Gå til innhold

Barnehageansatt var forkjølet.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Skulle levere barnet mitt til bhg idag og den ansatte som tok imot virket forkjølet eller sausa. Hun så ikke ut. Jeg reagerte da og påpekte at hun virket ikke helt i slag, og om hun burde vært på jobb. 

Hun ser dog alltid sliten ut, men idag var det ekstra. Alltid superblid da, men likevel.

Hun sa at hun bare var på bedringens vei og er bare forkjølet, men fikk bare sove fem timer i natt pga barna. 

Burde barnehageansatte være på jobb når de tydelig er forkjølet og kan smitte barna ? Særlig nå når julen nærmer seg ? 

Anonymkode: 026da...091

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er slutt på pandemien nå, Karen. 😂

Anonymkode: 42612...d66

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og nei... dessverre er det ikke så lett å ringe inn syk... særlig om dette var tidelig vakten.

Hun kan jo vært små forkjølelse og ikke sovet så godt 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er jo stor sjanse for at hun har blitt smittet i barnehagen og da er jo smitten der allerede. Så ville ikke tenkt så mye på det. De har jo begrenset med sykedager de som andre + sikkert press om å ikke måtte sette inn vikar.

Anonymkode: 8bc0f...a3e

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja det er greit å være på jobb når man er forkjølet. 

Anonymkode: 46e4a...b65

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi som jobber i barnehage bader i smitte hele året, og er ofte forkjølet. Hvis alle hadde vært hjemme ved forkjølelse, hadde det ikke vært mange dager barnehagen var åpen.

Anonymkode: 80aaf...624

• Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

😓 du aner tydeligvis ikke hvor ofte man går på jobb syk i barnehage … 

hadde foreldre vært flinkere å holde sine syke barn hjemme, kunne mye vært begrenset. Men det skjer ikke. H*n er jo heeelt fin hjemme…. 

jaja…. Yrket står for fall og snart er det kun vikarer er uten formell utdannelse igjen. 

Anonymkode: b9cff...4a3

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er jo stor sjanse for at hun har blitt smittet i barnehagen og da er jo smitten der allerede. Så ville ikke tenkt så mye på det. De har jo begrenset med sykedager de som andre + sikkert press om å ikke måtte sette inn vikar.

Anonymkode: 8bc0f...a3e

Ja kan jo hende, vet det har vært mye sykdom på avdelingen i det siste også, og utifra det jeg har sett er hun ikke akkurat den som har barna på avstand. Alle barna elsker henne og setter seg oppå. Hun bærer jo rundt på dem hele tida. Ble litt stressa for at hun skulle smitte barnet mitt så han blir syk i jula og må være hjemme i romjula da jeg selv skal jobbe.

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det er greit å være på jobb når man er forkjølet. 

Anonymkode: 46e4a...b65

Selv når man jobber med mennesker ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva skal barnehageansatte gjøre da, mener du? Være hjemme hver gang vi har symptomer på forkjølelse? Er du klar over hvor mye smitte som er i en barnehage? Jeg har vært forkjøla i 80% av barnehageåret så langt, og flere med meg, det blir mye fravær det. 

Anonymkode: bcd12...b1f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde hun ringt inn syk, hadde du kanskje ikke fått levert barnet i barnehagen i dag. 

Jeg har vært på jobb i barnehagen maaaange ganger som syk. For har jeg tidligvakt må jeg åpne barnehagen okke som, eller har jeg en annen vakt og ikke får tak i vikar, må jeg dra okke som. 

Anonymkode: 8e3b8...26e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja kan jo hende, vet det har vært mye sykdom på avdelingen i det siste også, og utifra det jeg har sett er hun ikke akkurat den som har barna på avstand. Alle barna elsker henne og setter seg oppå. Hun bærer jo rundt på dem hele tida. Ble litt stressa for at hun skulle smitte barnet mitt så han blir syk i jula og må være hjemme i romjula da jeg selv skal jobbe.

Selvfølgelig! Hvor sinnsykt høyt sykefravær hadde det ikke vært om alle som jobber med mennesker ble hjemme ved en vanlig forkjølelse. Søstera mi er intensivsykepleier, hun er på jobb når hun er stappa forkjøla. Det er hovedsakelig mye hoste eller feber som er avgjørende for om hun blir hjemme. 

Anonymkode: 93307...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Burde barnehageansatte være på jobb når de tydelig er forkjølet og kan smitte barna ? Særlig nå når julen nærmer seg ? 

HAHA! Hvis du ikke vil at barnehageansatte skal på jobb når de er forkjølet må du begynne planlegge hvordan du skal klare deg på ubetalte permisjonsdager. Barnehagen vil ikke ha kapasitet til å passe ungen din.

Anonymkode: d52e4...9a3

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja, barnehagen er ikke et sykehus. Det er også 99% sannsynlig at smitten kom fra barnehagen og allerede er godt etablert. Så å bli hjemme gagner ingen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hallo, hun jobber i en barnehage midt på vinteren. Hvem er ikke forkjølet i disse dager egentlig? Vi har en på småbarnsavdeling og har hatt fem uker med forkjølelse i heimen.

Anonymkode: 91c7c...de1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som i alle andre yrker, er der allmenntilstand som avgjør om man kan gå på jobb eller ei. En forkjølelse er jo ikke nok til å ikke dra på jobb. Men om man samtidig har feber feks så holder man seg jo hjemme, altså at man er sengeliggende. Hvor tror du foresten personen har blitt smittet? Mest sannsynlig i barnehagen! Det er nok mye større sannsynlighet at barnet ditt blir smittet av noen av de andre barna, som snørrer og hoster uke etter uke, enn ei i personalet som er voksen og har god kontroll på hygiene med mer. 

Anonymkode: 0b583...f90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Blir barnet ditt sykt må du bare bli hjemme, du har ikke mer rett enn barnehagelæreren.

Anonymkode: b8311...10c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hei. Skulle levere barnet mitt til bhg idag og den ansatte som tok imot virket forkjølet eller sausa. Hun så ikke ut. Jeg reagerte da og påpekte at hun virket ikke helt i slag, og om hun burde vært på jobb. 

Hun ser dog alltid sliten ut, men idag var det ekstra. Alltid superblid da, men likevel.

Hun sa at hun bare var på bedringens vei og er bare forkjølet, men fikk bare sove fem timer i natt pga barna. 

Så skal jeg ta ditt spørsmål alvorlig burde alle barnehageansatte  være borte fra jobb ved forkjølelse?  

Anonymkode: 3279f...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Du tuller nå, ikke sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da kan du like gjerne si til foreldrene til alle de andre forkjøla barna at de kan holde barna hjemme og det kan jeg love at de ikke gjør 🙃

Det er også grunnen til at den ansatte er syk. Hun er sikkert kjempeglad for det!

Anonymkode: f0b36...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør holde barnet ditt hjemme uansett nå hvis du vil sikre deg friskt barn i julen. Mye smitte ute, spesielt influensa A

Anonymkode: aeda4...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...