men tenker du ikke at planter også passer inn i et balansert kosthold? Vi har mye spiselig i norsk natur, og økologiske grønnsaker er ikke det verste man kan spise. Ikke meg du spør, men jeg deler tankene mine uansett. Jeg tror ikke planter er noe vi trenger mye av, jeg tror vi først og fremst lever best på animalske proteiner og fett. Selv har jeg sansen for Dr Sean O'Mara. Ikke at jeg tror han (eller andre) vet "alt" om kosthold, men han har mye kunnskap og gode resultater. Han anbefaler fermenterte grønnsaker, smør og kjøtt hvor fettet er som samlet og ikke marmorert. Han mener fermenterte grønnsaker og fermentert melk/kefir bidrar med mikroorganismer vi tidligere fikk fra omgivelsene. For meg så er han ganske overbevisende. Både gjennom egne resultater og pga bl.a. MR bilder han deler av klienter/pasienters progresjon. Denne podcasten gir mye av informasjonen han har delt flere steder. Selv opplevde jeg for noen uker siden det jeg tror var oksalatdumping, altså at kroppen kvittet seg med oksalater fordi jeg har spist ganske rent (dvs kjøtt, fisk, egg, ost,...). Oksalater er noe av det som gjør at noen av oss sliter med grønnsaker. Anonymkode: e26b2...86c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #110 Del Skrevet 11. mars UltimateNothing skrev (1 time siden): Men tenker du ikke at planter også passer inn i et balansert kosthold? Vi har mye spiselig i norsk natur, og økologiske grønnsaker er ikke det verste man kan spise. Siden jeg spiser lavkarbo så sier det seg vel selv at jeg spiser planter? Har aldri sagt jeg er motstander av å spise noe planter. Anonymkode: 5c808...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars #111 Del Skrevet 11. mars UltimateNothing skrev (4 timer siden): Men tenker du ikke at planter også passer inn i et balansert kosthold? Vi har mye spiselig i norsk natur, og økologiske grønnsaker er ikke det verste man kan spise. Det er ekstremt lite spiselig plantemat i norsk natur. Det er for det meste hasselnøtter og blåbær som kan bidra med bittelitt næring. Men våre forfedre i disse kalde områdene må nødvendigvis ha livnært seg hovedsaklig av kjøtt og fisk. Anonymkode: 79728...14e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #112 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (14 timer siden): Det er jo det som er greia med IBS, Crohns/tarmsykdom og carnivore da, det fungerer pga fraværet av fiber og irritanter. Anonymkode: 5c808...ac7 Jeg har Crohns, og det er riktig at veldig mange av oss fungerer bedre når vi ikke pøser på med fiber og andre irritanter, men for min del er rødt kjøtt tungt fordøyelig, og en kraftig irritant. Hva som fungerer ved tarmsykdommer er så individuelt at det å si at "dette fungerer for alle" blir useriøst. Anonymkode: 49264...d95 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars #113 Del Skrevet 12. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har Crohns, og det er riktig at veldig mange av oss fungerer bedre når vi ikke pøser på med fiber og andre irritanter, men for min del er rødt kjøtt tungt fordøyelig, og en kraftig irritant. Hva som fungerer ved tarmsykdommer er så individuelt at det å si at "dette fungerer for alle" blir useriøst. Anonymkode: 49264...d95 Jeg har aldri sagt Carnivore fungerer for alle, jeg er ikke en gang carnivore. Helt enig i at one size fits not all Fant forøvrig selv ut at grunnen til at jeg ikke klarte å fordøye rødt kjøtt var pga veldig lite magesyre. Anonymkode: 5c808...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars #114 Del Skrevet 14. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 11.12): Du har ikke slitt med helse med andre ord. Har selv ibs og testet ut carnivore noen mnd. Å ikke ha vondt, være klar i hodet, faktsik sovne raskt og være lys våken om morgenen, det var nesten magisk å oppleve. Jeg skjønner veldig godt at folk prøver carnivore. Anonymkode: 36c4e...5fd Ja for det var en logisk slutning. Jeg lurer på hva mitt behandlingsteam vil si når jeg kommer til de og sier at jeg kan jo ikke ha noen helseproblemer fordi jeg ikke kommer til å prøve meg på carnivore diett. Anonymkode: f3848...c2d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #115 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 