AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #1 Skrevet 16. desember 2024 Hei Vi vurderer å skaffe katt men nøler litt pga et barn i hus med astma og allergi mot midd+ bjørk. Tross av allergi mot sistnevnte så merker jeg ingen reaksjon. Han er frisk og rask og er nesten aldri syk. Eneste er astmaen som blir verre ved høsten, og bedre/ ikke aktiv resten av året. Ellers noen ggr ved fotballtrening/kamp der han anstrenger seg maks. Han er 8 år. Har noen barn med astma og har hatt katt? Tok allergi test hos legen i våres og fant ut dette. Husker ikke helt om testen inkluderer allergi mot dyr eller ikke. Fikk iallefall kun svar at det var disse 3 tingene som ga utslag. Anonymkode: f0f57...da3
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #2 Skrevet 16. desember 2024 Ta kontakt med en oppdretter av sibirkatt (ville gått for en neva masquerade selv 😍) og spør pent om du kan få låne en og prøve ut en uke. De er allergivennlige. Spesielt om foreldre er gentestet (som er en selvfølge å sjekke opp i når det kommer til dere tenker jeg) Anonymkode: 79df4...aca 1
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #3 Skrevet 16. desember 2024 Jeg har astma og pollenallergier og er oppvokst med både katt og hund, dessuten på gård med mange andre dyr. Aldri reagert på noen av dyrene - kun på å være inne i fjøset, og det handler nok mer om støv fra høy og diverse. Du må jo være forberedt på at katten ryker dersom barnet skulle utvikle allergi, men i utgangspunktet trenger det ikke være noe problem. Anonymkode: fb759...081
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #4 Skrevet 16. desember 2024 Ville jo først og fremst sjekket om allergi-testen dere tok inkluderte dyr. Anonymkode: 49970...4b3 2
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #5 Skrevet 16. desember 2024 Pass eller lån en katt først i ei ukes tid. Det er alt for mange katter som omplasseres grunnet allergi. Anonymkode: 4d895...e52 2 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #6 Skrevet 17. desember 2024 Du må nesten bare teste. Vi har tre barn med astma, den ene blir ekstremt tett av å være rundt katter over litt tid (inkludert sibirkatter), mens de to andre reagerer ikke. Det barnet som reagerer har ingen utslag på allergiprøver, men lungene blir pottetette rundt katter (ingen reaksjon i øyne/nese, kun lunger). Vi har hund, og ingen av dem reagerer på den. Anonymkode: 0480b...0be
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #7 Skrevet 17. desember 2024 Begge Mine har astma, vi har hatt katt sålenge jeg kan huske. Går helt fint. Anonymkode: eb894...a15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå