Gå til innhold

Obligatorisk fag er fult, hva gjør jeg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, jeg baklager dette er kanskje et dumt spørsmål men jeg kan ikke finne svar på det ved a google. 

I dag skulle jeg melde meg på for fag for andre semester i en bachelor utdanning, men det står at et av fagene er fulle, og at jeg ikke kan melde meg på. Jeg har sendt en mail til skolen og hører sikkert tilbake i morgen, men jeg sitter her og stresser nå haha.

Er det en feil? Jeg har liksom skoleplass, og fikk meldt meg på alle de andre fagene. Vennen min sier hun fikk til å melde seg på tidligere i dag, så jeg ble litt stresset nå. Har jeg rett på plass? Eventuelt hva skjer om jeg ikke får plass? Jeg får jo så klart ikke tatt eksamen uten å fylle arbeidskravene. 

Anonymkode: 95815...ab9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Mulig det er en feil eller at du kan søke deg inn litt seinere. Ikke alle emnene er "ferdiglaget" per nå, og jeg opplevde ofte mye surr rundt begynnelsen av semesteret mtp påmeldelse og tilgang.

Er dette et emne du ta før du kan ta andre emner? Om du faktisk ikke får plass til 2. semesteret så kan du melde deg opp til neste gang (3. eller 4. semester). Studiet mitt hadde ikke mange slike emner, så jeg byttet ganske fritt rundt på dem.

Mange melder seg av og på de første ukene, så om det er fullt nå så kan det godt hende det blir ledig ila januar. De første par ukene kunne 10-20 stk melde seg ut i de små klassene jeg var i (klasse på 50 ble fort 20-30 stk). Oppmeldingsfristen er vel begynnelsen av februar?

Ikke stress altfor mye med det nå siden du er såpass tidlig ute😊 Mye som endrer seg fram til januar.

Anonymkode: f93d1...77c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...