AnonymBruker Skrevet 11. februar #81 Del Skrevet 11. februar https://www.vice.com/en/article/the-carnivore-diet-made-cholesterol-ooze-from-this-guys-hands/ Passer dere på å jevnlig sjekke kolesterolet? Har sett at mange på carnivore har farlig høyt kolesterol. Anonymkode: 7c72f...22e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet lørdag kl 20:07 #82 Del Skrevet lørdag kl 20:07 Ryddet for reklame, tulleinnlegg, og innlegg av brukere som opptrer som flere personer i tråden, og svar til det. _popcorn_, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 22:49 #83 Del Skrevet lørdag kl 22:49 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 0.16): Jeg opplevde spesielt god forbedring av helsa på carnivore siden jeg kom fra plantebasert kosthold. Anonymkode: aad58...09d Dette er betegnende. Folk er blitt så dogmatiske på kosthold at det hverken er bærekraftig eller helsemessig å holde på sånn. Vedkommende som har fått så mye likes har gått fra å være veganer til å bli carnivore.....Vil tro at han også vil hoppe på neste kostholdstrend. Meanwhile så lever de fleste av oss som har optimal helse i et gyllent midtsjikt. Jeg trener fast 3-4 ganger i uken, jeg er normalvektig og har alltid vært det. Jeg spiser litt kjøtt, mye grønnsaker, litt pizza og godteri ikke bare i helgen, men kan også ta noen biter sjokolade på en mandag. Ingen medisiner eller kosttilskudd bortsett fra D-vit på vinteren. Aldri satt meg inn i makroer. Oldemor ble 106. Hun var alltid slank, og spiste kjøtt fra dyrene på gården, mye norske grønnsaker og frukt i sesong, fyrstekake til fest. "Mosjonen" fikk hun på gården. Opp kl.5 for å stelle dyrene. Med på innhøstingen. Hva er greia i dag? "Carnivore"? Helt utrolig at det har blitt en mtrend. Om jeg i det hele tatt hadde vurdert det så kan det ikke forsvares økonomisk. Det er også et viktig element her. Anonymkode: 9be4f...c71 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:57 #84 Del Skrevet i går, 08:57 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Dette er betegnende. Folk er blitt så dogmatiske på kosthold at det hverken er bærekraftig eller helsemessig å holde på sånn. Vedkommende som har fått så mye likes har gått fra å være veganer til å bli carnivore.....Vil tro at han også vil hoppe på neste kostholdstrend. Meanwhile så lever de fleste av oss som har optimal helse i et gyllent midtsjikt. Jeg trener fast 3-4 ganger i uken, jeg er normalvektig og har alltid vært det. Jeg spiser litt kjøtt, mye grønnsaker, litt pizza og godteri ikke bare i helgen, men kan også ta noen biter sjokolade på en mandag. Ingen medisiner eller kosttilskudd bortsett fra D-vit på vinteren. Aldri satt meg inn i makroer. Oldemor ble 106. Hun var alltid slank, og spiste kjøtt fra dyrene på gården, mye norske grønnsaker og frukt i sesong, fyrstekake til fest. "Mosjonen" fikk hun på gården. Opp kl.5 for å stelle dyrene. Med på innhøstingen. Hva er greia i dag? "Carnivore"? Helt utrolig at det har blitt en mtrend. Om jeg i det hele tatt hadde vurdert det så kan det ikke forsvares økonomisk. Det er også et viktig element her. Anonymkode: 9be4f...c71 Jeg tenker du er ganske priviligert som fungerer godt på et slikt kosthold. En del gjør ikke det, og avhengig av plager, ønsker og tro på at det kan endres - så søker man egne svar. Det er ikke lett å vite hva som gjør at noen sliter mer enn andre. Genetikk, miljø? Kombinasjon? Forskjellig tålegrense? Uansett har noen av oss opplevd utfordringer med helse som ikke forsvinner med et "balansert kosthold". Det å sammenligne helsen med noen som vokste opp for 100+ år siden med noen som vokste opp de siste 40+/- år siden tenker jeg er å sammenligne epler og pærer. Det er så mye som er annerledes. Kunstig lys som kan påvirke søvn eller stress. Antibiotikabruk som kan påvirke tarmflora. Kjemiske tilsetninger i mat, hudprodukter, såper, ... som kan påvirke hormoner. Helt sikkert mye mer jeg ikke vet eller kommer på. Carnivore trenger ikke påvirke økonomien mye eller negativt. Det er veldig mye man ikke kjøper, og jeg tviler på at mitt matbudsjett (selv om jeg ikke er "full" carnivore er mye høyere enn mange andres. Jeg kjøper ikke brød, snacks, kaker, frukt (uten om sitron for meg). Jeg spiser stort sett rent kjøtt, fisk og egg, litt ost, har