10.3.2025 den 12.41): Hvor stor andel av verdens befolkning kan vi fø med "regenerativt kjøtt" vs. korn og andre planter? Anonymkode: 11091...fb0 Man kan fø flere med regenerativt kjøtt og det er mer bærekraftig. Bare i USA ligger så store åkerområder brakke til en hver tid at man kunne hatt 1 millioner kuer gressende der, samtidig som de hadde økt kvaliteten på matjorda i stedet for å bare utsette utarmingen slik det å la området ligge brakk gjør. I tillegg må man også ha andre dyr som samarbeider med kuene for å virkelig øke matjorda, så man hadde også hatt en del griser og høner. FN anslo for noen år siden at vi har 60 år igjen med matjord hvis vi ikke gjør noen endringer. Fortsetter vi med åker, så er vi altså snart tomme for matjord. Det er bevist at regenerativ beiting gir mer matjord. Allan Savory har bevist dette hundrevis av ganger i praksis på de fleste kontinentene. Han har klart å få ørkenområder fruktbare igjen ved å introdusere flere beitedyr å la dem beite på regenerativt vis. Og dessuten er det ikke slik at kuer må beite på åker. Mer enn 60% av landområdene til jordbruk globalt er uegnet til åker fordi det er for kaldt, for ulendt, for steinete, for tørt eller for næringsfattig til at man kan anlegge åker, men man kan bruke det til beite. Gress kan vokse nesten overalt og beitedyrene kan gå i ulendt terreng. I Norge er landområder et enda bedre argument for beiting. Kun ca 1% av Norges areal kan brukes til åker til menneskemat og disse blir brukt, og nesten 70% kan brukes til beite og vi bruker bare ca halvparten av potensialet. I Norge importerer vi lite animalsk og eksporterer enorme mengder (fisk), men vi importerer mye vegetabilsk mat. Vi produserer bare ca halvparten av grønnsakene selv, under 10% av frukten selv, nesten 0% av nøtter, frø og belgfrukter (bare litt erter) selv. Hvordan tror du det går med matsikkerheten i Norge hvis vi kutter ned på animalsk? Anonymkode: aad58...09d 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #116 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (På 11.3.2025 den 15.09): Bare noen tanker rundt det. Noe å tenke på er kanskje at det ikke var grønnsakene det plantebaserte i seg selv som skapte trøbbel/hjernetåke, men mest sannsynelig en annen faktor, som for eksempel sprøytemidler disse er dynket med? For du spiste ikke økologisk? Ellers var kanskje også en av årsakene et fettfattig kosthold på plantebasert? hjernen trenger litt fett.. Anonymkode: d87c8...82d Sprøytemidler har definitivt en skadelig effekt på helsa vår, men det var nok ikke sprøytemidler som ga meg hjernetåke etc. Jeg spiste også fett, men ikke så mye mettet fett fordi jeg trodde jo at det var usunt. Anonymkode: aad58...09d 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #117 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Man kan fø flere med regenerativt kjøtt og det er mer bærekraftig. Bare i USA ligger så store åkerområder brakke til en hver tid at man kunne hatt 1 millioner kuer gressende der, samtidig som de hadde økt kvaliteten på matjorda i stedet for å bare utsette utarmingen slik det å la området ligge brakk gjør. I tillegg må man også ha andre dyr som samarbeider med kuene for å virkelig øke matjorda, så man hadde også hatt en del griser og høner. FN anslo for noen år siden at vi har 60 år igjen med matjord hvis vi ikke gjør noen endringer. Fortsetter vi med åker, så er vi altså snart tomme for matjord. Det er bevist at regenerativ beiting gir mer matjord. Allan Savory har bevist dette hundrevis av ganger i praksis på de fleste kontinentene. Han har klart å få ørkenområder fruktbare igjen ved å introdusere flere beitedyr å la dem beite på regenerativt vis. Og dessuten er det ikke slik at kuer må beite på åker. Mer enn 60% av landområdene til jordbruk globalt er uegnet til åker fordi det er for kaldt, for ulendt, for steinete, for tørt eller for næringsfattig til at man kan anlegge åker, men man kan bruke det til beite. Gress kan vokse nesten overalt og beitedyrene kan gå i ulendt terreng. I Norge er landområder et enda bedre argument for beiting. Kun ca 1% av Norges areal kan brukes til åker til menneskemat og disse blir brukt, og nesten 70% kan brukes til beite og vi bruker bare ca halvparten av