AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #1 Skrevet 16. desember 2024 Jeg er egentlig veldig rettferdig, realistisk og lite sjalu til vanlig men akkurat dette har skjedd ved flere anledninger der jeg faktisk syns det er rart at han ikke tenker selv at det han gjør kan oppfattes merkelig? Vet ikke om det er jeg som er helt bak mål, men jeg syns mannen gjør litt rare ting til tider som jeg selv har latt være og gjøre av respekt ovenfor han uten at han har trengt og si noe. Vi har vært sammen i 10 år og er 37 år begge to om det har noe og si. Til det dette handler om : Jeg la merke til at han hadde en ny dame på Snapchat som jeg ikke har sett navnet på før da han sendte meg en story av denne damen som jeg ikke kunne se siden vi ikke var venner på Snapchat. Jeg spurte selvsagt hvem denne damen er siden han tydeligvis var venner med henne og da fortalte han meg at det er en gammel venninne han gikk i klasse med. Vet at han aldri hadde sendt meg en story fra henne om det var en han ville «skjult» for meg, men Jeg følte bare umiddelbart et lite ubehag inni meg og spurte han om dette er en han har lagt til siste tiden siden jeg aldri har sett navnet hennes før. Da svarer han at han møtte henne på byen for noen uker siden og at hun var bartender der han var. Jeg reagerte da med og si « Så du traff henne når du var godt beruset og da spurte du henne om snappen hennes ? Det syns jeg er veldig spesielt og gjøre når du ikke har hatt kontakt med henne på mange år og er i et forhold med meg» Jeg er ikke sint på han eller angriper han, men jeg kunne aldri gjort det om det var meg som traff en mann jeg gikk på skole med for mange år siden, og det handler faktisk bare om respekt ovenfor den jeg er sammen med. Han hadde reagert om jeg hadde gjort dette, så syns det er litt spesielt at han syns det er ok å spørre om snappen til damer han ikke kjenner lengre bare fordi de møttes på fest ? Er det normalen i dag? Jeg pleier ikke og reagere på slikt og er ikke noe kontrollerende av meg til vanlig. Men for meg handler dette litt om respekt for forholdet man er i. Det kan tolkes veldig feil ovenfor henne også om mannen min spørr etter snappen hennes ut av det blå og det er flaut for meg. Jeg er selv kvinne og vet hva jeg hadde tenkt om jeg hadde møtt en mann på fylla som jeg gikk på skole med for mange år siden og han hadde spurt meg om snappen min når han har dame. Handler ikke om og være innbilsk engang, handler om at man bare ikke gjør sånt uten en intensjon om kontakt med personen. Og det syns jeg personlig hadde vært spesielt om personen jeg møtte har en samboer hjemme og jeg ikke kjente han lengre? Hvorfor? Vi har liksom ingenting til felles lengre og vi har ikke hatt kontakt på så mange år at det hadde vært litt rart at han plutselig ville snakke med meg på snap av alle plasser ? Hva tenker dere ? Gjerne gi meg deres perspektiv. Det kan godt være at jeg er urimelig og ikke har rett til og føle på de følelsene jeg føler på i dette tilfellet. Men magefølelsen min sier klart ifra at dette ikke er noe jeg burde finne meg i hos min mann hvis han har noe som helst respekt for forholdet våres. Må ærlig si at jeg syns innerst inne at det er litt sårende også at mannen min som jeg elsker mest i verden gjør sånne ting der det kan oppfattes som noe annet enn det han kanskje mente med det.. som igjen setter meg og forholdet våres i dårlig lys. Dette har hendt ved flere anledninger og jeg syns det er like sårende og flaut hver gang da folk snakker om det og jeg virker som den dumme damen på siden med en mann som bare ikke forstår sosiale koder… Anonymkode: a596e...407 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #2 Skrevet 16. desember 2024 Jeg fikk venneforespørsel på fb fra en som gikk i klassen min for mange år siden - vi hadde ikke hatt kontakt på 20 år, og han er gift og har barn. Det falt meg ikke inn et øyeblikk hverken at det på noe vis var respektløst mot partneren hans eller at han hadde noen baktanker med det (og to år senere er det fortsatt ikke noe son tyder på det), det er bare en tynn tråd til en felles fortid. Anonymkode: c33b5...4ff 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #3 Skrevet 17. desember 2024 Du er ikke urimelig, det er litt spesielt spør du meg. Men det kan hende at det var helt uskyldig og ikke noe mer bak det. Snakk mer med han og spør😊 Anonymkode: a630b...519
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #4 Skrevet 17. desember 2024 Litt merkelig oppførsel av mannen din ja. Snap er litt mer personlig en FB føler jeg. Har mange gamle klassevenninner som venner på FB. Men driver aldri å sender meldinger til de, jeg får heller ikke, eller vent litt. Fikk en melding fa ei jeg kjørte forbi i sommer som jeg hilste på. Men hun ville bare ha en reunion av gamle klassevenner Men uansett så er det litt spesielt det mannen din gjør. Anonymkode: 2a0b2...e0d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #5 Skrevet 17. desember 2024 Det er en smule merkelig ja.. å legge til på fb er en ting, men snap,nei! Anonymkode: 3f51b...857
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #6 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva tenker dere ? Gjerne gi meg deres perspektiv. At venner fra barneskole og ungdomstid i utgangspunktet ikke er noen trussel. Så kan man godt si at det var noe vi gjorde i facebooks barndom, men likevel samme prinsippet nå. Som oftest kun artig å høre hvordan det går med venner fra barndommen. Ville reagert mye sterkere om det var et nytt kvinnelig bekjentskap. Anonymkode: 1e3cf...c6a 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #7 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er egentlig veldig rettferdig, realistisk og lite sjalu til vanlig men akkurat dette har skjedd ved flere anledninger der jeg faktisk syns det er rart at han ikke tenker selv at det han gjør kan oppfattes merkelig? Vet ikke om det er jeg som er helt bak mål, men jeg syns mannen gjør litt rare ting til tider som jeg selv har latt være og gjøre av respekt ovenfor han uten at han har trengt og si noe. Vi har vært sammen i 10 år og er 37 år begge to om det har noe og si. Til det dette handler om : Jeg la merke til at han hadde en ny dame på Snapchat som jeg ikke har sett navnet på før da han sendte meg en story av denne damen som jeg ikke kunne se siden vi ikke var venner på Snapchat. Jeg spurte selvsagt hvem denne damen er siden han tydeligvis var venner med henne og da fortalte han meg at det er en gammel venninne han gikk i klasse med. Vet at han aldri hadde sendt meg en story fra henne om det var en han ville «skjult» for meg, men Jeg følte bare umiddelbart et lite ubehag inni meg og spurte han om dette er en han har lagt til siste tiden siden jeg aldri har sett navnet hennes før. Da svarer han at han møtte henne på byen for noen uker siden og at hun var bartender der han var. Jeg reagerte da med og si « Så du traff henne når du var godt beruset og da spurte du henne om snappen hennes ? Det syns jeg er veldig spesielt og gjøre når du ikke har hatt kontakt med henne på mange år og er i et forhold med meg» Jeg er ikke sint på han eller angriper han, men jeg kunne aldri gjort det om det var meg som traff en mann jeg gikk på skole med for mange år siden, og det handler faktisk bare om respekt ovenfor den jeg er sammen med. Han hadde reagert om jeg hadde gjort dette, så syns det er litt spesielt at han syns det er ok å spørre om snappen til damer han ikke kjenner lengre bare fordi de møttes på fest ? Er det normalen i dag? Jeg pleier ikke og reagere på slikt og er ikke noe kontrollerende av meg til vanlig. Men for meg handler dette litt om respekt for forholdet man er i. Det kan tolkes veldig feil ovenfor henne også om mannen min spørr etter snappen hennes ut av det blå og det er flaut for meg. Jeg er selv kvinne og vet hva jeg hadde tenkt om jeg hadde møtt en mann på fylla som jeg gikk på skole med for mange år siden og han hadde spurt meg om snappen min når han har dame. Handler ikke om og være innbilsk engang, handler om at man bare ikke gjør sånt uten en intensjon om kontakt med personen. Og det syns jeg personlig hadde vært spesielt om personen jeg møtte har en samboer hjemme og jeg ikke kjente han lengre? Hvorfor? Vi har liksom ingenting til felles lengre og vi har ikke hatt kontakt på så mange år at det hadde vært litt rart at han plutselig ville snakke med meg på snap av alle plasser ? Hva tenker dere ? Gjerne gi meg deres perspektiv. Det kan godt være at jeg er urimelig og ikke har rett til og føle på de følelsene jeg føler på i dette tilfellet. Men magefølelsen min sier klart ifra at dette ikke er noe jeg burde finne meg i hos min mann hvis han har noe som helst respekt for forholdet våres. Må ærlig si at jeg syns innerst inne at det er litt sårende også at mannen min som jeg elsker mest i verden gjør sånne ting der det kan oppfattes som noe annet enn det han kanskje mente med det.. som igjen setter meg og forholdet våres i dårlig lys. Dette har hendt ved flere anledninger og jeg syns det er like sårende og flaut hver gang da folk snakker om det og jeg virker som den dumme damen på siden med en mann som bare ikke forstår sosiale koder… Anonymkode: a596e...407 Jeg hadde IKKE akseptert det. Møter jeg en gammel klasse kompis på byen sier jeg HEI, ikke vil du ha snappen min! Det er ikke vanlig. Hei,kanskje en klem vanlig ,hvordan går det og HADET er vanlig. At det har hendt før også ,tja jeg hadde ikke stolt på mannen. Hadde vurdert forholdet. Anonymkode: 6a915...224
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #8 Skrevet 17. desember 2024 Jeg hadde ikke synes det hadde vært greit, nei. Facebook er annerledes, jeg hadde ikke hatt noe imot at min samboer aksepterte venneforespørsel fra en gammel skolevenninne der. Men jeg hadde hatt store problemer med at han hadde lyst til å ha henne på snap og kanskje kommunisere daglig med henne. Jeg har lagt lista tydelig i mitt forhold. Jeg har 0 behov for å kontrollere noen. Samtidig har jeg sagt at jeg ønsker ikke å være i et forhold der den andre har behov for å ha kontakt med andre damer på sosiale media i form av snap og meldinger. Da kan han heller være sammen med noen som synes det er greit. Og jeg forventer at man har et åpent forhold til telefon, og har sagt at dersom han noen gang føler han må skjule en samtale eller kontakt for meg, så anser jeg det som utroskap. Det er ikke alle som har sånne grenser, noen synes det er ok med "uskyldig flørt", jeg mener noe sånt fort går over til noe som ikke er uskyldig lengre. Det handler om gjensidig respekt og å ikke legge opp til usikkerhet hos den andre. Du kan jo spørre han hva som er viktigst for han, å ha kontakt med henne på snap, eller at du føler deg trygg og respektert? Forøvrig hadde jeg stolt på den magefølelsen du kjenner på nå. Den lyver aldri. Anonymkode: 9cb09...16d 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #9 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg har lagt lista tydelig i mitt forhold. Jeg har 0 behov for å kontrollere noen. Samtidig har jeg sagt at jeg ønsker ikke å være i et forhold der den andre har behov for å ha kontakt med andre damer på sosiale media i form av snap og meldinger. Da kan han heller være sammen med noen som synes det er greit. Og jeg forventer at man har et åpent forhold til telefon, og har sagt at dersom han noen gang føler han må skjule en samtale eller kontakt for meg, så anser jeg det som utroskap. Du gjør rett i å sette krav til samboeren, men å si at du har 0 behov for å kontrollere noen er på trynet. Du forsøker å hevde to motstridende ting. Anonymkode: 1e3cf...c6a 3
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #10 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du gjør rett i å sette krav til samboeren, men å si at du har 0 behov for å kontrollere noen er på trynet. Du forsøker å hevde to motstridende ting. Anonymkode: 1e3cf...c6a Er ikke å kontrollere å kreve grunnleggende respekt. Å gå ut og oppføre seg som om man er singel er respektløst. Og kan lett få den andre dama til å få et feil inntrykk av hva han er ute etter. Utrolig ydmykende å være kjæresten i en sånn situasjon. Snakker av erfaring. Min kjæreste hadde gjort noe sånn i god tro, men hun dama fikk inntrykk av at han flørtet og kom til meg og sa - du har nok egentlig ikke noen grunn til å være sjalu. Med en underliggende - det har du. Følte meg utrolig dum. Hun ble satt ettertrykkelig på plass av typen da, men allikevel. Ikke gi andre damer inntrykk av at man er interessert. Tar seg ikke ut. Anonymkode: 93ff3...56a 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #11 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg fikk venneforespørsel på fb fra en som gikk i klassen min for mange år siden - vi hadde ikke hatt kontakt på 20 år, og han er gift og har barn. Det falt meg ikke inn et øyeblikk hverken at det på noe vis var respektløst mot partneren hans eller at han hadde noen baktanker med det (og to år senere er det fortsatt ikke noe son tyder på det), det er bare en tynn tråd til en felles fortid. Anonymkode: c33b5...4ff Takk for svar, men jeg syns det er litt forskjell på Snapchat og Facebook. Jeg har aldri reagert på at han legger til folk på Facebook og hadde heller ikke reagert om han gjorde det med denne damen heller. Men jeg reagerer litt på at han har et behov for å legge til damer han gikk på videregående med for mange år siden på Snapchat etter de har møttes en kveld på fylla. Hvorfor ikke bare si hei og slå av en prat etter gammelt and thats it? Gjerne legg hverandre til på Facebook etter gammelt, men Snapchat er litt mer personlig føler jeg og er ikke noe jeg selv hadde følt meg komfortabel med og gjøre av respekt for mannen jeg er i lag med da det kan oppfattes ovenfor den andre som en «inngang» til noe annet. Anonymkode: a596e...407
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #12 Skrevet 17. desember 2024 Det er der de begyner… tar kontakt med gamle «venninner» i håp om noe flørt. Han er i den rette alderen til det. Anonymkode: c632c...c54
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #13 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du er ikke urimelig, det er litt spesielt spør du meg. Men det kan hende at det var helt uskyldig og ikke noe mer bak det. Snakk mer med han og spør😊 Anonymkode: a630b...519 Jeg ønsker jo og tro det er uskyldig, men skjønner bare ikke helt behovet hans med å legge til damer han ikke har hatt noe forhold til på så mange år. Han kjenner jo henne ikke lengre og da virker det litt spesielt for meg at han plutselig nå skal ha kontakt med henne igjen på Snapchat av alle plasser. Jeg har spurt han om dette på en fin og en litt mer nyskjerrig måte der jeg forklarer at jeg ikke er sint eller vil angripe han på noen måte, men at jeg spørr pga dette gjør meg usikker og utrygg da jeg ikke forstår behovet eller intensjonen. Men man er jo forskjellige, så kan være jeg tenker på en helt annen måte enn han. Er derfor jeg søker litt råd fra dere medkvinner her da jeg lurer på om jeg er urimelig som reagerer på dette eller om det er normalt 😆 Anonymkode: a596e...407
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #14 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): At venner fra barneskole og ungdomstid i utgangspunktet ikke er noen trussel. Så kan man godt si at det var noe vi gjorde i facebooks barndom, men likevel samme prinsippet nå. Som oftest kun artig å høre hvordan det går med venner fra barndommen. Ville reagert mye sterkere om det var et nytt kvinnelig bekjentskap. Anonymkode: 1e3cf...c6a Nja, trenger ikke alltid og være et nytt bekjentskap som er en «trussel». Er faktisk lettere å innlede noe til en gammel bekjent enn en et helt nytt bekjentskap om man tenker over det. Anonymkode: a596e...407
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #15 Skrevet 17. desember 2024 Snap er anderledes. Min ex, ikke slått opp over dette, hadde ei skole veninne på snap. Jeg ble mistenksom og spurte om henne, uten å si du er utro. Å fikk vite at det ikke var noe utroskap, å hun mest sender bilder av barna sine en sjelden gang, som om hun hadde oppdatert på fb. Men de møttes ikke på fest og, følg med hvor involvert har er i henne. Jeg trengte ikke være sjalu, for hun er ikke noen han brukte mye tid på. Om han her er mer involvert og faktisk har kontakt på snap, er det skumlere. Anonymkode: 9582c...df1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #16 Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er ikke å kontrollere å kreve grunnleggende respekt. Å gå ut og oppføre seg som om man er singel er respektløst. Og kan lett få den andre dama til å få et feil inntrykk av hva han er ute etter. Utrolig ydmykende å være kjæresten i en sånn situasjon. Snakker av erfaring. Min kjæreste hadde gjort noe sånn i god tro, men hun dama fikk inntrykk av at han flørtet og kom til meg og sa - du har nok egentlig ikke noen grunn til å være sjalu. Med en underliggende - det har du. Følte meg utrolig dum. Hun ble satt ettertrykkelig på plass av typen da, men allikevel. Ikke gi andre damer inntrykk av at man er interessert. Tar seg ikke ut. Anonymkode: 93ff3...56a Jeg tror du bare er fanget i tidsånden, hvor det verste man kan si er at man liker å ha kontroll. Jeg ser det ikke som noe negativt i det hele tatt, så lenge det er på et sunt nivå. Apropos tidsånden, denne leve i sammen, med frihet som man er singel greia, framstår for meg som ganske toskete. At man med å gå inn i et forhold faktisk må ofre en del frihet og at man må være transparent, er for meg en særdeles liten pris å betale for å ha et godt familieliv med ei grepa dame. Anonymkode: 1e3cf...c6a 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #17 Skrevet 17. desember 2024 Er helt enig med deg. Samboeren min har også en vane for å legge til folk (damer) på snap, både gamle bekjente og nye. Bryr meg fint lite om facebook eller instagram, men snap er mer «daglig kontakt».. Har roet seg litt nå etter et par samtaler om hvordan det er for meg og hva vi begge tenker om det. Vi har tross alt litt forskjellige syn. Jeg har utelukkende bare de nærmeste på snap, mens han har som sagt ganske mange - både nære og fjerne og folk han kjente for mange år siden. Anonymkode: 773eb...715
LillaGorilla<3 Skrevet 17. desember 2024 #18 Skrevet 17. desember 2024 Jeg forbeholder meg retten til selv å bestemme hvem jeg vil ha som venner på sosiale medier. Den samme retten har min mann. Så nei, jeg skjønner ikke problemet. Stoler du på mannen din, eller ikke?
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #19 Skrevet 17. desember 2024 LillaGorilla<3 skrev (2 timer siden): Jeg forbeholder meg retten til selv å bestemme hvem jeg vil ha som venner på sosiale medier. Den samme retten har min mann. Så nei, jeg skjønner ikke problemet. Stoler du på mannen din, eller ikke? Tror det handler mer om respekt for meg enn at jeg ikke stoler på mannen. Slike handlinger kan feiltolkes og det kan sendes feile signaler rundt til andre om en mann i forhold ber om snappene til andre damer han plutselig treffer som han egentlig ikke har noe forhold til ellers lengre. Jeg stoler vel egentlig på han, men jeg syns kanskje helt ærlig at det er litt ydmykende? Jeg syns det er respektløst ovenfor den man er i forhold med. Men som jeg skrev lengre oppe, vi er jo forskjellige og det kan være at ikke alle tenker som meg. Jeg personlig hadde lurt litt på hva intensjonen til personen er om det var meg som f.eks. møtte på en gammel bekjent i forhold og han hadde spurt meg om min snap etter et kort møte på byen. Jeg syns bare det er koselig at vi slår av en prat etter gammelt, men kunne ikke falt meg inn å spørre vedkommende om han vil legge meg til på Snapchat bare fordi vi traff hverandre en kveld. Veldig kjekt å møte på gamle bekjente av det motsatte skjønn, men jeg har ikke behov for daglig kontakt med de på Snapchat etter det. Av respekt ovenfor kjæresten min hjemme burde man i mitt syn ikke gjøre noe som kan gi andre damer/menn noe grunn til å tolke signalene man sender ut feil eller lure på hva personen egentlig vil. Bare det er ydmykende for den andre parten som sitter hjemme. Tror det er dette jeg føler på? Ikke at jeg er så himla opptatt av hva andre tenker til vanlig, men ønsker ikke at mannen jeg er forlovet med skal sette forholdet i et lys der noen kan betvile intensjonene hans ovenfor dem. Dette har som sagt skjedd ved flere anledninger og jeg syns det er like merkelig hver gang. Stiller meg bare spørrende til hvorfor noen har behov for å starte opp kontakt igjen med det motsatte skjønn når man er i et forhold hvis det kan medføre negative konsekvenser for forholdet man er i? Man kan være uheldig der man treffer på feil person med helt andre intensjoner enn man selv har og da åpner man jo døren på gløtt for at denne personen med disse dårlige intensjonene kan sette en fot inn i våres forhold med en potensiell mulighet til å trå over en grense man kunne unngått helt fra begynnelsen av. Mannen min er «blind» på slikt og har brent seg der før. Han har godtatt en kvinne som han trodde bare ville være venner, men det var langt ifra det hun ville! For hun begynte i det små med lett flørting for deretter begynne å sende lettkledde bilder. Eneste dette gjorde med forholdet våres var og skape unødvendige diskusjoner og usikkerheter. Heldigvis forsto han jo dette selv og slettet henne. Men jeg erget meg likevel en god stund etterpå over at han i det hele tatt tillot at det kunne skje. At han lot en annen kvinne komme inn i hans privat liv. For Snapchat er faktisk veldig personlig i form av at man snapper fra sitt daglige liv. Noen forhåndsregler kan man jo ta om man ønsker å beskytte forholdet man er i fra akkurat slikt. Men kanskje jeg er litt oversensetiv på dette da jeg selv har unngått slike ting av respekt ovenfor mannen min hjemme da jeg vet jeg selv ikke hadde sittet pris på om han gjorde noe sånt. Men virker som han har et helt annet syn på det.. Anonymkode: a596e...407
LillaGorilla<3 Skrevet 17. desember 2024 #20 Skrevet 17. desember 2024 Det spiller nå ingen rolle hvordan andre menn/kvinner tolker noe som helst, det som betyr noe er hva mannen/kvinnen i forhold gjør. Og de negative konsekvensene finnes vel per nå kun i dine tanker, det er du som lager dem? For min del anser jeg det som respektløst å skulle diktere hvem andre voksne mennesker skal ha som venner. Hvis man er ubekvem med det, tenker jeg at problemet ligger en annen plass. For hvordan oppstår disse tankene? Hva gjør mannen din ellers i hverdagen som får deg til å bli så usikker og ubekvem? Min mann respekterer meg og behandler meg bra i alle deler av livet vårt, og har aldri gitt meg noen som helst grunn til å tvile på ham. Og jeg håper og tror han tenker det samme om meg. Det ligger altså en solid grunnmur i bunnen hos oss, dermed er det ingen av oss som har behov for å kontrollere hverandre. For min del hadde det vært uaktuelt å være i et forhold der det var en greie.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå