Gjest Bodillen Skrevet 2. mars 2006 #1 Skrevet 2. mars 2006 Vi fikk ADSL gjennom BlueCom for ca ett år siden. Vi syntes det tok lang tid før vi fikk noen regning, derfor ringte vi og sa ifra. Ingenting skjedde, så vi ringte igjen. Ikke ofte man må purre den veien, liksom... Etter å ha ringt og etterlyst regning 3-4 ganger ga vi opp. Nå kom regninga - og etter ett år var den kommet opp i 3.700 kroner som vi må betale på en gang - innen 14 dager... Det passer oss i grunnen midt i ryggen akkurat nå, med forsikring, veiavgift og TV-lisens samtidig. Kan de gjøre sånt? Det er ikke det, vi visste jo at dette kostet penger, men dette skulle jo betales månedlig. Og vi har jo ikke akkurat forsøkt å snike oss unna heller! Burde vi ikke i hvert fall få regningen delt opp?
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2006 #2 Skrevet 2. mars 2006 Har du ringt og snakket med dem og hørt om du kan få dele det opp i avdrag eller få en måneds betalingsutsettelse? De fleste firma tilbyr dette i spesielle situasjoner. Det viktigste for dem er å få pengene sine.
Gjest Bodillen Skrevet 2. mars 2006 #3 Skrevet 2. mars 2006 (endret) Har du ringt og snakket med dem og hørt om du kan få dele det opp i avdrag eller få en måneds betalingsutsettelse? De fleste firma tilbyr dette i spesielle situasjoner. Det viktigste for dem er å få pengene sine. ← Ja, jeg snakket med dem i sta. Kunne ikke svare meg umiddelbart, men de skulle kontakte meg igjen, så ikke vet jeg hva som skjer... Endret 2. mars 2006 av Bodillen
Gjest 2324 Skrevet 2. mars 2006 #4 Skrevet 2. mars 2006 Jo, dere burde absolutt få regnigen delt opp. BlueCom har en tendens til å rote med regninger, vi har også slitt litt med lignende problemer, men der er alltid villige til å samarbeide for å løse problemene.
Gjest Piper Skrevet 2. mars 2006 #5 Skrevet 2. mars 2006 (endret) Dere får den nok delt opp, for de fleste bruker å være snille sånn. Men hvorfor har dere ikke lagt unna penger til dette, regner med at dere visste hva den ville koste i måneden. Da blir det jo deres eget ansvar å legge unna penger til dette, for de pengene dere egentlig skulle betalt til dette har dere jo tydeligvis bare brukt på andre ting. Eller trodde dere at det ville være gratis, så lenge de ikke klarte å få ut regningen? Helt greit at det blir feil av de å rote så mye, men det er da virkelig deres egen feil at dere ikke har lagt unna penger til dette. Den kom jo ikke bare plutselig heller, for dere har jo på en måte ventet på den. Endret 2. mars 2006 av Piper
Gjest Bodillen Skrevet 2. mars 2006 #6 Skrevet 2. mars 2006 Dere får den nok delt opp, for de fleste bruker å være snille sånn. Men hvorfor har dere ikke lagt unna penger til dette, regner med at dere visste hva den ville koste i måneden. Da blir det jo deres eget ansvar å legge unna penger til dette, for de pengene dere egentlig skulle betalt til dette har dere jo tydeligvis bare brukt på andre ting. Eller trodde dere at det ville være gratis, så lenge de ikke klarte å få ut regningen? Helt greit at det blir feil av de å rote så mye, men det er da virkelig deres egen feil at dere ikke har lagt unna penger til dette. Den kom jo ikke bare plutselig heller, for dere har jo på en måte ventet på den. ← Selvfølgelig visste vi at dette ikke var gratis, men når man har purret og purret på regning og ingenting kommer....!! De har vel et visst ansvar de også? Vanligvis ville det ikke vært noe problem for oss å betale en ekstra regning på 3.700 kroner, men når den kommer samtidig med veiavgift på 2 biler, forsikring og TV-lisens, da må vi faktisk melde pass...
Amanlis Skrevet 2. mars 2006 #7 Skrevet 2. mars 2006 Jeg hadde ringt forbrukerrådet og spurt hva de mente om saken.
Gjest Piper Skrevet 2. mars 2006 #8 Skrevet 2. mars 2006 De har ansvaret å gi dere regningen ja, men det er deres ansvar å legge unna penger til den regningen. Dere visste godt at den ville komme en eller annen gang, men brydde dere ikke om å legge unna pengene. Da må dere også ta ansvar for dette. Men dere kan jo høre om dere kan dele den opp, for de fleste bruker jo å gå med på dette.
Gjest Piper Skrevet 2. mars 2006 #9 Skrevet 2. mars 2006 Jeg hadde ringt forbrukerrådet og spurt hva de mente om saken. ← Unnskyld meg, men hvorfor blande inn forbrukerrådet? De har jo visst hva dette ville koste i måneden, og da forstår jeg ikke hvorfor forbrukerrådet skal blandes inn. Om de betalte regningen hver måned eller om de satte pengene vekk, er vel samme sak, eller er jeg helt på jordet?
Gjest Bodillen Skrevet 2. mars 2006 #10 Skrevet 2. mars 2006 De har ansvaret å gi dere regningen ja, men det er deres ansvar å legge unna penger til den regningen. Dere visste godt at den ville komme en eller annen gang, men brydde dere ikke om å legge unna pengene. Da må dere også ta ansvar for dette. Men dere kan jo høre om dere kan dele den opp, for de fleste bruker jo å gå med på dette. ← Ja, det høres veldig fornuftig ut, det- å legge av 299 kroner hver måned til den regninga som aldri dukker opp, men det er jo ikke sånt folk flest gjør, da... Og som sagt, vanligvis ville det ikke vært noe problem, men de måtte jo selvfølgelig passe på å sende den nå, som alt annet samtidig dumper ned i postkassa Har snakket med dem igjen, og de sier at avtalen vår er lagt inn med årlig regning. Vi har aldri avtalt noe sånt. Merkelig også at vi aldri har fått beskjed om det før, når vi har ringt såpass mange ganger for å etterlyse faktura... De kan fremdeles ikke svare på hva de kommer til å gjøre...
Gjest Bodillen Skrevet 2. mars 2006 #11 Skrevet 2. mars 2006 Unnskyld meg, men hvorfor blande inn forbrukerrådet? De har jo visst hva dette ville koste i måneden, og da forstår jeg ikke hvorfor forbrukerrådet skal blandes inn. Om de betalte regningen hver måned eller om de satte pengene vekk, er vel samme sak, eller er jeg helt på jordet? ← Nei, det er ikke samme sak. Man gjør en avtale om betalingsbetingelser, og den som leverer tjenesten har også et ansvar for å forholde seg til avtalen...
Amanlis Skrevet 2. mars 2006 #12 Skrevet 2. mars 2006 Unnskyld meg, men hvorfor blande inn forbrukerrådet? De har jo visst hva dette ville koste i måneden, og da forstår jeg ikke hvorfor forbrukerrådet skal blandes inn. Om de betalte regningen hver måned eller om de satte pengene vekk, er vel samme sak, eller er jeg helt på jordet? ← Fordi det er merkelig at et firma kan sende ut regninger når det passer seg, og ikke slik det er avtalt med kunden. Og så lenge kunden har purret på regningen hadde jeg tatt en telefon for å høre hva de mener.
14062003 Skrevet 2. mars 2006 #13 Skrevet 2. mars 2006 Innenfor en periode på 3 år kan et firma sende regning når det passer dem. Altså, bare de sender innen 3 år, så har de sitt på det tørre. Dere burde satt av penger. Men Bluecom burde la dere dele regninga - om de vil gi god kundeservice (som er noe annet enn jus).
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #14 Skrevet 3. mars 2006 vi har hatt Mye tull med bluecom (eller ventelo som de nå heter), b.la regninger som plutselig har dukket opp etter flere måneder (ikke abo.avgiften), stengt internett, vi har ikke fått beskjed om nye satser så vi har betalt for mye, regninger vi ikke har fått har blitt sendt til inkasso, de sender regninger til inkasso før fristen på regninga har gått ut osv osv. og de har visst store problemer med å klare å snakke med inkassoselskapet selv om vi vet de har direktelinje dit, så vi har måttet ordne opp i alt, og de har fått kjeft fra inkassoselskapet om at de er altfor raske med å sende til inkasso. vi har gitt de så mange sjangser, skjer det noe flere ganger så bytter vi. jeg liker ikke å få beskjed fra inkasso at jeg har ubetalte regninger når jeg ikke engang har fått den opprinnelige regningen, og at internett stenges uten forvarsel og grunn.
Gjest 2324 Skrevet 3. mars 2006 #15 Skrevet 3. mars 2006 jeg liker ikke å få beskjed fra inkasso at jeg har ubetalte regninger når jeg ikke engang har fått den opprinnelige regningen,← Det har skjedd oss også..
vixen Skrevet 3. mars 2006 #16 Skrevet 3. mars 2006 Mulig de har en faktureringsopplegg som lar kunde velge om det er ønskelig med månedlig, kvartalsvis eller årlig faktura. Dere bør sjekke opp slik at dere ikke går på den samme "smellen" neste år også.
Ez Flow Skrevet 3. mars 2006 #17 Skrevet 3. mars 2006 Fra deres nettleverandørs side ser de det antakelig slik at dere har gått med på å få årlig regning. Når dere sier at dere ikke har avtalt dette, blir det ord mot ord. Det er dårlig kundeservice å ikke ordne opp i slikt når kunden tar kontakt flere ganger. Men i og med at dere aldri mottok noen regning etter å ha purret flere ganger, forstår jeg ikke helt hvorfor dere lot saken være med det. Spesielt ikke når det tok et helt år før dere fikk regning. En vakker dag vil alltid en slik regning dukke opp. Sørg iallefall for å få regningene månedlig fra nå av. Når man venter på en regning man ikke har fått og vet hvilket månedsbeløp man opprinnelig skulle betalt, så må man også være forberedt på at her har det skjedd en feil og regningen blir mye større enn anntatt, det vil da være mest naturlig å legge av penger til dette, i og med at regningen kan komme når som helst. Eller, man må stå på krava og ikke gi seg før man får en grei tilbakemelding fra leverandør og har en klar avtale.
Gjest Gjest Skrevet 3. mars 2006 #18 Skrevet 3. mars 2006 Dette viser hvor lurt det er med regningskonto hvor man setter over ett fast beløp hver mnd til å dekke alle regningene. Regn sammen hvor mye dere betaler i løpet av et år, del på 12 mnd og se hvor mye dere må sette av - kan være lurt å ta litt ekstra om man har mulighet for plutselig kommer det en ufortusett regning. Regner med at du får delt opp regningen, det er jo firmaets interesse også at dere klarer å gjøre opp for dere. Lykke til
Gjest Bodillen Skrevet 3. mars 2006 #19 Skrevet 3. mars 2006 Dette viser hvor lurt det er med regningskonto hvor man setter over ett fast beløp hver mnd til å dekke alle regningene. Regn sammen hvor mye dere betaler i løpet av et år, del på 12 mnd og se hvor mye dere må sette av - kan være lurt å ta litt ekstra om man har mulighet for plutselig kommer det en ufortusett regning. Regner med at du får delt opp regningen, det er jo firmaets interesse også at dere klarer å gjøre opp for dere. Lykke til ← Regningskonto har vi aldri følt behov for. Vi har aldri hatt problemer med å betale regningene våre, heller ikke hvis vi har fått en uforutsett ekstrautgift. Det var bare så inn i gampen ubeleilig at de skulle sende denne digre regninga akkurat nå, som veiavgift, forsikring og alt mulig annet kommer... Mars er vel den måneden da folk flest ikke har råd til noe ekstra.
Orestes Skrevet 4. mars 2006 #20 Skrevet 4. mars 2006 Opplevde det samme med telenor. Jeg har for vane å betale regninger ettersom de dukker opp, og er i tillegg litt småsenil. Etterhvert syntes jeg det var lenge siden jeg hadde sett en telenor-regning, så jeg ringte for å sjekke at alt var betalt, giroer ikke kommet bort i posten e.l. Fikk beskjed om at jeg var á jour med alle betalinger og slo meg til ro med det. Noen måneder senere får jeg en regning for ett års forbruk. Tok kontakt igjen, de beklaget feilen (spesielt siden jeg hadde spurt om alt var ok i forhold til betalingene - men så klart, de var jo ikke ubetalt siden de ikke var sendt ut..). Fikk beløpet delt opp over seks måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå