AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Har en Tesla, vi betaler i dag 3800 kr per mnd i forsikring, men mye er pga dårlig bonus hos samboer (50 %) skulle da bytte forsikret over på meg, jeg har 70 % bonus, prisen ble da 3400 kr. Er det ikke rart at det er så liten forskjell på prisen? I fjor betale vi 3500 for 40 k kilometer inkludert, og da var bonusen 60 %. Og nå er prisen 3400 kr for 25 k inkludert og 70 % bonus. Vi begge har teknarabatt. Selskapet sier bare at forsikringer prises individuelt… Anonymkode: ddd34...e0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Wow! Dere betaler mer på to måneder enn jeg gjør på et år (har ikke Tesla, da…). Har dere sjekket andre forsikringsselskap? Mannen har rabatt via Sjømannsforbundet i et selskap, men fikk billigere forsikring i et annet. Og det er riktig at prisen blir satt individuelt. Det kommer an på hvor dere bor, om dere bruker bilen til og fra jobb, om dere har garasje, hvor gamle dere er og en haug med andre ting. Anonymkode: b3b77...5a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Svaret er: fordi du har råd til å betale det. Forsikringsselskapene ler hele veien til banken. Anonymkode: 19f1e...3da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Wow, det var svindyrt. Jeg betaler 1000 kr mnd for full kasko - relativt ny elbil (ikke tesla). Har riktignok full bonus og reduksjon pga fagforening, men dog.. Anonymkode: 477ec...026 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Fordi aksjonærene skal ha avkastning på investert kapital https://landbruk24.no/rekordoverskudd-for-gjensidige/ Anonymkode: a086b...759 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi aksjonærene skal ha avkastning på investert kapital https://landbruk24.no/rekordoverskudd-for-gjensidige/ Anonymkode: a086b...759 Det er jo TS som har valgt en så dyr bil. Jeg har en 3 år gammel el-bil med kaskoforsikring hos Gjensidige til under 650 kr i mnd. Anonymkode: f972c...8c4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Wow, det var svindyrt. Jeg betaler 1000 kr mnd for full kasko - relativt ny elbil (ikke tesla). Har riktignok full bonus og reduksjon pga fagforening, men dog.. Anonymkode: 477ec...026 Har du garasje og hvor mange km ? Og egenandel? Anonymkode: 669e1...e44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi aksjonærene skal ha avkastning på investert kapital https://landbruk24.no/rekordoverskudd-for-gjensidige/ Anonymkode: a086b...759 Det sier seg selv. Ellers hadde ingen giddet å investere. Forsikringsbransjen er langt fra de verste. Og jeg synes det er bra at forsikringspremien fastsettes etter risiko. Jeg regner med at ts er relativt ung. Mye større sjanse for skade da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Det er høy pris for det er en dyr bil og veldig mange kilometer. Sjekket ikke dere hva det ville koste i forsikring før dere kjøpte bilen? Jeg betaler mindre i måneden i forsikringer, og det er bil, hus, innbo +++ Anonymkode: bc3dd...5bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Sjekk andre selskaper. Jeg har riktignok ikke tesla, men jeg betaler 600 kr måneden for full kasko. Anonymkode: 0267a...298 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden 1300,- pr mnd er det billigste jeg har funnet (med full bonus) for tesla 3. Og ja - mulig det er litt billigere om du bor i indre innbygda men snakker om byer. Anonymkode: 6fa6f...6d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gregarious Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Det er ikke poeng å sammenligne priser her når en ikke har alle modifiserende variabler. Jeg sjekker samtlige aktuelle forsikringsselskaper en gang i året for å få ned prisen, klarer ofte å få relativt bra pris, men nedsiden er at den ofte bare varer 1år før prisen blir skrudd opp dramatisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden ..men det er ingen som svarer på det TS spør om i selve innlegget? Er det ikke rart at forsikringen på den samme bilen koster 3800,- for hennes samboer som har 50% bonus, og 3400,- for TS, som har 70% bonus? Burde ikke forskjellen vært større her? Bonus har altså omtrent ingenting å si da? AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Og det er riktig at prisen blir satt individuelt. Det kommer an på hvor dere bor, om dere bruker bilen til og fra jobb, om dere har garasje, hvor gamle dere er og en haug med andre ting. Anonymkode: b3b77...5a3 Regner med disse premissene er akkurat de samme som i fjor for TS og samboer, eneste forskjellen er vel at de byttet forsikring fra samboer med 50% bonus, over til TS med 70% bonus. Er det ikke rart at det er så lite forskjell i prisen da? De har i tillegg mindre kjørelengde inkludert nå enn i fjor. Anonymkode: 67d4b...457 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiuren Skrevet 41 minutter siden #14 Del Skrevet 41 minutter siden Det er en bil som er veldig dyr å reparere om du får en skade, samt at skadefrekvensen muligens er høy, da blir forsikringen dyr. Det var jo det samme med "GTI" biler og "R" motorsykler før, var du under 25 så var forsikringen for et år nesten like dyr som ny MC/bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå