AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har plutselig begynt å tenke på begrepet "ressurssterk". Som regel blir dette tolket som en person med mye ressurser i samtlige aspekter ved livet - jobb, utdanning, økonomi, vennekrets mv. Jeg har alt dette, men er stygg utseendemessig. Kan jeg fortsatt kalles ressurssterk, selv om jeg mangler ressursen "utseende"? Anonymkode: f6254...d96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har plutselig begynt å tenke på begrepet "ressurssterk". Som regel blir dette tolket som en person med mye ressurser i samtlige aspekter ved livet - jobb, utdanning, økonomi, vennekrets mv. Jeg har alt dette, men er stygg utseendemessig. Kan jeg fortsatt kalles ressurssterk, selv om jeg mangler ressursen "utseende"? Anonymkode: f6254...d96 Selvfølgelig 💕 Å være ressurssterk er en kraft inni oss som kan gi oss styrke og mot. Har absolutt ingenting med hvordan du ser ut å gjøre... https://nhi.no/psykisk-helse/psykisk-egenpleie/resiliens-om-a-handtere-en-pakjenning 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Selvfølgelig kan du det. Anonymkode: c9bd1...3bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julenissenerher Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Er det samme person som spør om utseende igjen? Noen snakker om «face credit» som at utseende er en slags valuta eller døråpner. Og det er nok tilfelle om man typisk jobber i media, film eller kjendis bransjen. For alle andre er ressurser mer sånt som utdannelse, jobb, kompetanse, gode relasjoner, hus, økonomi etc De fleste er +/- midt på treet. Og man kan være velstelt og ha en framtoning der man gjør det beste ut av det man har. Ikke sikkert man blir oppfattet som billedskjønn, men med en trygghet i hvem man er og et smil så vil man kunne føle seg vel ute blant andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Ingen tenker vel på utseendet som en ressurs. Sosioøkonomisk status er noe annet enn datingverdi Anonymkode: 6b30d...c1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Man er ressurssterk når man klarer å skape et godt liv for seg selv og for barna sine, og aller helst også hjelpe andre (ildsjel i nærmiljøet, eller et eller annet veldedig tiltak). Man trenger ikke et pent utseende for å få til noen av delene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Vi tolker begrepet ulikt. Jeg har aldri tenkt på utseende i den sammenheng. Og vektlegger flere indre verdier enn deg. Dessuten tenker jeg ikke at man må kunne huke av i alle boksene, man kan ha ressurser f.eks. på jobben, som ikke gjør seg gjeldene privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ingen tenker vel på utseendet som en ressurs. Sosioøkonomisk status er noe annet enn datingverdi Anonymkode: 6b30d...c1d Mange tenker på utseende som en ressurs. Og det er jo også det, selv om man helst ikke vil ha det sånn. Anonymkode: 87840...d10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mange tenker på utseende som en ressurs. Og det er jo også det, selv om man helst ikke vil ha det sånn. Anonymkode: 87840...d10 Det kan faktisk være en ulempe.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellevill Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Mange tenker på utseende som en ressurs. Og det er jo også det, selv om man helst ikke vil ha det sånn. Anonymkode: 87840...d10 Utseendet kan være en ressurs. Men jeg er uenig i at det faller under begrepet ressurssterk (men om jeg gidder å google, har det kanskje en konkret definisjon). Jeg har mange ganger f.eks. brukt setningene «Jeg tror de fleste oppfatter deg som veldig ressurssterk» (som en slags oppmuntring/dette greier du-heiarop», går stort sett på intelligens/intellekt og/eller kapasitet) eller «Hen er ikke veldig ressurssterk» (henviser stort sett til økonomisk situasjon og/eller evne til å mestre). Men aldri kunne jeg sagt: «Du/hen er ressurssterke/lite ressurssterke» med henvisning til utseende!!! 😳😳😳😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Å være ressurssterk har nada med utseende å gjøre. Anonymkode: ac39f...3f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå