Gå til innhold

Handlingslammet av stress

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Skriver her i desperasjon. 

Først av alt, til dere som ikke forstår at ting er stress med jul, så kan jeg jo bare meddele at denne stress-situasjonen har pågått i månedsvis. Jeg går til støttesamtaler hos psykolog og jobber med å bygge opp stresskapasiteten over tid. Men nå har det toppet seg. Det er en uke til jul, og jeg kjenner at det er så mye som henger over meg, at jeg føler jeg veksler mellom fullstendig kollaps og handlingslammet og å hylgrine og overveldes av stressresponser. 

Det handler ikke om praktiske ting, jeg har kuttet ned på det som ikke trengs gjøres, jeg vet jeg har tid, jeg har laget lister for å krysse bort det som er unødvendig og kan vente, forsøker å motivere meg og minne meg om at det er nok tid, men jeg er så utkjørt nå. Og mange av disse forpliktelsene og ansvaret er det rett og slett ingen vei ut av, jeg har bedt om den hjelpen jeg kan få av de rundt meg. Hvordan finner jeg mer ro i hodet, i kroppen? Jeg føler jeg mister grepet, jeg vurderer å overlate alt til andre og flykte av gårde til et mørkt rom i to uker, men det vet jeg ville såre 3-personer. Det har bare vært så mye gjennom mange måneder nå med sykdom hos nært familiemedlem ++ (jeg skriver ikke noe om relasjoner, for jeg tenker at jeg vil heller ikke at noen skal kjenne igjen og dømme meg for at jeg ikke stiller mer opp osv.). 

Anonymkode: 2e3fc...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er de 3 personene voksne? I så fall tenker jeg at de bør takle og forstå at du er syk nå og trenger hvile. Ingen kan noe for at de blir syke.

Anonymkode: 9811e...44a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er de 3 personene voksne? I så fall tenker jeg at de bør takle og forstå at du er syk nå og trenger hvile. Ingen kan noe for at de blir syke.

Jeg var nok litt uklar. Jeg er ikke syk, er i permisjon, og annet familiemedlem er syk. Går til psykolog for å håndtere denne pågående krisen vi har i familien. 

Mente å skrive 3.personer, som i andre enn meg selv, helt sikkert feil uttrykk. 

TS

Anonymkode: 2e3fc...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Spoiler

jeg føler jeg veksler mellom fullstendig kollaps og handlingslammet og å hylgrine og overveldes av stressresponser

Jo, du er syk, kjære deg! ❤️ Tror det er viktigere at du tar vare på helsen din nå enn at 3 personer blir skuffet dersom jula ikke blir akkurat som den pleier... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...