Gå til innhold

Dere damer som har voksne barn...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

...ville dere hatt motforestillinger mot å date en mann uten barn, uten den livserfaringen?

Anonymkode: 7e562...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

jepp, ikke pga at han var uten barn men manglende livserfaring tilsier problemer når man selv HAR levd ett langt liv og har voksne barn. Jeg hadde ikke orket være "Moren" til kjæresten min.. 

Anonymkode: b2f20...96d

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er en voksen dame med to tenåringsbarn. Daten her er litt yngre og har ikke barn, det går helt fint det :)

Anonymkode: fef88...e42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er åpen for det, men det har sine utfordringer er min erfaring. Det er en stor og viktig del av livet der man da har lite felles referanser. Og så er min erfaring at det å ha barn holder folk yngre i hodet... I alle fall har de mennene jeg har prøvd å date som ikke har barn virket mye eldre, da de gjerne ikke har fulgt med på nye ting som har kommet, ny teknologi o.l. på samme  måte som man blir tvunget til når man skal henge med på det som skjer i ungdommers liv feks. Men her som alle andre steder er det stor forskjell på folk selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jepp, ikke pga at han var uten barn men manglende livserfaring tilsier problemer når man selv HAR levd ett langt liv og har voksne barn. Jeg hadde ikke orket være "Moren" til kjæresten min.. 

Han kan jo ha levd et like langt og innholdsrikt liv som deg (hvis han er jevngammel). Men mangler akkurat den erfaringen det er å ha barn. Hvordan tenker du at du måtte være "moren" hans?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg vil ikke date menn uten barn, fordi jeg tenker de mangler forståelse om hva det betyr å ha barn. 

Anonymkode: be150...1e4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Han kan jo ha levd et like langt og innholdsrikt liv som deg (hvis han er jevngammel). Men mangler akkurat den erfaringen det er å ha barn. Hvordan tenker du at du måtte være "moren" hans?

TS skrev livserfaring, ikke erfaring med barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kunne jeg fint ja gjort. Ser ikke noe negativt i det. Men nå har jeg voksne barn som har flyttet ut, tror jeg hadde vært mer skeptisk med barn i starten på tenårene. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg vil ikke date menn uten barn, fordi jeg tenker de mangler forståelse om hva det betyr å ha barn. 

Anonymkode: be150...1e4

Tror det kommer veldig an på mannen akkurat som med kvinnen. At en kvinne er mor er ingen garanti for omsorgsperspektivet og kapasitet. Det viktigste er at man er bevisst på det. 

Endret av Irak
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For meg er det mest ideelt at han har barn på alder med mine barn (15+ i det minste) eller ingen barn i det hele tatt. 

Jeg har ikke noen ønsker om å være bonus mor så jeg dater ikke de som har barn på 0-10 år. Jeg ønsker en samboer på sikt og annenhver uke kjæreste er ikke for meg. 

En mann uten barn kan være raus og grei med barna mine. En mann med barn kan også være en dårlig far og forbilde. Altså, barn i seg selv er ikke en indikator for bra/dårlig mann i mitt tilfelle.

Mannen kan forsåvidt være kjempe flott med to barn under 10 år også, det er ikke det, men rent praktisk så ville det ikke passe for meg så derfor prøver jeg å unngå å falle for en mann i den situasjonen. 

Anonymkode: 1f520...92b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

TS skrev livserfaring, ikke erfaring med barn. 

Ts skrev den uten den livserfaringen det er å ha barn. En person uten barn, kan jo ha minst like mye livserfaring, som en med barn, men på andre områder.

Endret av anonym111111
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg tror han klarer seg fint uten denne holdningen 😊

Anonymkode: 61d5d...c7f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja, det kunne jeg fint gjort. Hadde faktisk sett på det som en lettelse. Mine barn er ferdig oppdratt og lever egne liv. Hadde vært deilig å møte en mann uten barn eller med voksne barn selv. 

Anonymkode: 3334a...5be

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ingen motforestillinger – jeg ville derimot ha unngått å date en mann på min egen alder som har småbarn!

Jeg kjenner mange fine mannfolk på min alder som av ulike grunner aldri har fått barn. Bra menn, like fullt!

Men: han må selvfølgelig ha forståelse for at barna mine betyr enormt mye for meg, og det hadde vært koselig om han ville dele gleden over barnebarna med meg også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...