Gå til innhold

Vi får aldri likestilling med mindre menn slutter å se på en kvinnes seksuelle dydighet som bra

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hannabanna skrev (8 minutter siden):

Haha, som om biff og blowjob-dager er noe som generelt blir praktisert. Å ha sex med mannen sin på bursdagene når man elsker hverandre og har hatt en ekstra fin dag er bare ekstra koselig.

Haha.

Anonymkode: 86331...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man får sex på disse dagene.

Case closed.

Stakkars partneren din, da. Jeg forstår at sex er noe som ikke er gjensidig hos dere.

Anonymkode: 9677c...e76

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor er jeg ekkel? Jeg bør kanskje påpeke at jeg, i likhet med en annen bruker her, ikke dømmer menn som ikke har sex. Men noen av disse mennene som ikke har sex, har noen holdninger som er nedsettende og objektiviserende overfor kvinner, og jeg dømmer slike holdninger. 

hersketeknikker

Anonymkode: 2fb8c...0d8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi feirer ikke denne dagen, selv om vi har sex hver dag. På samme måte som vi ikke er romantiske på Valentines, så blir det ingen biff eller BJ på biff og BJ-dagen. 

Anonymkode: 2d2be...67d

Hva dere personlig gjør, forandrer ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Haha.

Du har tydeligvis ikke opplevd ett godt forhold.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

hersketeknikker

Nei. Du har bare ingenting å komme med. 

Anonymkode: fc430...09b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Du har bare ingenting å komme med. 

hva er det du prater om lille venn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

hva er det du prater om lille venn?

Konstaterer det faktum at du ikke har noen argumenter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Konstaterer det faktum at du ikke har noen argumenter.

Jeg tror ikke du leste den første kommentaren jeg skrev.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Likestilling har kommet ganske langt. Men det henger fortsatt fast i sex. 

Der at jomfruelig kvinner blir sett på som mer verd enn de som ligger rundt, mens menn kan ligge rundt så mye de vil er hvor likestilling fortsatt henger seg litt opp. 

Er dette noe det er mulig å komme over? Mulig for menn å se kvinner på samme plan? Kanskje syns det er hot, med en kvinne med like høy bodycount som de selv? 

Anonymkode: 17d13...863

Hele premisset ditt virker som en misforståelse, basert på en litt for seiglivet myte. Begge kjønn foretrekker at partneren har relativt få tidligere partnere, og for "korte" relasjoner diskriminerer kvinner mer enn menn. Vi er med andre ord likestilte her, og i den grad vi ikke er det går det i menns disfavør. 

Sitat

Endret av herzeleid
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg tror ikke du leste den første kommentaren jeg skrev.

Jo, det var ett spørsmål hvor du viste akkurat hvor lite du forstår. Når du får forklart at sex er noe man har, så slår du deg vrang som unge. Det er sikkert kjipt for deg å ikke ha sex eller oppleve ett forhold, men du burde i det minste forstå at du da heller ikke kan uttale deg om noe du ikke har noe erfaring med.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Stakkars partneren din, da. Jeg forstår at sex er noe som ikke er gjensidig hos dere.

Ingen stakkar her. Det pules over en lav sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannabanna skrev (33 minutter siden):

Du har tydeligvis ikke opplevd ett godt forhold.

I drøssevis, faktisk. Utrolig hvor feil folk som tror de har peil tar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der at jomfruelig kvinner blir sett på som mer verd enn de som ligger rundt, mens menn kan ligge rundt så mye de vil er hvor likestilling fortsatt henger seg litt opp. 

Er dette noe det er mulig å komme over? Mulig for menn å se kvinner på samme plan? Kanskje syns det er hot, med en kvinne med like høy bodycount som de selv? 

Menn flest dømmer ikke kvinner som liker sex og ligger rundt..bare tull og t.o.m tilbakevist av seriøs forskning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

hersketeknikker

Det er ikke hersketeknikk å påpeke at noen har dårlige holdninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser like mye ned på menn som ligger rundt (menn som hadde hatt flere partnere var så rødt flagg for meg da jeg var singel, at de var fullstendig uaktuelle for meg, uansett hvilke andre kvaliteter de hadde), så her er det full likestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likestilling handler ikke om å ha nøyaktig like forventninger til menn og kvinner. I så fall kunne du like godt problematisert at samfunnet ikke forventer at kvinner skal være like sterke som menn eller at menn ikke bruker like mye sminke.

Det er helt naturlig at kvinners sexliv bedømmes annerledes enn menns. Historisk sett har konsekvensene for ukritiske kvinner vært mye større enn for menn, av rent biologiske grunner. Sannsynligvis så lenge og i så stor grad at det har blitt en del av vårt biologiske program. Det kan sammenlignes med at kvinner generelt vil foretrekke fysisk sterke menn og menn generelt vil foretrekke slanke kvinner - det har et biologisk opphav og påvirker oss ennå selv om det er egenskaper som ikke betyr så mye i et moderne samfunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror man blander eple og pærer her.

Likestilling er viktig og bra.  Om man har kommet i mål her kommer an på hvor man befinner seg.  I Norge er det stort sett bra men mange andre land er det desverre ikke slik.

Så blander man inn sex her i tråden.  Dett er noe helt annet.  Fra menneskets opprinnelse er det drifter som ligger latent i oss alle.  Dette er ikke noe som likestilling skal ta på seg å viske ut.  Joda det kan gi seg utslag i mindre hyggelige situasjoner men skulle noen gå for langt så er det et lovbrudd og skal straffes deretter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, men mange menn i Norge i 2024 bruker ordene som "løs", "hore" osv om kvinner, og mener at en kvinnes verdi ligger i hvor uberørt hennes underliv er. 

Men det er stort sett kvinner som slut shamer andre kvinner.

Anonymkode: 6de81...ea5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

I drøssevis, faktisk. Utrolig hvor feil folk som tror de har peil tar.

"I drøssevis"? Gode, solide forhold tar ikke slutt hele tiden. Hvis du har hatt drøssevis med forhold, så har du rett og slett ligget rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...