AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Jeg solgte et plagg på Finn og fikk med en gang forespørsel om sending. Jeg sender ikke for jeg har dårlig erfaring med det. Vil unngå at folk er misfornøyde fordi de ikke syntes bildene viste plagget godt nok etc. personen maste og maste om sending, men jeg sa nei. Så hun at samboer kunne komme og hente. samboeren kom så på plagget, tok det, vippset og dro. Så får jeg melding på Finn om at det mangler en del. Når hun sa det så kom jeg på at jo den delen hadde vært der. Det er typ en jakke med en hette som kan kneppes på/av, eller en kjole der det har fulgt med et belte. Jeg sa «beklager, jeg glemte helt den delen og har den ikke, mistet den for lenge siden, men du kan heve kjøpet om du vil.» hun sa at det var hun uinteressert i siden de hadde kjørt så langt, og ville heller ha avslag i pris. Dette syntes jeg er ganske urimelig. Plagget er solgt slik som det var på bildet (uten denne delen). Samboeren hennes stod på døren her og inspiserte og godtok varen, i tillegg har hun fått tilbud om å heve kjøpet. Jeg sa at dette er grunnen til at jeg ikke sender, fordi jeg ønsker at kjøper skal se på og godkjenne produktet selv. Noe en person mener er pent brukt, kan en annen mene er slitt, derfor ønsker jeg at folk tar sin egen vurdering. Nå har hun anmeldt meg til Finn, og jeg blir skikkelig stressa. Kan hun kreve avslag? Anonymkode: dc055...514 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Absolutt ikke. Hun kan heller ikke heve kjøpet. Anonymkode: 2a876...69a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Absolutt ikke. Hun kan heller ikke heve kjøpet. Anonymkode: 2a876...69a Altså det syntes jeg er greit nok, originalt sett kom dette plagget med denne delen, selv om det er helt brukelig uten også. Jeg har virkelig ikke prøvd å lure henne, bildene var jo uten denne delen, og det er da ikke min feil at hun bor så langt unna? ts Anonymkode: dc055...514 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Syntes godt hun kunne fått avslag hvis denne delen normalt følger med. Anonymkode: 39c50...eea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtusssa Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Du har ikke noe ansvar her. Ignorer henvendelser fra henne. Denne saken er ferdig, 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Syntes godt hun kunne fått avslag hvis denne delen normalt følger med. Anonymkode: 39c50...eea Jeg kan helt sikkert få solgt den til samme pris til noen andre, bare at jeg påpeker at denne delen ikke følger med. Den er som sagt helt brukbar uten, og det var en god pris/fikk solgt den raskt. Så jeg har ikke så lyst på å tape penger. ts Anonymkode: dc055...514 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Om man tydelig ser at delen ikke er der på bildene du har på Finn, så gir du beskjed om det og avslutter saken. Da skal hun selvfølgelig ikke ha avslag eller levere tilbake, enkelte mennesker er så frekke.. Anonymkode: 88278...ea0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Hvis det er HELT klart at plagget mangler denne delen, og at du kun har brukt dine egne bilder i annonsen (altså ikke leverandørbilder der denne delen er med), så mener jeg du har ditt på det tørre. Men samtidig: hvis det er å forvente at denne plaggdelen er med, så er jeg litt i tvil. Det kommer litt an på hvor lavt du hadde priset plagget i utgangspunktet, også. Veldig lav pris: kjøper har en dårligere sak. Anonymkode: 5033e...ebd 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Håper for din del at du ikke har lagt ut bilder av plaggene med disse delene som mangler? Anonymkode: 67e47...c7e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden "Delen er ikke på bildet på finn, det synes tydelige, og prisen er satt deretter. God jul" Og så blokkerer du. Anonymkode: 4b2fa...e5c 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis det er HELT klart at plagget mangler denne delen, og at du kun har brukt dine egne bilder i annonsen (altså ikke leverandørbilder der denne delen er med), så mener jeg du har ditt på det tørre. Men samtidig: hvis det er å forvente at denne plaggdelen er med, så er jeg litt i tvil. Det kommer litt an på hvor lavt du hadde priset plagget i utgangspunktet, også. Veldig lav pris: kjøper har en dårligere sak. Anonymkode: 5033e...ebd Ja, det er helt klart, bilde av forside og bakside uten denne delen. Det er mine bilder av det faktiske plagget. Jeg føler meg ganske trygg på at jeg hadde fått solgt det igjen for samme pris, om hun returnerte og jeg la ut på nytt (men påpekte at dette mangler). Fikk solgt det veldig fort. ts Anonymkode: dc055...514 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Håper for din del at du ikke har lagt ut bilder av plaggene med disse delene som mangler? Anonymkode: 67e47...c7e Nei, nei. Bildene var av det faktiske plagget, uten denne delen. Hun har derimot googlet seg frem til plagget på nett og der er det med denne delen. Jeg hadde glemt at dette en gang fulgte med, for jeg har bare brukt det uten. ts Anonymkode: dc055...514 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg kan helt sikkert få solgt den til samme pris til noen andre, bare at jeg påpeker at denne delen ikke følger med. Den er som sagt helt brukbar uten, og det var en god pris/fikk solgt den raskt. Så jeg har ikke så lyst på å tape penger. ts Anonymkode: dc055...514 Jeg hadde tilbudt 15% rabatt. Anonymkode: 39c50...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Jeg hadde nok tilbudt litt avslag. Du finner verre kunder enn det der.. Anonymkode: c284a...04e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Hvis det framkommer tydelig av bildene at delen ikke er med, så kan ikke kjøper bli sur. I dette tilfellet så hadde jo også varen blitt inspisert før kjøp. Da er det litt sent å ombestemme seg i etterkant. Jeg ville gitt avslag fordi jeg er redd for dårlig omtale på finn men kjøper har definitivt IKKE rett på avslag her nei. Anonymkode: ea7cd...839 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Skal ikke mene så mye om hva som er riktig og galt her, MEN: Du skal tenke på hva som gagner deg mest fremover. Du har sikkert planer om å kjøpe og selge flere ting på Finn med tid og stunder. En skikkelig "slakt"-karakter og en dårlig omtale skader deg fremover. Jeg har hundrevis av kjøp og salg på Finn, og for meg er potensielle kranglefanter rødt flagg. Det viktigste er ikke alltid å ha rett, men å finne en løsning som tross alt kan fungere for deg. Du har allerede tilbudt deg å ta varen i retur, og det er fair av deg. Kjøperens ansvar å eventuelt ta den turen igjen. Men likevel: Hvilke summer står det om her liksom? En hundrelapp eller to for ikke å få "dårlig rykte" fra en vanskelig kjøper? Tenk på hva du er tjent med over tid. Anonymkode: 53d36...33d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Syntes godt hun kunne fått avslag hvis denne delen normalt følger med. Anonymkode: 39c50...eea Nei, det er ikke rimelig å synes. Et bilde i annonsen samt en personlig inspeksjon er en aksept for produktet og selger har oppfylt sin del av avtalen. At kjøper nå prøver seg for å få avslag er enten sterkt urimelig eller planlagt. Det er nettop slike meninger som dine som er årsaken til at mange kvier seg for å selge på Finn. Det burde komme en advarsel mot slike kjøpere. Anonymkode: 06fd0...c92 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden Om delen ikke er med på bildet, har du ditt på det tørre, og hun har ingen sak. Jeg har ofte kjøpt kjoler uten belte og jakker uten hette til en god pris - er ikke delen på bildene, så må man gå ut i fra at delen ikke er der. Sånn er det bare. Anonymkode: 2b161...098 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er nettop slike meninger som dine som er årsaken til at mange kvier seg for å selge på Finn. Det burde komme en advarsel mot slike kjøpere. Anonymkode: 06fd0...c92 Den muligheten har en jo, begge veier – både med karakter og omtale. Anonymkode: 53d36...33d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville gitt avslag fordi jeg er redd for dårlig omtale på finn men kjøper har definitivt IKKE rett på avslag her nei. Anonymkode: ea7cd...839 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): En skikkelig "slakt"-karakter og en dårlig omtale skader deg fremover. Anonymkode: 53d36...33d Det er jo bare å la være å gi omtale til kjøper, så kan heller ikke kjøper gi omtale til selger. Null problem. Anonymkode: 2b161...098 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå