AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Del Skrevet 1 time siden Vi har en avtale oss søsken i mellom at vi ikke lengre kjøper gave til hverandre. Dem sitt forslag. Jeg er den eneste av oss som har barn. De gir gave til mine barn. Jeg har derfor hvert år likevel kjøpt en gave til dem fra barna. Men da blir det jo sånn at de får gave av meg likevel. Jeg kjøper jo også gave til mine barn, så det er jo likt på den måten. Jeg vet ikke hva jeg tenker om dette lengre. Søskene mine er i slutten av tyve årene og starten av 30 årene, så de blir ikke glad for noe som barna lager til dem. De er ikke voksne nok til det. Så evt må jeg kjøpe noe. Hva tenker dere om denne saken? Anonymkode: 22ed4...5f0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Del Skrevet 1 time siden Hvis de er enslige og da risikerer å sitte uten gaver hadde jeg selvfølgelig kjøpt til de fra barna. Anonymkode: 50e98...cc0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis de er enslige og da risikerer å sitte uten gaver hadde jeg selvfølgelig kjøpt til de fra barna. Anonymkode: 50e98...cc0 De sitter ikke uten julegaver, de får likt som meg fra øvrig familie. Anonymkode: 22ed4...5f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Del Skrevet 1 time siden Du burde helt klart kjøpe gaver til dine søsken om de ikke har barn. Min bror har barn som jeg kjøper til. Han får ikke gave av meg. Men min søster, som ikke har barn, får gave fra meg. Hun kjøper jo til mitt barn. Skulle da bare mangle…. Anonymkode: 73fc0...1df 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Del Skrevet 1 time siden Hva som er "forventet" når det kommer til julegaver, varierer så mye fra familie til familie og person til person at det er helt umulig å gi noe fornuftig svar på. Jeg praktiserer at jeg gir julegave fra barna til et par barnløse venner av meg som alltid har gitt gave til mine barn. Gir ellers ikke gaver til venner. Gjorde også det samme med min yngre bror før han stiftet familie, nå får hans barn gave i stedet. Anonymkode: f01e0...f90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du burde helt klart kjøpe gaver til dine søsken om de ikke har barn. Min bror har barn som jeg kjøper til. Han får ikke gave av meg. Men min søster, som ikke har barn, får gave fra meg. Hun kjøper jo til mitt barn. Skulle da bare mangle…. Anonymkode: 73fc0...1df Som sagt har jeg gitt den gave hvert år uansett, tenkte på dette nå. Men ting blir ganske dyrt, de ønsker seg dyrere gaver enn hva de gir mine barn til sammen. Det funker ikke i år da jeg har dårligere råd. Noen gode forslag til rimelige og fine gaver til mine søsken da? Det er en dame og en mann. Anonymkode: 22ed4...5f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden Mine søsken har ikke barn selv, men gir til mine barn. Selvfølgelig får de gaver tilbake! Hvorfor skal de bare gi uten å få? Anonymkode: dc507...b63 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Som sagt har jeg gitt den gave hvert år uansett, tenkte på dette nå. Men ting blir ganske dyrt, de ønsker seg dyrere gaver enn hva de gir mine barn til sammen. Det funker ikke i år da jeg har dårligere råd. Noen gode forslag til rimelige og fine gaver til mine søsken da? Det er en dame og en mann. Anonymkode: 22ed4...5f0 Da får du be om billigere ønsker. Snakker ikke folk sammen? Folk er så konfliktsky at jeg blir helt matt. Anonymkode: dc507...b63 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden Tenker at en gave til barna også er en gave til foreldrene. Gir derfor gave til alle barnløse som gir til barna. Anonymkode: 5d735...7e3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden Ja, de gir til dine barn og du gir til de, får de barn gir du heller til barnet. Er jo en selvfølge. Hvorfor skal de ha utgifter med julegave til de også skal ikke du spandere en krone? Bare få og få uten å gi tilbake? Sykt space. Anonymkode: b012e...a1b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Del Skrevet 1 time siden Hvis dere voksne har avtale om ikke å kjøpe noe til hverandre, så hadde jeg droppet det. Siden det også var deres forslag, så kan jeg ikke skjønne at de forventer gave. Om de får barn, så kjøper du til barna. Anonymkode: d7b64...1f7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtusssa Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden Tenker det er greit om de får en gave, men ikke nødvendigvis noe dyrt. En vinflaske hadde jeg gitt, eller potetgull og sjokolade om de heller foretrekker det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Vi har en avtale oss søsken i mellom at vi ikke lengre kjøper gave til hverandre. Dem sitt forslag. Jeg er den eneste av oss som har barn. De gir gave til mine barn. Jeg har derfor hvert år likevel kjøpt en gave til dem fra barna. Men da blir det jo sånn at de får gave av meg likevel. Jeg kjøper jo også gave til mine barn, så det er jo likt på den måten. Jeg vet ikke hva jeg tenker om dette lengre. Søskene mine er i slutten av tyve årene og starten av 30 årene, så de blir ikke glad for noe som barna lager til dem. De er ikke voksne nok til det. Så evt må jeg kjøpe noe. Hva tenker dere om denne saken? Anonymkode: 22ed4...5f0 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Som sagt har jeg gitt den gave hvert år uansett, tenkte på dette nå. Men ting blir ganske dyrt, de ønsker seg dyrere gaver enn hva de gir mine barn til sammen. Det funker ikke i år da jeg har dårligere råd. Noen gode forslag til rimelige og fine gaver til mine søsken da? Det er en dame og en mann. Anonymkode: 22ed4...5f0 Så det var deres forslag, men de har allikevel gaveønsker Anonymkode: 9bcf0...037 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden Selvfølgelig gir du til de. Å være den som stadig gir og gir og gir til barn men ikke får noe igjen er helt koko greie noen foreldre har fått for seg at er ok. Det er selvfølgelig ikke det. Hadde dine søsken hatt barn hadde du sikkert gitt til barna deres og ikke til de, men nå har de ikke barn så da gir du presang til de. Det trenger ikke være dyrt, en kan ikke diktere til andre hva de skal kjøpe i gave men en liten oppmerksomhet og presang klarer du nok å skvise inn tenker jeg. Anonymkode: ab06a...9d8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden Uff, jeg husker følelsen da jeg var ynre. Søskene mine hadde 8 unger til sammen, å jeg måtte da kjøpe gaver til alle ungene uten å få noe tilbake. Det var ganske kjipt. Synes foreldrene kan kjøpe gaver til de som ikke har barn. Ts, du virker ganske blåst da du sier at hvis barna dine skal gi gaver så må likevel du betale for gavene. Hvem tror du betaler for gavene søskene dine gir til dine barn? Anonymkode: c1091...001 2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vi har en avtale oss søsken i mellom at vi ikke lengre kjøper gave til hverandre. Dem sitt forslag. Jeg er den eneste av oss som har barn. De gir gave til mine barn. Jeg har derfor hvert år likevel kjøpt en gave til dem fra barna. Men da blir det jo sånn at de får gave av meg likevel. Jeg kjøper jo også gave til mine barn, så det er jo likt på den måten. Jeg vet ikke hva jeg tenker om dette lengre. Søskene mine er i slutten av tyve årene og starten av 30 årene, så de blir ikke glad for noe som barna lager til dem. De er ikke voksne nok til det. Så evt må jeg kjøpe noe. Hva tenker dere om denne saken? Anonymkode: 22ed4...5f0 Det er bare å spørre dem, ts. De er ikke fremmede på gata - de er søsken. Anonymkode: b19f6...75a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mereo Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden Så lenge de ikke har barn så kan jo gaven være til dine søsken fra dine barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden Jeg ville gi dem en gave "fra barna" i samme prisklasse som de gir barna. Når/hvis de også får barn, blir det gaver kun til barna. Anonymkode: 604be...c7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden Jeg kjøper selvfølgelig til min barnløse bror som gir gave til mitt barn😊 Anonymkode: aa5f6...6af 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppiluppi84 Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Som sagt har jeg gitt den gave hvert år uansett, tenkte på dette nå. Men ting blir ganske dyrt, de ønsker seg dyrere gaver enn hva de gir mine barn til sammen. Det funker ikke i år da jeg har dårligere råd. Noen gode forslag til rimelige og fine gaver til mine søsken da? Det er en dame og en mann. Anonymkode: 22ed4...5f0 Kalender med bilder av ungene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå