Gå til innhold

Skuffet over leder

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sykmeldt etter større operasjon i 2-3 uker, men leder har ennå ikke ringt meg, skikkelig lei meg…Leder visste at jeg skulle ha fravær og jeg har varslet om sykmelding, leder sendte en kort snap, og fikk et  fyldig svar tilbake.. det var det… kollegaer fulgt meg opp, men ikke leder, ikke en tlf eller god bedring..

er jeg rar? Eller leder?

Anonymkode: 02e7b...4fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg for min del ville ikke ha hatt noen telefon fra leder under sykmelding der sykmeldingsgrunn ikke har noe med jobben å gjøre.

Anonymkode: a6108...911

• Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg for min del ville ikke ha hatt noen telefon fra leder under sykmelding der sykmeldingsgrunn ikke har noe med jobben å gjøre.

Enig. Ikke bli emosjonelt avhengig av jobben

Anonymkode: 3f37b...b66

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen grunn til at leder skal ringe deg når vedkommende vet du er vekke pga operasjon, hva skulle være viten med det? Leder har ikk omsorgsansvar for seg. Og du gir beskjed når du er tilbake på jobb. 

Anonymkode: a33c2...60a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har vært sykmeldt etter større operasjon i 2-3 uker, men leder har ennå ikke ringt meg, skikkelig lei meg…Leder visste at jeg skulle ha fravær og jeg har varslet om sykmelding, leder sendte en kort snap, og fikk et  fyldig svar tilbake.. det var det… kollegaer fulgt meg opp, men ikke leder, ikke en tlf eller god bedring..

er jeg rar? Eller leder?

Du har varslet om fraværet, leder vet grunnen til fraværet og sånn ca lengden på fraværet. Fraværets karakter tilsier at du bare må vente til du er i stand til å jobbe igjen, det er ikke noe arbeidsplassen kan gjøre for å tilrettelegge for deg. Hva mer skulle du trenge å snakke med leder om?

De fleste blir irriterte når leder tar kontakt under sykmelding - men du blir lei deg fordi du ikke får nok sympati? En leder er ikke vennen din, men det at "leder sendte en kort snap" vitner jo om useriøsitet i utgangspunktet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg ville pratet om tilrettelegging og slikt, så hadde jeg ringt.

Her inne er jo det vanligst å klage over at leder "blander seg" under sykemelding. Så absolutt ikke lett å være leder. 

Anonymkode: aa4bc...02a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var nylig sykmeldt i 3 uker etter operasjon. Leder ringte meg aldri, hadde heller ikke ventet det. Glad leder ikke ringte, så slapp jeg å tenke noe særlig på jobb i perioden jeg var sykmeldt. Jeg ringte leder 2 dager før operasjonen og sa ifra om at jeg skulle opereres, da fikk jeg til svar om at det var helt i orden og at det var bra jeg fikk operasjondato såpass fort, og god bedring. Ser ikke noe unormalt med det.

Anonymkode: effcc...fa9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig vurdering. Som det fremkommer av tråden er det en del som ønsker at leder tar kontakt og en del som absolutt ikke ønsker det. Da er det ofte enklest å ikke ringe. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg. Hvis lederen mener det er plagsomt å ringe, kan h*n i det minste sende melding og spørre hvordan det går. Det er vanlig folkeskikk. Hvis du ikke hører NOE, bryr h*n seg ikke, åpenbart. 

Anonymkode: 7f098...421

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår deg. Hvis lederen mener det er plagsomt å ringe, kan h*n i det minste sende melding og spørre hvordan det går. Det er vanlig folkeskikk. Hvis du ikke hører NOE, bryr h*n seg ikke, åpenbart. 

Anonymkode: 7f098...421

Helt enig, folkeskikk!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Da er du ikke glad i jobben din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (28 minutter siden):

Du har varslet om fraværet, leder vet grunnen til fraværet og sånn ca lengden på fraværet. Fraværets karakter tilsier at du bare må vente til du er i stand til å jobbe igjen, det er ikke noe arbeidsplassen kan gjøre for å tilrettelegge for deg. Hva mer skulle du trenge å snakke med leder om?

De fleste blir irriterte når leder tar kontakt under sykmelding - men du blir lei deg fordi du ikke får nok sympati? En leder er ikke vennen din, men det at "leder sendte en kort snap" vitner jo om useriøsitet i utgangspunktet.

Handler ikke om sympati! Jeg mener at ledere bør følge opp sykmeldte, det handler om å ivareta og inkludere ansatte - det skaper trivsel på arbeidsplassen og man føler seg som en del av et miljø. Å bli irriterte over ledere som tar kontakt… ja da har kanskje mange  ikke god nok grunn til fravær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det kommer vel litt an på hvorfor du er sykmeldt også..eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler ikke om sympati! Jeg mener at ledere bør følge opp sykmeldte, det handler om å ivareta og inkludere ansatte - det skaper trivsel på arbeidsplassen og man føler seg som en del av et miljø. Å bli irriterte over ledere som tar kontakt… ja da har kanskje mange  ikke god nok grunn til fravær!

Men det er ikke noe å følge opp - alt rundt ditt fravær et tydeligvis kjent! 

Jeg skjønner ikke at du klarer å ta dette personlig, jobb er jobb, en leder er sjefen din og dere skal forholde dere til hverandre på den måten.

Og det jeg har uthevet: Det er litt fordømmende å mene det, eller?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (2 minutter siden):

Men det er ikke noe å følge opp - alt rundt ditt fravær et tydeligvis kjent! 

Jeg skjønner ikke at du klarer å ta dette personlig, jobb er jobb, en leder er sjefen din og dere skal forholde dere til hverandre på den måten.

Og det jeg har uthevet: Det er litt fordømmende å mene det, eller?

Synes ikke det, men vi må alle ha våre meninger, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes ikke det, men vi må alle ha våre meninger, ikke sant?

Ja, tydeligvis. 

Men det er litt rart å spørre om ens egne meninger er rare eller ikke, for så å ikke klare å ta tilbakemeldinger på det, eller?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (Akkurat nå):

Ja, tydeligvis. 

Men det er litt rart å spørre om ens egne meninger er rare eller ikke, for så å ikke klare å ta tilbakemeldinger på det, eller?

Ikke noe problem med det, men hadde forventet flere konstruktive tilbakemeldinger- men helt fint å ha ulike meninger. Jeg elsker jobben min og tilbringer 5 dager i uka der, for meg er det helt naturlig at leder følger opp ansatte, spesielt på en liten arbeidsplass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mezzosoprena skrev (46 minutter siden):

Ikke noe problem med det, men hadde forventet flere konstruktive tilbakemeldinger- men helt fint å ha ulike meninger. Jeg elsker jobben min og tilbringer 5 dager i uka der, for meg er det helt naturlig at leder følger opp ansatte, spesielt på en liten arbeidsplass. 

Men det er meg du går etter? Vil du kalle det jeg skrev for et lite konstruktivt svar? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...