Gå til innhold

Avvist av 113!!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er jo ikke noe vits å skremme ts noe mer med slike historier, vel. 

Jeg syns det var rart at ikke legen tok tak i blod i urinen. Hadde hn ingen formening om hva det kunne komme av?

Anonymkode: c638e...5e9

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Uff… stakkars!!!

Kom de og hentet han da?

Anonymkode: 2a218...bc6

Nop de gjorde ikke det. Han måtte hinke ut av huset, ned to forskjellige trapper og ut til parkeringsplassen. Mens han holdt på foten! Han var livredd for å svime av. Han hadde heldigvis en kvinnelig slektning som dro hjem til ham og klarte å hjelpe ham ut. 

Hun var skikkelig forbannet og sa det at det er ikke rart folk dør hjemme når de gjør alt for å slippe å hjelpe folk i nød.

Anonymkode: 4a144...0d9

• Liker 2
Skrevet
K.B. skrev (34 minutter siden):

Hadde 41.9 i feber, blodtrykksfall og matforgiftning, måtte komme meg til legevakten selv, så gikk det fort å bli sendt til sykehus, men 113 er for når det står om livet.

Hvordan hadde det gått med deg om du ikke hadde klart å komme deg på legevakta selv? 

Skrevet
Forundret.. skrev (1 minutt siden):

Hvordan hadde det gått med deg om du ikke hadde klart å komme deg på legevakta selv? 

Da hadde jeg tatt drosje. I dette tilfellet, så kjørte samboeren meg.

Skrevet
K.B. skrev (7 minutter siden):

Da hadde jeg tatt drosje. I dette tilfellet, så kjørte samboeren meg.

Det har ikke det jeg mente. Hvordan hadde det gått med deg om du ikke hadde vært i stand til å komme deg dit og ikke hadde noen til å hjelpe deg dit ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde det vært skikkelig ille så hadde du ikke skrevet 7 sider om det her inne.

Hadde det vært skikkelig ille så hadde du ligget nedfor telling uten og vite hvor eller hva som skjer fordi du er så smertepåvirket.

Jeg har kroniske magesmerter, og når jeg ringer legevakten eller lege så er det fordi jeg har det så vondt at jeg ikke vet hvor jeg er.

Anonymkode: 5575a...3c4

Er så lei av å lese dette! Nei vi er forskjellige når det gjelder smerter!! Fordi du blir handlingslammet ved smerte så blir ikke alle andre det. Dette er typiske utsagn der man ikke blir trodd fordi man ikke reagerer som forventet på smerte. Jeg bruker telefon mye ved smerte, det hjelper meg med å holde fokus. Jeg har cluster anfall, jeg vet hva smerte er. 

Håper du føler deg bedre ts ❤️

Anonymkode: 4c665...0cd

• Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

113 har et kodesystem som de bruker for å vurdere om hastegraden din - dette kommer an på hva du forteller de, hvor du har vondt/har du slått deg osv. Den ene gangen vi måtte ringe 113 var det akutt og ambulanse ble sendt ut mens vi snakket med 113 - de er gull verdt når man trenger de, men det er også legevakt/fastlege. Vær tydelig på hva som er problemet og glemmer du noe - skriv det opp før du ringer/før legetime.

god bedring til deg ts ☺️

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Forundret.. skrev (41 minutter siden):

Det har ikke det jeg mente. Hvordan hadde det gått med deg om du ikke hadde vært i stand til å komme deg dit og ikke hadde noen til å hjelpe deg dit ?

Vel nesten 42 i feber er i faresonen, så det spørs om feberen hadde fortsatt å gå opp. Blodtrykksfallet kunne vel også vært farlig. Jeg lå på sykehus i fem dager, da kroppen var langt under minsteverdier på salter, væske osv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er jo ikke noe vits å skremme ts noe mer med slike historier, vel. 

Jeg syns det var rart at ikke legen tok tak i blod i urinen. Hadde hn ingen formening om hva det kunne komme av?

Anonymkode: c638e...5e9

Nei, hadde blod i urinen hos legevakt også, men han henviste bare videre til fastlege fordi det ikke er akutt. Men hvordan kan de egentlig vite det? Altså jeg er jo livredd, for ingen tar tak.

Anonymkode: 453de...d08

Skrevet

Ønsket å bli henvist videre til a-hus for undersøkelser, men han mente det ikke var noen grunn til det. Han nevnte både magesår og at der kunne gå hull på magesekken. Jeg er ikke akkurat roligere nå…

Skrevet
K.B. skrev (9 timer siden):

Vel nesten 42 i feber er i faresonen, så det spørs om feberen hadde fortsatt å gå opp. Blodtrykksfallet kunne vel også vært farlig. Jeg lå på sykehus i fem dager, da kroppen var langt under minsteverdier på salter, væske osv.

Så med andre ord, om du ikke hadde kommet deg til sykehuset på egenhånd så ville det vært fare for livet? 

• Liker 1
Skrevet

AMK er nødt til å være kritiske og avvise flere. Det er så mange som ringer for ingenting! Jeg har hørt mange historier, tilogmed folk som ikke har råd til drosje hjem fra byen har ringt ambulanse.

Da min far var nesten helt uresponsiv var AMK kritiske. Heldigvis kjente vi en som jobbet i ambulansen i nabohuset som tok over samtalen med AMK. Fra å være gul kode så de hadde litt tid på seg, ble den fort rød og ambulansepersonellet måtte hive seg i bilen. Takk og lov for at det som ikke er kritisk blir avvist! Nå døde min far etter noen dager på sykehus, men hadde ikke ambulansen hatt kapasitet hadde han dødd hjemme den dagen

Anonymkode: 33306...92c

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei, jeg blir aldri skikkelig redd før jeg faktisk har plager, så jeg finner ikke på ting.

Men da vil jeg ikke si at du har stor helseangst. Helt normalt å bli engstelig/bekymret ved sterke smerter/plager. 

Anonymkode: 375fa...212

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men da vil jeg ikke si at du har stor helseangst. Helt normalt å bli engstelig/bekymret ved sterke smerter/plager. 

Anonymkode: 375fa...212

Vel, men det er ikke normalt å være akkurat like redd etter å ha snakket med 113 OG vært hos fastlegen.

Anonymkode: 8bf46...d6e

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Vel, men det er ikke normalt å være akkurat like redd etter å ha snakket med 113 OG vært hos fastlegen.

Anonymkode: 8bf46...d6e

Når man føler at noe er veldig feil så jo!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Men hva er det du føler er så feil da?

Skrevet
Petra200 skrev (15 minutter siden):

Men hva er det du føler er så feil da?

Jeg er sengeliggende med intense magesmerter for tredje dag på rad. Det er vel ikke normalt? Gråter og vrir meg..

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er ikke slik at en følelse er fakta. Følelsen din sier kanskje bare to ting, at du har smerte og at du er redd. Det andre er en helt naturlig konsekvens av det første. 

Hvor lenge sa legen at du skulle prøve medisin før du tar kontakt på nytt?

Anonymkode: 2ac25...6ea

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke slik at en følelse er fakta. Følelsen din sier kanskje bare to ting, at du har smerte og at du er redd. Det andre er en helt naturlig konsekvens av det første. 

Hvor lenge sa legen at du skulle prøve medisin før du tar kontakt på nytt?

Anonymkode: 2ac25...6ea

Jeg har blitt henvist til ct og gastroskopi, men ventetiden er jo tre måneder. Vt tar jeg privat, orker ikke å vente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...