Gå til innhold

Har dere opplevd sure butikkansatte i det siste? Fikk tilsnakk i dag da jeg ikke fikk til å bruke selvbetjent kasse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
HemmeligSpion skrev (20 minutter siden):

Butikkansatte er mennesker, ikke roboter. Mennesker har gode og dårlige dager. Som sagt flere ganger er det rett før jul. Stressnivået er høyt. Bedekkingen er så lav som filialen anser forsvarlig. Definitivt feil av den ansatte å ta det ut på deg, men for å si det sånn er det enormt gjennomtrekk av folk i butikkbransjen. Kun de mest sosiopatiske menneskene orker å deale med kunder i årevis. Dette var jo ikke ditt tilfelle, men det kan virke som at for mange halvgamle mennesker så går det sport i å plage butikkansatte siden det pleide å liksom være helt "Kunden har alltid rett" og at man måtte være en spyttslikker. Kanskje denne ansatte stålsatte seg for en kommende skyllebøtte? Sånn som man må gjøre hver dag når pensjonistene beskylder oss for å være dyre og prisene er konsumprisindeksjusterte. Jeg har ikke noe med det å gjøre, liksom. Det beste er å ikke ta det personlig, bare hør på hva den ansatte sier og ikke hvilke ansiktsuttrykk vi gir. Åtte-tolv timer med "bip-bip-bip", bråk med handlevogner- og kurver og stadig avbrytelse i alt vi gjør, så er det vanskelig å være like blide som skuespillerne du ser i Kiwi-reklamene. En handletur og butikkansattes oppførsel er like lite personlig som når du viser bussjåføren din mobiletten din i det du går inn i bussen. 

Man kan da ikke ha en slik jobb og ha innstillingen «angrep er det beste forsvar», bare fordi det finnes enkelte sure og vanskelige kunder.

(Og jeg håper ikke matbutikker har noe som helst med bedekking å gjøre 🤭)

Anonymkode: df677...c23

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du bør klare å vente hvis det bare er to pers foran deg i kø. Hoing er heller ikke spesielt sivilisert. Du er neppe deres favorittkunde.

Anonymkode: b47d6...36d

Jeg har ikke noe mål om å fremstå spesielt sivilisert.

Anonymkode: d8717...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Man kan da ikke ha en slik jobb og ha innstillingen «angrep er det beste forsvar», bare fordi det finnes enkelte sure og vanskelige kunder.

(Og jeg håper ikke matbutikker har noe som helst med bedekking å gjøre 🤭)

Anonymkode: df677...c23

Nei? Når jeg ser rødt lys så gjør jeg meg klar til å trå på bremsen. Om det er grønt lys trenger jeg ikke det. Jeg finner ut og vurderer hva som er riktig avgjørelse. I de fleste situasjoner er dette lett å avgjøre. I denne situasjonen var det ikke klart og det er derfor det har oppstått grunnlag for konflikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du høres helt ærlig ganske pling i bollen ut da så jeg skjønner den ansatte godt 🤷🏼‍♀️

så jævla dårlig tid har du ikke når du fint rekker å knote med å gjøre noe så enkelt som å scanne varer og så ta de med deg rundt til en betjent kasse og få dem scannet enda en gang😂😂 du kunne jo bare bedt om hjelp der du stod? Om han stod i kassa likevel?

"Unnskyld, jeg finner ikke en vare jeg - kan du hjelpe meg?" 

Anonymkode: a8659...a17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Hvis det er 2-3 personer i køen foran meg og de bare har åpent en kasse, pleier jeg å rekke opp hånda og hoie og be vedkommende se til å åpne en kasse til. Fungerer bra, de er ofte veldig treige med å gjøre det på eget initiativ. 

Anonymkode: d8717...dd3

Hvis det 2-3 personer i kø foran deg og handlekurv/ vogn ikke er fulle, så klarer ett hvert normalt menneske å vente, den lille stunden det tar å scanne de varene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
HemmeligSpion skrev (12 minutter siden):

Nei? Når jeg ser rødt lys så gjør jeg meg klar til å trå på bremsen. Om det er grønt lys trenger jeg ikke det. Jeg finner ut og vurderer hva som er riktig avgjørelse. I de fleste situasjoner er dette lett å avgjøre. I denne situasjonen var det ikke klart og det er derfor det har oppstått grunnlag for konflikt.

Jeg møter enkelte vanskelige pasienter eller vanskelige foresatte i yrket mitt. Jeg møter ikke dem med innstillingen om at alle er sånn og svarer dem surt på «dumme» spørsmål eller kverulerer med dem.

Anonymkode: df677...c23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du høres helt ærlig ganske pling i bollen ut da så jeg skjønner den ansatte godt 🤷🏼‍♀️

så jævla dårlig tid har du ikke når du fint rekker å knote med å gjøre noe så enkelt som å scanne varer og så ta de med deg rundt til en betjent kasse og få dem scannet enda en gang😂😂 du kunne jo bare bedt om hjelp der du stod? Om han stod i kassa likevel?

"Unnskyld, jeg finner ikke en vare jeg - kan du hjelpe meg?" 

Anonymkode: a8659...a17

Han sto ikke i kassa. Ingen sto i kassa. Han holdt på med en kunde som skulle ha lodd. Derfor gikk jeg til selvbetjent. Pling i bollen kan du være selv. 

Anonymkode: fad86...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...