AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #1 Skrevet 16. desember 2024 Jeg jobbet med barn med ulike behov, og på jobben vår får alle ansatte 1-5 barn de skal passe på ut ifra ferdigheter, kompetanse og diverse. Av og til hender det at den informasjonen vi får fra ledelsen angående barnet ikke alltid stemmer 100% med den informasjonen barnets foreldre gir. Og hvis det er en stor mismatch mellom de to informasjonene, så hender det at vi ansatte må gi beskjed om å gi fra oss oppdraget. Noe egentlig ledelsen ikke setter stor pris på. Jeg ble nylig satt som ansvarlig på et barn med lav grad av autisme. Det viste seg at barnet har 3.grad autisme med ekstremt med utagering. Jeg er ikke så flink med slike barn og har aldri hatt et slikt barn alene, så jeg ringte jobben og ba om å si fra meg oppdraget. Jeg vet også at vi har andre ansatte som kan ta denne jobben og gjøre en bedre jobb en meg. Når jeg ringte for å si fra meg ansvaret., begynte ledelsen å stille spm som «vi må høre med familien først om de syns, så gir vi deg beskjed. Hvorfor tok du egentlig på deg dette arbeidet da i første omgang? Prøvde å forklare at informasjonen de ga var ikke helt riktig, og til slutt begynte de bare å si «så du mener vi ikke delegerer ansvar riktig?». Jeg ble så redd for å være i en sånn samtale med lederen, at jeg bare beklaget meg og tok oppdraget. Var redd for å miste jobben, kan jeg miste jobben for slikt? Anonymkode: 5f977...e01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå