Gå til innhold

Avvist av 113!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Til informasjon tok de også et ekg da jeg sliter med hjertebank og arytmi. EKG var helt fint. 

Anonymkode: 453de...d08

Får du hjelp for helseangsten?

Anonymkode: 528e4...d74

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Får du hjelp for helseangsten?

Anonymkode: 528e4...d74

Nei, jeg blir aldri skikkelig redd før jeg faktisk har plager, så jeg finner ikke på ting.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Redd for bukhinnebetennelse… Ellee kreft:(

Man ringer ikke 113 hvis man mistenker kreft. Ikke rart du blir avvist.

Anonymkode: 4b1b9...b5c

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg har fortsatt vondt. Er med foreldrene mine. Spiser ikke fordi jeg føler det blir enda verre av det. Avføring er gul og tyntflytende, som den alltid har vært etter at jeg fjernet galleblæra i 2014. 

Bra du ikke er alene ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blitt avvist av 113 selv. Aldri følt meg så liten i mitt liv. Hadde en syk baby som nesten ikke pustet, sjekket hn mens hn sov. Hadde vært på legevakt tidligere på dagen og dagen før. Nå var det sent på kveld og jeg hadde to andre sovende småbarn hjemme, og var alene hjemme. Ringte noen i familien for å komme, men det tar jo litt tid for de å komme fram.

Bodde ikke så veldig langt unna legevakta, ca 500 meter, så de ba meg heller gå ned dit. Som jeg kunne forstått hvis situasjonen var en annen, men babyen pustet nesten ikke(!) og så måtte jeg vekke to søsken, kle på de (var vinter), og trille de alle ned på legevakta. Og da jeg kom dit skrek(!) de på meg på inntak HVORFOR JEG IKKE HAR KOMMET FØR! ! Fordi situasjonen var alvorlig. 

Anonymkode: b941e...2a0

• Hjerte 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Blitt avvist av 113 selv. Aldri følt meg så liten i mitt liv. Hadde en syk baby som nesten ikke pustet, sjekket hn mens hn sov. Hadde vært på legevakt tidligere på dagen og dagen før. Nå var det sent på kveld og jeg hadde to andre sovende småbarn hjemme, og var alene hjemme. Ringte noen i familien for å komme, men det tar jo litt tid for de å komme fram.

Bodde ikke så veldig langt unna legevakta, ca 500 meter, så de ba meg heller gå ned dit. Som jeg kunne forstått hvis situasjonen var en annen, men babyen pustet nesten ikke(!) og så måtte jeg vekke to søsken, kle på de (var vinter), og trille de alle ned på legevakta. Og da jeg kom dit skrek(!) de på meg på inntak HVORFOR JEG IKKE HAR KOMMET FØR! ! Fordi situasjonen var alvorlig. 

Ja, og de vet jo ikke nødvendigvis hvor alvorlig det er heller når man ringer. Jeg er ikke en type som skriker og hyler i sånne situasjoner. Men jeg er jo veldig syk forde. Så jeg håper virkelig ikke dette tar livet av meg, for da har de driti seg ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️God bedring ❤️ Hèlt forståelig at du blir redd. Det er ikke alltid vi reagerer like logisk når frykten overtar. Synes det er flott at du setter ord på det :klem:

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har fortsatt vondt. Er med foreldrene mine. Spiser ikke fordi jeg føler det blir enda verre av det. Avføring er gul og tyntflytende, som den alltid har vært etter at jeg fjernet galleblæra i 2014. 

Da forteller du legevakten dette når du ringer dem.

Avføring vil vanligvis normalisere seg noen uker etter fjerning av galleblæra om man følger kostholdsrådene.

Det kan imidlertid ligge igjen gallesteiner i gallegangene etter at man har fjernet galleblæra, og da vil gul avføring kunne vedvare.

Med de smertene du har bør du nevne både at du blir verre av å spise og at du har fjernet galleblæra og at avføring ikke er normal.

Anonymkode: ce37d...006

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Samme skjedde med meg da min jente var bare noen uker gammel. Ble avvist av legevakta opptil flere ganger! Etter besøk hos fastlegen var det rett på barneavdelingen. Man kunne se ribbeina når hun strevde med pusten. Jeg var så utkjørt på sykehuset at jeg knakk fullstendig sammen...

Jenta mi hadde RS virus og vi ble innlagt...

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Redd for bukhinnebetennelse… Ellee kreft:(

Du ringer da ikke ambulanse før kreft? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

På generell basis - ulike personer takler store smerter veldig ulikt. Noen blir handlingslammet, andre hysteriske, mange et sted midt mellom. Noen blir tause, noen skriker. Noen blir svært urolige fysisk, andre blir helt rolige. Noen blir sinte, noen gråter, noen hyperventilerer, noen puster knapt.

Jeg er en av de som ikke reagerer "vanlig" når jeg får store smerter. Får jeg enorme, virkelig enorme hodesmerter, da har min reaksjon gjerne vært å prate som en foss med andre, fordi det å prate om noe spesifikt får fokuset mitt litt bort fra smertene. Med store smerter andre steder i kroppen går jeg som regel "inn i meg selv" på den måten at jeg fokuserer på å puste rolig, ikke spenne kroppen, holde ut - for jeg vet at jeg får det enda verre om jeg spenner meg. Om jeg ikke får hjelp for ekstreme smerter blir jeg nesten overrasjonell, snakker helt rolig, men veldig tydelig og blir så logisk at jeg ikke blir trodd på at jeg har slike smerter. Har også ligget på sykehus noen ganger med ekstreme smerter uten å få smertestillende, hvor - når de omsider har tatt meg på alvor - har trodd at jeg hadde fått indre blødninger pga. puls og blodtrykk var så høyt (har tatt et lite inngrep noen ganger som er kjent for å gi store smerter i etterkant, og hvor det også er risiko for indre blødninger som i så fall må hasteopereres). Da hadde jeg hatt samme smertene i et par timer, men ble ikke trodd på det fordi jeg var "for rolig".

Så joda, jeg kan tro at Ts er helt i stand til å sitte og skrive selv om hun har store smerter.

Anonymkode: ce37d...006

Det er verre med de som tar smerten innover seg og som ikke sier noe...Dem bør man være veldig bekymret for! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes for øyeblikket smerten er noe mindre, men har legetime hos min fastlege på torsdag. Så han kan følge opp der her videre. Har veldig mye problemer med magen så bør gjøre noe med det. Var til gastroskopi og koloskopi for 2 år side ,  men de fant ikke noe annet der en reflux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irak skrev (20 minutter siden):

Samme skjedde med meg da min jente var bare noen uker gammel. Ble avvist av legevakta opptil flere ganger! Etter besøk hos fastlegen var det rett på barneavdelingen. Man kunne se ribbeina når hun strevde med pusten. Jeg var så utkjørt på sykehuset at jeg knakk fullstendig sammen...

Jenta mi hadde RS virus og vi ble innlagt...

Ja samme. Adenovirus og RS-virus samtidig. Ble innlagt her også, lå på cpap i flere dager innlagt i over 2 uker. Men kjeft skulle man få for å mase 🤨 og så for å  «ikke ha kommet før».

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja samme. Adenovirus og RS-virus samtidig. Ble innlagt her også, lå på cpap i flere dager innlagt i over 2 uker. Men kjeft skulle man få for å mase 🤨 og så for å  «ikke ha kommet før».

Av og til kan det føles som om det er umulig å gjøre noe rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes det er rart at de ikke undersøker deg, ts. Jeg våknet med dårlig allmenntilstand en gang, kvalm, kalsdsvettet og hadde magesmerter, men ikke veldig sterke. Jeg skjønte intuitivt at jeg måtte gjøre noe, ringte legevakta og ble bedt om å komme. Ble operert for blindtarmbetennelse samme dag. Når du jar så sterk smerter bør de finne ut hva det kommer av.

Anonymkode: 5b177...9b5

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg skjønner at jeg skrev for kort til å få frem poenget mitt. Jeg tipper en mann med magesmerter ville blitt undersøkt. For kvinner anser man at det er sannsynlig at det er «en eller annen kvinneårsak» til smertene, og at det vil gå over av seg selv. Jeg mener dog at også kvinner er oppegående nok til at de skjønner når smerter er uvanlige og kraftige nok til at man kontakter legevakten. Da bør man undersøkes. Så all min sympati til TS.

Anonymkode: a3ef0...442

TS HAR VÆRT HOS LEGE! Folk må gidde å lese det som står. 113 gjorde rett. Fastlege;r gitt henne Nexium og nå er hun bedre, ganske rett han og sltså.

Anonymkode: 6d7c2...2d1

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blindtarmbet? 
altså om du ikke har febril, og ikke er «forvirret» som du nok ikke er pga du klarer å skrive her innimellom anbefaler jeg at du drar på en «akutt» time hos din fastlege. 
har du mye på legevakt journalen fra før av? Ringer du de ofte fordi du er redd ? Men gjentatte ganger ikke finner patologi på dine henvendelser? 
Legevakt er akutt, vi snakker da sepsis, hjertesmerter, osv… 

Anonymkode: a690a...b30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Blindtarmbet? 
altså om du ikke har febril, og ikke er «forvirret» som du nok ikke er pga du klarer å skrive her innimellom anbefaler jeg at du drar på en «akutt» time hos din fastlege. 
har du mye på legevakt journalen fra før av? Ringer du de ofte fordi du er redd ? Men gjentatte ganger ikke finner patologi på dine henvendelser? 

Jeg drar aldri til legen faktisk. Så nei, men har en oppfølgingstime på torsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Blindtarmbet? 

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

TS HAR VÆRT HOS LEGE! Folk må gidde å lese det som står. 113 gjorde rett. Fastlege;r gitt henne Nexium og nå er hun bedre, ganske rett han og sltså.

Anonymkode: 6d7c2...2d1

Men hver gang jeg spiser så plages jeg. Virker jo som det er fordøyelsen, men vet ikke. Vondt er det, og det å være så redd er faktisk grusomt. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...