Gå til innhold

Hva gjør du som mor

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvordan er dine dager som mor? 

Jeg har nå barn på 7 og 8 år. Har lenge tenkte jeg er deprimert, men lurer på om jeg egentlig bare kjeder meg i hjel. Syns alt er kjedelig. Dagene består av å komme seg tidlig på jobb forså og hente barn på sfo. Hjem og lage middag. Følge til fritidsaktiviteter. Hjem, lage kveldsmat. Trene litt selv. Kveldsstell. Lese med barna på senga. Så gjøre husarbeid, se en serie eller to. Legge meg. 

Det er ganske standard hverdag. Barna går ikke på noe hver dag, men et av barna går på noe hver dag som jeg må følge til (og også være tilstede på noe). Så kommer helga hvor det er mer husarbeid og ellers andre ting jeg ikke har rukket ellers i uka som butikk etc. Føler det meste er må-oppgaver. Ofte er det ikke tid til at barna har med venner hjem i hverdagene, så da er det gjerne med noen venner til de da.

Vi kan gjerne finne på ting sammen som familie også, skiturer, skøyter, gåturer i skogen, telt, bowling, kino etc. Etc. Men jeg koser meg sjelden, føler det meste bar er ork og gir meg lite.. 

Jeg selv er med mine egne venner kanskje 1-2 ganger i måneden, noen ganger mer og andr ganger mindre. Syns ofte det bare er noe jeg må også. Eneste jeg ikke syns er må-oppgaver er å se serie på kvelden. Men det er jo ikke noe særlig liv.. Jeg finner ikke noen hobbyer jeg liker, ikke har jeg særlig tid til det heller. Fikk barn tidlig, og hadde vel ikke helt funnet ut av hva jeg likte å drive med før det. Hang stort sett bare med venner og jobba. 

Vet ikke helt hva jeg vil med innlegget, men føler noen på det samme? Hva gjør jeg feil? 

Anonymkode: 826ae...ade

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvilke hobbyer har du prøvd? Har du prøvd spill? Selv elsker jeg å lese krim når ungene sover, eller så spiller jeg for eksempel the sims, eller spill på Playstation. Koser meg.

Har drevet med hest og hund også, men det blir vanskelig med spesielt hest med tre barn under 6 år. Så det får bli senere.

Anonymkode: bbb17...590

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hverdagen kan være kjedelig innimellom hos meg også, er også på jobb, henter på sfo, følger på aktiviteter. Når barna er lagt har jeg egentid. Tror ikke livet hadde vært så mye mer spennende om jeg var barnløs. Før barn gjorde jeg ikke så mye spennede etter jobb da heller. Forskjellen er vel at jeg var mer med venninner og mere festing. Nå koser jeg meg med familien i helgene og innimellom glye ting med venninner. Prøv og nyt de små gode øyeblikk. Livet går fort , ikke vent på helg og ferie. 

Anonymkode: 52454...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter å ha brukt 20-åra på festing, reising, utdanning, jobb osv. så har jeg som mamma innsett at jeg elsker A4-livet. Middag, dugnad, gjøre ting med barna, kvelder foran tv`n, dra på turer med ungene og gjøre gøy ting med dem. Jeg liker å involvere meg (altså på sunt vis) i aktiviteter og i barnehagen, og i skolen. Jeg trives med det :) Jeg er ikke overivrig og kan fint ta både lunsj og vinkveld med venninner altså. Jeg har jobb og et nettverk av voksne mennesker. Men jeg liker det litt kjedelige, A4-livet og den tryggheten jeg føler i å leve slik. 

Anonymkode: 34e05...d5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvilke hobbyer har du prøvd? Har du prøvd spill? Selv elsker jeg å lese krim når ungene sover, eller så spiller jeg for eksempel the sims, eller spill på Playstation. Koser meg.

Har drevet med hest og hund også, men det blir vanskelig med spesielt hest med tre barn under 6 år. Så det får bli senere.

Anonymkode: bbb17...590

Ts 

Tja, vi spiller en del og har hund. Men det gir meg ikke så mye. Om jeg finner noe jeg liker blir jeg fort lei. Alltid vært sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hverdagen kan være kjedelig innimellom hos meg også, er også på jobb, henter på sfo, følger på aktiviteter. Når barna er lagt har jeg egentid. Tror ikke livet hadde vært så mye mer spennende om jeg var barnløs. Før barn gjorde jeg ikke så mye spennede etter jobb da heller. Forskjellen er vel at jeg var mer med venninner og mere festing. Nå koser jeg meg med familien i helgene og innimellom glye ting med venninner. Prøv og nyt de små gode øyeblikk. Livet går fort , ikke vent på helg og ferie. 

Anonymkode: 52454...b37

Ts 

Ja jeg vil jo så gjerne nyte de små øyeblikkene. Det er jo akkurat dette som er livet, men dessverre gjør jeg ikke det. Blir kanskje enda verre at jeg tenker at NÅ må jeg nyte og ha det bra, for det burde jo være det nå. Men så føler jeg ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mamma til en 2-åring og en i magen. Er 60% ufør så kanskje ikke helt sammenlignbart.

Jobber noen timer 2-3 dager i uken på hjemmekontor etter å ha levert 2-åringen i bhg. Spiser lunsj, går tur med hunden og gjør diverse forefallende hjemme. Resterende tid bruker jeg på hvile som jeg trenger. Henter 2-åringen i bhg, lager middag, tilbringer noen timer sammen med han til leggetid kl 19:30. Etter han er lagt blir det serier på tv og kveldsmat. 

På tirsdagskvelder har jeg et fast kurs som jeg går på, det gir meg utrolig mye glede og input å ha noe eget å gå til. Tirsdagskveld er liksom min kveld :) 

Anonymkode: 5f6a3...37f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ts 

Ja jeg vil jo så gjerne nyte de små øyeblikkene. Det er jo akkurat dette som er livet, men dessverre gjør jeg ikke det. Blir kanskje enda verre at jeg tenker at NÅ må jeg nyte og ha det bra, for det burde jo være det nå. Men så føler jeg ikke det. 

Det tyder vel heller på at det er noe i deg som må utforskes, et slags tomrom i stedet for å føle deg helt tilfreds i deg selv? Da er det jo ofte slik du beskriver og ingenting "hits the spot".

Anonymkode: 69692...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det tyder vel heller på at det er noe i deg som må utforskes, et slags tomrom i stedet for å føle deg helt tilfreds i deg selv? Da er det jo ofte slik du beskriver og ingenting "hits the spot".

Anonymkode: 69692...a81

Ts 

Hvordan gjør man det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et ganske a4 liv. Jobb, studier, barn på skole og barnehage, fritidsaktivitet hos eldste, kjøring til og fra venner, handling. Mye må oppgaver. Kjenner jeg trives med det. Nå har jeg begynt med litt ego hobbyer, så har meldt meg på språkkurs så sitter gjerne med gramatikk og gloser på kveldene jeg ikke studerer. Da koser jeg meg gløgg. Det er litt fint med å være uten mann, for da kan jeg bruke kveldene på meg selv 😊

Anonymkode: 625c3...2cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...