fløte i kaffen. Ser jeg på andres handlekurv i butikken, så er den mye større og totalt mye dyrere. Venner kjøper oftere kaffe, noe "å kose seg med", spiser oftere ute, småspiser innimellom enten frukt, brødskiver med pålegg, en sjokolade, ... De har bedre helse enn meg (foreløpig i alle fall), men jeg spiste likt som de i mange år og fikk dårligere og dårligere helse. Etter å ha spist nesten ren carnivore, så har jeg fått bedre balanse (har polynevropati), har sjelden migrene, allergisymptomer er nesten borte, huden er bedre, blir sjelden forkjølet, fordøyelsen er bedre, synet er bedre, søvnen er bedre, jeg har mindre smerter - det er det jeg kommer på. Budsjettet til mat er ikke blitt større, til tross for økende priser. Anonymkode: e26b2...86c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #85 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg tenker du er ganske priviligert som fungerer godt på et slikt kosthold. En del gjør ikke det, og avhengig av plager, ønsker og tro på at det kan endres - så søker man egne svar. Det er ikke lett å vite hva som gjør at noen sliter mer enn andre. Genetikk, miljø? Kombinasjon? Forskjellig tålegrense? Uansett har noen av oss opplevd utfordringer med helse som ikke forsvinner med et "balansert kosthold". Det å sammenligne helsen med noen som vokste opp for 100+ år siden med noen som vokste opp de siste 40+/- år siden tenker jeg er å sammenligne epler og pærer. Det er så mye som er annerledes. Kunstig lys som kan påvirke søvn eller stress. Antibiotikabruk som kan påvirke tarmflora. Kjemiske tilsetninger i mat, hudprodukter, såper, ... som kan påvirke hormoner. Helt sikkert mye mer jeg ikke vet eller kommer på. Carnivore trenger ikke påvirke økonomien mye eller negativt. Det er veldig mye man ikke kjøper, og jeg tviler på at mitt matbudsjett (selv om jeg ikke er "full" carnivore er mye høyere enn mange andres. Jeg kjøper ikke brød, snacks, kaker, frukt (uten om sitron for meg). Jeg spiser stort sett rent kjøtt, fisk og egg, litt ost, har fløte i kaffen. Ser jeg på andres handlekurv i butikken, så er den mye større og totalt mye dyrere. Venner kjøper oftere kaffe, noe "å kose seg med", spiser oftere ute, småspiser innimellom enten frukt, brødskiver med pålegg, en sjokolade, ... De har bedre helse enn meg (foreløpig i alle fall), men jeg spiste likt som de i mange år og fikk dårligere og dårligere helse. Etter å ha spist nesten ren carnivore, så har jeg fått bedre balanse (har polynevropati), har sjelden migrene, allergisymptomer er nesten borte, huden er bedre, blir sjelden forkjølet, fordøyelsen er bedre, synet er bedre, søvnen er bedre, jeg har mindre smerter - det er det jeg kommer på. Budsjettet til mat er ikke blitt større, til tross for økende priser. Anonymkode: e26b2...86c Rart at legestanden ikke oppfordrede alle med sykdommer å gå carnivore da det visstnok er en miraklelkur… Anonymkode: f3848...c2d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #86 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Rart at legestanden ikke oppfordrede alle med sykdommer å gå carnivore da det visstnok er en miraklelkur… Anonymkode: f3848...c2d Når har legestanden hatt noen som helst kunnskap om kosthold i forhold til diagnoser? Anonymkode: 5c808...ac7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #87 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når har legestanden hatt noen som helst kunnskap om kosthold i forhold til diagnoser? Anonymkode: 5c808...ac7 Når du får kreft eller hjerteinfarkt og trenger behandling.... Anonymkode: 6b4fc...40b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #88 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Når du får kreft eller hjerteinfarkt og trenger behandling.... Anonymkode: 6b4fc...40b Mhm 🤣 Anonymkode: 5c808...ac7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #89 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Rart at legestanden ikke oppfordrede alle med sykdommer å gå carnivore da det visstnok er en miraklelkur… Anonymkode: f3848...c2d Til ettertanke: Hva skjer hvis alle legene anbefalte pasientene å gå carnivore? Jo, folk blir friske/friskere, og da får ikke legen og legmiddelindustrien noe å leve av. Anonymkode: 0c882...35a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå