AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg er ikke flink på dette med skattekort. I 2024 jobbet jeg en del overtid, tjente rett under 100 000 mer enn jeg vanligvis gjør. Skatter prosent av overtiden, og har til sammen skattet litt 162 000 kr i skatt dette året. Årslønn før overtid er 609000. Tabelltrekket mitt var 7108 i 2024, nå er det endret til 8100. Er dette et dårlig tegn på at jeg har skattet for lite? 😅 Prøvde meg på en skattekalkulator, men 1) jeg forstår meg ikke på den og klarer ikke å legge inn riktig, og 2) den nektet å la meg registrere gjelden min (3.2 mill i lån med samboer, pluss studielån og billån på tilsammen 120 000.) Så den fikk jeg ikke til.. Takk for eventuelle svar 🤗 Anonymkode: 0603a...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Hvis gjelden står i ditt navn også, vil den føres på deg ved årsskiftet, når bankene rapporterer til skatteetaten på alle. Saldo på bankkontoer, lån og gjeld pr 31-12. Anonymkode: 1468c...923 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Med 709k brutto plottet inn i skattekalkulatoren får du. Estimert skatt for 2024: 190 720 kr Det er hva du maks må skatte = uten noen fradrag. Hva du har i lån har ikke så mye å si, det du må finne ut av er hva du har betalt i renter. Det er det du får fradrag på. Anonymkode: 13257...93f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Med 709k brutto plottet inn i skattekalkulatoren får du. Estimert skatt for 2024: 190 720 kr Det er hva du maks må skatte = uten noen fradrag. Hva du har i lån har ikke så mye å si, det du må finne ut av er hva du har betalt i renter. Det er det du får fradrag på. Anonymkode: 13257...93f Takk for svar, har betalt ca 80 000 i renter (de som står på meg altså) Så da skal jeg kanskje skatte litt mindre enn 190000? Var det jeg også fikk opp på kalkulatoren, men fikk ikke til å legge inn lån/renter. Det kom opp at det var noe feil med siden 🤔 Anonymkode: 0603a...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Er du engstelig, så forsøk å sette av noen penger. Du vil få et foreløpig skatteoppgjør sent i vinter og har frem til 31.5 til å betale restskatten uten at det påløper renter. Anonymkode: 1e5e9...0c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Takk for svar, har betalt ca 80 000 i renter (de som står på meg altså) Så da skal jeg kanskje skatte litt mindre enn 190000? Var det jeg også fikk opp på kalkulatoren, men fikk ikke til å legge inn lån/renter. Det kom opp at det var noe feil med siden 🤔 Anonymkode: 0603a...6fd Vet du forresten om jeg skal betale mye mer skatt nå i 2025 pga tabelltrekket er endret? Regner ikke med å få like mye overtid dette året, men vanskelig å si😊 Anonymkode: 0603a...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er du engstelig, så forsøk å sette av noen penger. Du vil få et foreløpig skatteoppgjør sent i vinter og har frem til 31.5 til å betale restskatten uten at det påløper renter. Anonymkode: 1e5e9...0c0 Takk, jeg har penger til å betale det, så ikke krise sånn sett. Men greit å vite litt (noe jeg burde ha visst hvis jeg skjønte meg bedre på dette). Anonymkode: 0603a...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Hvis Skatteetatens kalkulator er nede, så kan du prøve den hos smartepenger.no så lenge. Anonymkode: 1e5e9...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vet du forresten om jeg skal betale mye mer skatt nå i 2025 pga tabelltrekket er endret? Regner ikke med å få like mye overtid dette året, men vanskelig å si😊 Anonymkode: 0603a...6fd Hva du betaler i skatt i 2025 avhenger jo av hva du tjener det året, ikke hva du tjente i 2024. Anonymkode: 018a9...2fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk, jeg har penger til å betale det, så ikke krise sånn sett. Men greit å vite litt (noe jeg burde ha visst hvis jeg skjønte meg bedre på dette). Anonymkode: 0603a...6fd Ikke tenk sånn! Det er mye bedre at du tar tak i det og finner ut av det. Alltid lettere å ordne opp hvis man vet hva problemet er. Anonymkode: 1e5e9...0c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar, har betalt ca 80 000 i renter (de som står på meg altså) Så da skal jeg kanskje skatte litt mindre enn 190000? Var det jeg også fikk opp på kalkulatoren, men fikk ikke til å legge inn lån/renter. Det kom opp at det var noe feil med siden 🤔 Anonymkode: 0603a...6fd Ingen problem. Etter å ha satt inn 80.000 kr i betalt renter. Så får du: Estimert skatt for 2024: 173 120 kr Anonymkode: 13257...93f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen problem. Etter å ha satt inn 80.000 kr i betalt renter. Så får du: Estimert skatt for 2024: 173 120 kr Anonymkode: 13257...93f Tusen takk❤️ Anonymkode: 0603a...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå