Gå til innhold

Bekymringsmelding

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg sendte en melding for flere uker siden og ba om hjelp. Har fortsatt ikke hørt noe. Tror dere det er fordi de henlegger saken? 

Anonymkode: 76781...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sendte du en bekymringsmelding på deg selv (eller barn som bor sammen med deg)? Til barnevernet, eller?

Hvis det ikke er DEG bekymringsmeldingen gjelder, så vil du heller ikke få høre noe. Det er ikke sikkert du får høre noe om det gjelder feks. forhold som berører dine egne barn mens de er hos en annen part (feks. sin andre forelder), heller. Det er strenge regler rundt taushetsplikt.

Anonymkode: f50b6...aca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hei. Jeg sendte en melding for flere uker siden og ba om hjelp. Har fortsatt ikke hørt noe. Tror dere det er fordi de henlegger saken? 

Anonymkode: 76781...e24

Det kan ta lang tid. Jeg sendte en bekymringsmelding i forhold til ei jeg studerte sammen med, det endte opp med at barna ble fratatt henne, etter lang etterforskning og mange, mange bekymringsmeldinger. Tok nesten ett år. Jeg fikk heller ingen oppdatering da jeg ikke har noe rett på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt usikker på hva du mener. For å henlegge, må de undersøke først. Forstår det sånn at du har sendt melding på deg selv? Gjelder det andres barn i privat sammenheng, så vil du ikke få tilbakemelding på om de åpner sak, eller hva som blir utfallet av saken, Dette pga taushetsplikt. Som offentlig melder, så har du rett på å få vite om de åpner sak. Du mener kanskje om de har lagt bort meldingen pga kapasistetsproblemer og ikke åpner sak? 

Anonymkode: 2940f...80e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...