AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #1 Skrevet 16. desember 2024 Datteren min er 17år og blitt kjæreste med en på 26år. De møttes da hun er utplassert en gang i uken så den dagen i uken henger de sammen. Men saken er at min datter er lett psykisk utviklingshemmet og autist (begge deler i mild grad. Har møtt gutten og han er veldig hyggelig og en høflig gutt, men, det er et men her. Jeg tenker at han er kommet mye lenger i livet, mere erfaring , mere på alt. Han har også hatt samboer tidligere og det gjør at jeg tenker - han har jo selvfølgelig hatt sex. Begge to er glad i hverandre og jeg synes det på en måte er uforsvarlig mtp alder. Min datter sier hun føler seg trygg på han siden han ordner opp da de har vært ute på kino, spist lunsj osv. Huff jeg føler jeg svikter datteren min som lar henne være sammen med han. Det er kun alderen som ødelegger alt i mitt hodet. Er d noen som har vært i lignende eller dele noen tanker med meg, så hadde jeg satt pris på det. ❤️ Anonymkode: 61dcd...ab4 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #2 Skrevet 16. desember 2024 26 og 17 er ugreit i utgangspunktet, og når din datter også mentalt et yngre så er dette utrolig lite bra... Men hva du får gjort.. Tja.. Spørre om å møte foreldrene hans og forklare ståa? Har han selv noen utfordringer? Det kunne gjort saken litt bedre faktisk Anonymkode: f2de9...1ac 11
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #3 Skrevet 16. desember 2024 Hvor velfungerende er hun? Anonymkode: 39e54...03d
Brunello Skrevet 16. desember 2024 #4 Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 26 og 17 er ugreit i utgangspunktet, og når din datter også mentalt et yngre så er dette utrolig lite bra... Men hva du får gjort.. Tja.. Spørre om å møte foreldrene hans og forklare ståa? Har han selv noen utfordringer? Det kunne gjort saken litt bedre faktisk Anonymkode: f2de9...1ac Enig med denne. Er han mentalt underutviklet vil jeg si det er greit. Hun er jo kjønnsmoden, så dersom de er på omtrent samme sted mentalt er det bare fint. Dersom han ikke har noen utfordringer er det ikke greit i det hele tatt. 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #5 Skrevet 16. desember 2024 Hvis en 26 år gammel mann er sammen med en 17 år gammel jente med psykisk utviklingshemmming og autisme kan han da ikke fungere som en gjennomsnittlig 26-åring selv? I så fall stiller selvfølgelig saken seg helt annerledes enn den høres ut i utgangspunktet. Er han mot all verdens formodning aldersadekvat, derimot, er det helt sinnsykt og må avverges. Anonymkode: 66326...b9d 9 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #6 Skrevet 16. desember 2024 Har han også en psykisk utviklingshemming, så kan det vere de egentlig er ganske like i modenhet, og alder blir mer visket ut. Vil anta att han er, som du sier, noe mer rutinert, og att dere som foreldre tar forholdsregler deretter, som å sørge for p-piller og åpne for att din datter kommer til dere om det er noe, snakk gjerne om hva som er greit å gjøre i ett forhold, og ikke greit å gjøre. Er mannen snill og grei og din datter trives i selskapet hans, så ser jeg egentlig ikke noe feil i dette, jeg synes det er fint om de finner hverandre på tross av utfordringer. Jeg har merket meg att mennesker jeg kjenner med pu, har lett for å hoppe inn i forhold, og leve mer i nuet, og det kan nok absolutt vere utfordrende for foreldre å henge med alltid. Anonymkode: 5965b...282 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #7 Skrevet 16. desember 2024 Takl for mange gode svar. Jeg har kontaktet faren hans for noen uker siden, han synest ikke det forholdet er greit. Han gutten her adhd men jeg tror det må være noe mere siden han er ufør og jobber i en vernet bedrift der min datter er utplassert . Vi har bedt han hit nå på lørdag til middag og tenkte kanskje snakke litt med han og spørre litt om ting og tang. Om han er klar over datteren våres diagnoser, hva d innebærer osv. Ja hun er høyt fungerende og klarer seg til dels selv. Igjennom hele barneskolen og nå videregående skole går hun i el tilrettelagt klasse med tilrettelegging. Anonymkode: 61dcd...ab4 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #8 Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takl for mange gode svar. Jeg har kontaktet faren hans for noen uker siden, han synest ikke det forholdet er greit. Han gutten her adhd men jeg tror det må være noe mere siden han er ufør og jobber i en vernet bedrift der min datter er utplassert . Vi har bedt han hit nå på lørdag til middag og tenkte kanskje snakke litt med han og spørre litt om ting og tang. Om han er klar over datteren våres diagnoser, hva d innebærer osv. Ja hun er høyt fungerende og klarer seg til dels selv. Igjennom hele barneskolen og nå videregående skole går hun i el tilrettelagt klasse med tilrettelegging. Anonymkode: 61dcd...ab4 Hvordan vil du si modenheten hennes er? Har han bare ADHD eller har han noe tilleggsdiagnoser og er mentalt umoden? Anonymkode: 39e54...03d 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #9 Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hvis en 26 år gammel mann er sammen med en 17 år gammel jente med psykisk utviklingshemmming og autisme kan han da ikke fungere som en gjennomsnittlig 26-åring selv? I så fall stiller selvfølgelig saken seg helt annerledes enn den høres ut i utgangspunktet. Er han mot all verdens formodning aldersadekvat, derimot, er det helt sinnsykt og må avverges. Anonymkode: 66326...b9d Trur ikke han er mentalt 26år med tanke på der han er i dag. Han har en veldig trøblete oppvekst og snakket med faren hans om han og faren sa da at han begynner og nærme seg som en på 26år men at de har jobbet hardt. Mannen min klarer ikke og godta det, og jeg ser på en måte det..men samtidig må hun også få utvikle seg videre. Anonymkode: 61dcd...ab4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #10 Skrevet 16. desember 2024 Hvis han arbeider i vernet bedrift og er ufør, så er han ikke akkurat verdens skarpeste han heller. Jeg vil si at om de trives sammen, og hun er trygg på han så er det greit. Hun har jo tydeligvis noen utfordringer, og det kan jo ikke være lett å finne noen i den kategorien man trives med. Du får nå se hvordan fyren er før du dømmer det nedom og hjem. Anonymkode: edfbc...320 10
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #11 Skrevet 16. desember 2024 17 og 26, nope. Og med de utfordringen dattera di har gjør det i hvert fall til en no go. At han har adhd gjør jo ikke saken bedre, uansett hva mere som evt måtte feile han... Anonymkode: 407c0...4d6 1
Brunello Skrevet 16. desember 2024 #12 Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Takl for mange gode svar. Jeg har kontaktet faren hans for noen uker siden, han synest ikke det forholdet er greit. Han gutten her adhd men jeg tror det må være noe mere siden han er ufør og jobber i en vernet bedrift der min datter er utplassert . Vi har bedt han hit nå på lørdag til middag og tenkte kanskje snakke litt med han og spørre litt om ting og tang. Om han er klar over datteren våres diagnoser, hva d innebærer osv. Ja hun er høyt fungerende og klarer seg til dels selv. Igjennom hele barneskolen og nå videregående skole går hun i el tilrettelagt klasse med tilrettelegging. Anonymkode: 61dcd...ab4 Når han er ufør og jobber i en vernet bedrift, sier det seg selv at vedkommende ikke er mentalt voksen. Da synes jeg det er helt greit. 4
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #13 Skrevet 16. desember 2024 En normalt oppegående 26 åring blir ikke forelsket i en 17 år gammel autist med letter psykisk utviklingshemning. Jeg tipper at de er ganske på bølgelengde, eller så er din datter mer oppegående enn han. Anonymkode: 0b26d...e27 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #14 Skrevet 16. desember 2024 Burde slette tråden, er i strid med likestilling og diskriminneringsloven; hvor en skaper hat og ringakt omrking aldersforskjell. De som bidra til dette burde oppsøke psykriater. Anonymkode: 06aa5...328
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #15 Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): En normalt oppegående 26 åring blir ikke forelsket i en 17 år gammel autist med letter psykisk utviklingshemning. Jeg tipper at de er ganske på bølgelengde, eller så er din datter mer oppegående enn han. Anonymkode: 0b26d...e27 Kan være lærer, en i et parti, du vet ikke. Uansett kan det medføre erstatningsansvar med slik oppdreden, du utviser her på forumet. Anonymkode: 06aa5...328
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #16 Skrevet 16. desember 2024 Det tror jeg du må stoppe, hun er ikke i en posisjon hvor hun er så dyktig til å beskytte seg som hun bør være. Anonymkode: c7cb5...971
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #17 Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Burde slette tråden, er i strid med likestilling og diskriminneringsloven; hvor en skaper hat og ringakt omrking aldersforskjell. De som bidra til dette burde oppsøke psykriater. Anonymkode: 06aa5...328 "På vegne av forbundet for tenåringskåte menn, så sier vi oss herved sinnte for at du er bekymret for datteren din" 😐 Anonymkode: c7cb5...971 7 3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #18 Skrevet 16. desember 2024 10 års aldersforskjell hvorpå én er en tenåring,er ikke ok uansett sammenheng. Tafatt av deg som forelder å la et umyndig barn ha et slikt forhold til en voksen mann. Anonymkode: f5c53...c81 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #19 Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det tror jeg du må stoppe, hun er ikke i en posisjon hvor hun er så dyktig til å beskytte seg som hun bør være. Anonymkode: c7cb5...971 Loven gir ikke anledning til gripe inn i slikt, det er brudd på diskrimineringsloven opp mot alder. Eneste her er at hun er mindreårig, dvs 17, men etter hun er 18 så er det veldig lite en kan gjøre. Anonymkode: 06aa5...328 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #20 Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 10 års aldersforskjell hvorpå én er en tenåring,er ikke ok uansett sammenheng. Tafatt av deg som forelder å la et umyndig barn ha et slikt forhold til en voksen mann. Anonymkode: f5c53...c81 Der er ikke loven enig med deg. Anonymkode: 06aa5...328
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå