kaleidoskop Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har noe sengetøy som det har satt seg lukt i. Tenker at dette er kroppslukt, men det går ikke bort i vask. Har prøvd å vaske med eddik, uten større hell. Føler det bare må kastes. Det er hvertfall ikke kjekt å ha til overnattingsgjester. Er det vanlig å kjøpe nytt sengetøy nesten hvert år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Bare kast. Vasker du det på nitti grader? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Nei, det er ikke vanlig. Jeg har haugammalt sengetøy som ikke lukter noe "kropp" i det hele tatt. Hvor ofte vasker du sengetøyet? Hvis man gjør det ofte nok, så setter det seg kanskje ikke sånn lukt i. Anonymkode: c7170...016 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Hvilket materiale er det laget av? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Det er meget sjeldent jeg kjøper sengetøy. Kasta ett sett for litt siden, og det var fordi det gikk i oppløsning rett og slett. Hvordan og hvor ofte vasker du sengetøyet? Hvordan oppbevares det? Hvor ofte vaskes kroppene som ligger i sengetøyet? Sikker på at det er sengetøyet som lukter og ikke senga? Anonymkode: 115f0...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden Rart. Vasker sengetøy på nitti grader jeg. Har aldri kjent noe lukt. Og jeg er lukt sensitiv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Jeg opplevde det samme. Jeg pleier å vaske på 60grader. Da jeg vaska det på 90grader, ble lukta borte. Av en eller annen mystisk grunn merker jeg at det er farget tekstil som gjerne får slik lukt… Aner ikke hvorfor. Anonymkode: 0f204...972 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden kaleidoskop skrev (17 minutter siden): Jeg har noe sengetøy som det har satt seg lukt i. Tenker at dette er kroppslukt, men det går ikke bort i vask. Har prøvd å vaske med eddik, uten større hell. Føler det bare må kastes. Det er hvertfall ikke kjekt å ha til overnattingsgjester. Er det vanlig å kjøpe nytt sengetøy nesten hvert år? Når du vasker med eddik, så binder du lukt i tekstiler. Eddik ble brukt på vask i gamle dager der man først vasket med salmiakk, enten i vaskebøtte, eller med vaskefille på møbler m.m. for så å nøytralisere med eddik etterpå.. Da vasket salmiakken rent først. Ellers får du tilby dem som trenger det, en dusj før de legger seg i sengetøyet ditt. Anonymkode: 017f6...140 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Aldri opplevd at kroppslukt ikke blir borte i vask. Og jeg vasker sengetøyet mitt altfor sjelden… 🫣 Anonymkode: e4516...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taffel Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Alt kommer an på hvilket materiale det er laget av. Syntetisk silke lukter kattepiss etter en stund. Hva står på vaskelappen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden En runde på kokvask uten eddikk og annet tull så er nok all lukt borte. Anonymkode: 69ecf...e27 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden Det hender sengklærne til ungdommen kan ha litt lukt. Vasker da med forvask der jeg bruker "sportsvask" og så vanlig vaskemiddel i kammeret til hovedvask, 90°. Det har hjulpet her. Anonymkode: 2bd8a...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 1 time siden Forfatter #13 Del Skrevet 1 time siden Har bare sengetøy i bomull. Skifter på senga mellom 7-14 dager. Så ikke hver uke hver gang. Det lukter ikke av de mindre barna sitt, mer ungdom og mannen. Men jeg har vasker på 60 grader. Ikke 90. Det skal jeg teste ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden kaleidoskop skrev (47 minutter siden): Jeg har noe sengetøy som det har satt seg lukt i. Tenker at dette er kroppslukt, men det går ikke bort i vask. Har prøvd å vaske med eddik, uten større hell. Føler det bare må kastes. Det er hvertfall ikke kjekt å ha til overnattingsgjester. Er det vanlig å kjøpe nytt sengetøy nesten hvert år? Eg har hatt dette problemet, ja... Prøvde masse forskjellig, men følte ingenting hjalp. Det eg gjorde var å legge sengetøyet i zalo-vatn i 2 døgn, før eg skylte dei og vaska dei på vanleg måte. Det hjalp! Anonymkode: 39fd8...64f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaleidoskop Skrevet 1 time siden Forfatter #15 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eg har hatt dette problemet, ja... Prøvde masse forskjellig, men følte ingenting hjalp. Det eg gjorde var å legge sengetøyet i zalo-vatn i 2 døgn, før eg skylte dei og vaska dei på vanleg måte. Det hjalp! Anonymkode: 39fd8...64f Hmmm, jeg kan teste ut det også. Føler det er for galt å kaste uten å ha testet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden Jeg ville hengt det ut i sola når den begynner å varme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå