AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #1 Del Skrevet 16 timer siden Jeg er i en situasjon der jeg føler at arbeidsbelastningen min er blitt for stor, og jeg er usikker på hva jeg bør gjøre. Jeg jobber fem dager i uken, og jeg får stengevakter hver dag i kjøttdisk (fra 10-18). Dette innebærer mye ansvar, da jeg har ansvaret for å stenge disken. Selv om jeg har et jobbansvar jeg tar på alvor, begynner det å gå ut over helsen min. Jeg føler meg ekstremt sliten etter jobb. Og ligger kun på sofaen for å hente meg inn, og har både fysiske og mentale plager, spesielt med magen (diagnosen IBS). Legen har foreslått at en sykemelding eller muligens tilrettelegging av arbeidsforholdene kunne gjøre godt i denne situasjonen, men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. På den ene siden er jeg redd for å be om sykemelding, ettersom det allerede er flere ansatte på sykemelding, og jeg er redd for at dette kan skape problemer med arbeidsgiveren min. Jeg er redd for at de vil bli irritert hvis jeg tar sykemelding også, selv om jeg egentlig føler at det er det beste for helsen min. Jeg har også merket at jeg bare får tildelt stengevakter, og at arbeidsbelastningen min har blitt veldig stor. Jeg føler at jeg bærer et stort ansvar på arbeidsplassen, og det er utrolig krevende både fysisk og psykisk. Jeg vet at jeg ikke kan fortsette i dette tempoet, men jeg er usikker på hvordan jeg skal ta dette opp med sjefen på en måte som ikke skaper problemer for meg. Og han vil gjerne ikke forstå problemet. Hvordan kan jeg gå frem både med legen og arbeidsgiveren? Hvordan kan jeg be om tilrettelegging uten å føle meg som en byrde? Er det noen som har erfaring med å håndtere slike situasjoner på en god måte/ eller har råd? Anonymkode: db427...28d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har aldri jobbet i butikk, men i restaurantbransjen. Det er kanskje nært nok? Jeg hadde hatt null problemer med å si til sjefen min at jeg ikke ville/orket/ønsket stengevakt hver dag. Synes det er rart at du i det hele tatt blir satt opp på det hver eneste dag, da det er såpass mye mer jobb enn vanlige vakter. Å be om å få slippe er i alle fall helt udramatisk i mitt hode Anonymkode: 7b5d7...166 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Veldig rart at du blir satt på stengevakter hver dag. Jeg hadde spurt sjefen om dette. I hvert fall om du føler at det hadde hjulpet. Anonymkode: a0a24...992 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg er i en situasjon der jeg føler at arbeidsbelastningen min er blitt for stor, og jeg er usikker på hva jeg bør gjøre. Jeg jobber fem dager i uken, og jeg får stengevakter hver dag i kjøttdisk (fra 10-18). Dette innebærer mye ansvar, da jeg har ansvaret for å stenge disken. Selv om jeg har et jobbansvar jeg tar på alvor, begynner det å gå ut over helsen min. Jeg føler meg ekstremt sliten etter jobb. Og ligger kun på sofaen for å hente meg inn, og har både fysiske og mentale plager, spesielt med magen (diagnosen IBS). Legen har foreslått at en sykemelding eller muligens tilrettelegging av arbeidsforholdene kunne gjøre godt i denne situasjonen, men jeg er usikker på hva jeg skal gjøre. På den ene siden er jeg redd for å be om sykemelding, ettersom det allerede er flere ansatte på sykemelding, og jeg er redd for at dette kan skape problemer med arbeidsgiveren min. Jeg er redd for at de vil bli irritert hvis jeg tar sykemelding også, selv om jeg egentlig føler at det er det beste for helsen min. Jeg har også merket at jeg bare får tildelt stengevakter, og at arbeidsbelastningen min har blitt veldig stor. Jeg føler at jeg bærer et stort ansvar på arbeidsplassen, og det er utrolig krevende både fysisk og psykisk. Jeg vet at jeg ikke kan fortsette i dette tempoet, men jeg er usikker på hvordan jeg skal ta dette opp med sjefen på en måte som ikke skaper problemer for meg. Og han vil gjerne ikke forstå problemet. Hvordan kan jeg gå frem både med legen og arbeidsgiveren? Hvordan kan jeg be om tilrettelegging uten å føle meg som en byrde? Er det noen som har erfaring med å håndtere slike situasjoner på en god måte/ eller har råd? Anonymkode: db427...28d Dette er ingen enkel situasjon. Om du har en god dialog med arbeidsgiver så kan du prøve å spørre om tilrettelegging, dog har du ikke krav på det...Spørs hvor reflektert arbeidsgiver er, og hvor godt dere samarbeider...Det beste er å unngå sykmelding om det er mulig, og det må du nesten kjenne på selv. Det er jo en tydelig urettferdig arbeidsfordeling. Jeg tenker du får disse stengevaktene siden arbeidsgiver stoler på deg. Det er nok ikke alle ansatte de kan stole på... Om ikke arbeidsgiver har mulighet for å tilrettelegge, så synes jeg du skal lytte til legen din, og evt se deg om etter en annen jobb. En evt ny reflektert arbeidsgiver vil kunne forstå hva som er grunnen til at du gjorde som du gjorde, og vil ikke nødvendigvis laste deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå