Gå til innhold

Barnehageansatt var forkjølet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter at vi fikk barnehagebarn så er vi forkjøla ca 90% av året,  så vi anser ikke forkjølelse som å være syk. Feber i tillegg eller helt slakk, da sier vi syk.  

Anonymkode: 380dd...f58

• Liker 1
Skrevet

Man kan ikke være hjemme pga forkjølelse. Er du klar over hvor mange mennesker som er forkjøla til en hver tid? Hvordan skulle arbeidslivet sett ut hvis alle var hjemme pga tett nese? Har du fått med deg nyhetene ang sykefravær i det siste? Politikerne river seg i håret over utgiftene, og pga slike pusling holdninger som dette så risikerer vi å miste sykelønnsordningen og velferdsgoder. De eneste gangene man ikke skal gå på jobb syk er hvis man jobber med sårbare grupper. Normale barn i normale barnehager er IKKE sårbare. Og arbeidslivet kan ikke stoppe opp fordi at poden kanskje kan bli syk til jul. Folk må lære seg til å ta paracet og pelle seg på jobb! Og ennå viktigere så må folk slutte å kritisere de som faktisk gjør det!

Skrevet

Må jo det. Hvis alle med forkjølelse skulle holdt seg hjemme, så ville det jo ikke ha gått rundt. 

Anonymkode: af73e...211

Skrevet

Vær så snill å ta dette opp på ett foreldremøte! 

Anonymkode: 88517...1de

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ja kan jo hende, vet det har vært mye sykdom på avdelingen i det siste også, og utifra det jeg har sett er hun ikke akkurat den som har barna på avstand. Alle barna elsker henne og setter seg oppå. Hun bærer jo rundt på dem hele tida. Ble litt stressa for at hun skulle smitte barnet mitt så han blir syk i jula og må være hjemme i romjula da jeg selv skal jobbe.

Selv når man jobber med mennesker ?

Anonymkode: 026da...091

Ja. Hvis de da ikke jobber på intensivtavd eller med folk med nedsatt immunforsvar eller noe. Noen yrkesgrupper har nok egne retningslinjer.

Dette er bare noe man må leve med når man har barnehagebarn, masse smitte hele tiden. 

For å sette ting litt i perspektiv, så gjelder ikke 48-timers regel ved omgangssyke for ansatte i bhg. Den gjelder kun ansatte i yrker som håndterer mat.

Hvis alle forkjøla bhg-ansatte skulle holdt seg hjemme, så måtte jo bhg holde stengt i tide og utide pga mangel på bemanning, og foreldre kunne ikke gått på jobb. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vær så snill å ta dette opp på ett foreldremøte! 

Anonymkode: 88517...1de

Hva da? At de må stenge bhg når det er utbrudd av forkjølelse blant ansatte? Halve flokken hoster nå hos oss. Hvor skal man ta vikarer fra?

Skrevet

Hvis alle hos oss skulle vært hjemme med en forkjølelse på min avdeling, så hadde vi ikke hatt noen ansatte igjen til å ta seg av barna...

Anonymkode: 1b213...fd4

Skrevet

Her har vi fått beskjed om å stille på jobb hvis ikke vi er skikkelig, skikkelig syke. Forkjølelse er ikke gyldig grunn til å være hjemme.

Anonymkode: 3c54f...09f

Skrevet

Hvis jeg skulle meldt meg syk fordi jeg var forkjølet og hadde sover dårlig så hadde jeg aldri vært på jobb. Dere foreldre sender syke barn i barnehagen hele tiden, vi bader i smitte. 

Anonymkode: 6dd86...950

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hei. Skulle levere barnet mitt til bhg idag og den ansatte som tok imot virket forkjølet eller sausa. Hun så ikke ut. Jeg reagerte da og påpekte at hun virket ikke helt i slag, og om hun burde vært på jobb. 

Hun ser dog alltid sliten ut, men idag var det ekstra. Alltid superblid da, men likevel.

Hun sa at hun bare var på bedringens vei og er bare forkjølet, men fikk bare sove fem timer i natt pga barna. 

Burde barnehageansatte være på jobb når de tydelig er forkjølet og kan smitte barna ? Særlig nå når julen nærmer seg ? 

Anonymkode: 026da...091

Det hadde kanskje løst seg om barna var hjemme til de var helt friske?

Vi går og vasser i forkjølelsesvirus og alt som er! Har ikke i nærheten av nok sykedager til å være hjemme når jeg er forkjølet🤣 Og det vrimler ikke akkurat av vikarer, så da måtte barnehagen ha stengt. 

Anonymkode: 8c622...2ab

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...