potensialet. I Norge importerer vi lite animalsk og eksporterer enorme mengder (fisk), men vi importerer mye vegetabilsk mat. Vi produserer bare ca halvparten av grønnsakene selv, under 10% av frukten selv, nesten 0% av nøtter, frø og belgfrukter (bare litt erter) selv. Hvordan tror du det går med matsikkerheten i Norge hvis vi kutter ned på animalsk? Anonymkode: aad58...09d https://ourworldindata.org/agricultural-land-by-global-diets Jeg tror alle vet at ikke alt av land kan brukes til å dyrke mat som vi mennesker kan spise, men vi bruker mye land til å dyrke mat til dyr når vi kunne ha spist den direkte selv. Vi har ikke nok areal til å fø verdens befolkning animalsk, det må man være et ekte kjøtthode for å tro. Anonymkode: e1744...8af 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #118 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): https://ourworldindata.org/agricultural-land-by-global-diets Jeg tror alle vet at ikke alt av land kan brukes til å dyrke mat som vi mennesker kan spise, men vi bruker mye land til å dyrke mat til dyr når vi kunne ha spist den direkte selv. Vi har ikke nok areal til å fø verdens befolkning animalsk, det må man være et ekte kjøtthode for å tro. Anonymkode: e1744...8af Mennesker kan ikke fordøye cellulose. 86% av det kuer, griser, høner osv spiser er ikke spiselig for mennesker og uten dem hadde vi hatt et enormt avfallsproblem. Åkerrester (stenger, røtter, greiner, blader osv), rester fra frøoljeproduksjon (soyakaker, rapskaker, maiskaker osv), rester fra alkoholproduksjon, rester fra sukkerprodusjon, rester fra biodrivstoffproduksjon osv. Av disse 14 prosentene som kan spises av mennesker, så er nesten alt av dette korn som ikke ble god nok kvalitet det året. "Dårlig kvalitet" betyr for eksempel hvete med lite gluten. Lite gluten gir dårlige bakeegenskaper. Vi har ikke nok areal til å fø verdens befolkning på noe kosthold. Vi er for mange folk. Løsningen på problemet er absolutt ikke at vi skal drive rovdrift på matjorda med åker så vi ender opp med null matjord og ikke kan gro noe som helst. Anonymkode: aad58...09d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #119 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Mennesker kan ikke fordøye cellulose. 86% av det kuer, griser, høner osv spiser er ikke spiselig for mennesker og uten dem hadde vi hatt et enormt avfallsproblem. Åkerrester (stenger, røtter, greiner, blader osv), rester fra frøoljeproduksjon (soyakaker, rapskaker, maiskaker osv), rester fra alkoholproduksjon, rester fra sukkerprodusjon, rester fra biodrivstoffproduksjon osv. Av disse 14 prosentene som kan spises av mennesker, så er nesten alt av dette korn som ikke ble god nok kvalitet det året. "Dårlig kvalitet" betyr for eksempel hvete med lite gluten. Lite gluten gir dårlige bakeegenskaper. Vi har ikke nok areal til å fø verdens befolkning på noe kosthold. Vi er for mange folk. Løsningen på problemet er absolutt ikke at vi skal drive rovdrift på matjorda med åker så vi ender opp med null matjord og ikke kan gro noe som helst. Anonymkode: aad58...09d Kan jeg få en kilde på at vi kan fø verdens befolkning animalsk. Ikke link eller siter en propagandaside. Kjøtt er næringsrikt, og mange har det nok bedre når de spiser det, MEN det er ikke bærekraftig, bra for miljøet eller dyrevennlig. Anonymkode: e1744...8af 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars #120 Del Skrevet 16. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan jeg få en kilde på at vi kan fø verdens befolkning animalsk. Ikke link eller siter en propagandaside. Kjøtt er næringsrikt, og mange har det nok bedre når de spiser det, MEN det er ikke bærekraftig, bra for miljøet eller dyrevennlig. Anonymkode: e1744...8af Jeg sa jo akkurat at man ikke kan fø verdens befolkning på noe kosthold fordi vi er for mange mennesker. Men vi må i alle fall ta vare på matjorda vi har og bygge opp så mye vi kan, og det trenger vi dyr for å gjøre. Og hvorfor mener du at en fagfellevurdert studie gjort av FNs matorgan og publisert i et anerkjent vitenskapelig tidsskrift er propagandaside? Regenerativt kjøtt er bærekraftig, bra for miljøet og dyrevennlig. Anonymkode: aad58...09d 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå