BobbySocks Skrevet 16. desember 2024 #41 Del Skrevet 16. desember 2024 Helseangst er ikke noe 113 håndterer. 15 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Gnom Skrevet 16. desember 2024 #42 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ligger her med intense magesmerter og har gjort der i snart 3 dager. Jeg kaldsvetter og er livredd for å dø. Ambulanse bare avviser og setter meg over til legevakt. Legevakt setter meg over til fastlegekontor og jeg har fått time der 11.15. Jeg er så redd… Hvorfor blir man avvist ved så store smerter? Anonymkode: 453de...d08 Men er dette reele smerter? Eller vil du si at det meste sitter i hodet ditt? Tenker da på angst og lignende. Kanskje de du snakket med over telefon og kom frem til dette? Jeg sier ikke at du ikke har vondt,men at kanskje dette er en mulighet for at du ble avvist. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #43 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Legevakt er ikke oppe her i fastlegens tider Anonymkode: 453de...d08 Men den var åpen på hele lørdag og søndag. Anonymkode: 82266...c0f 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lajlaj Skrevet 16. desember 2024 #44 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ligger her med intense magesmerter og har gjort der i snart 3 dager. Jeg kaldsvetter og er livredd for å dø. Ambulanse bare avviser og setter meg over til legevakt. Legevakt setter meg over til fastlegekontor og jeg har fått time der 11.15. Jeg er så redd… Hvorfor blir man avvist ved så store smerter? Anonymkode: 453de...d08 Du ringer ikke ambulansen. Du tar taxi til legevakten. Ambulanse er ingen gratis taxitjeneste. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #45 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lykke til hos legen🙏🏻 Neste gang, så ring legevakten på nytt om du ikke blir bedre eller føler deg verre etter du ringte de første gang. Det er ikke alltid lett å vurdere magesmerter via tlf. Men gir de seg ikke så er det ikke feil å ringe de på nytt. Da ville de nok tatt deg inn. Anonymkode: aae8f...8b5 Hvorfor dette maset om å ringe legevakten? Det er jo bare å møte opp Anonymkode: 67232...b94 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #46 Del Skrevet 16. desember 2024 lajlaj skrev (1 minutt siden): Du ringer ikke ambulansen. Du tar taxi til legevakten. Ambulanse er ingen gratis taxitjeneste. Jeg har ringt ambulanse EN gang i løpet av 34 år, så jeg er ingen misbruker. Du får prøve å ha så enorme smerter selv. Jeg klarte knapt å gå til bilen. Anonymkode: 453de...d08 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cassio Skrevet 16. desember 2024 #47 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor dette maset om å ringe legevakten? Det er jo bare å møte opp Anonymkode: 67232...b94 Nei. Mange steder tar man kontakt via telefon og får tildelt time. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #48 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor dette maset om å ringe legevakten? Det er jo bare å møte opp Anonymkode: 67232...b94 Her vil de at du ringer først.. Anonymkode: 453de...d08 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kålrota Skrevet 16. desember 2024 #49 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor dette maset om å ringe legevakten? Det er jo bare å møte opp Anonymkode: 67232...b94 Neida. De aller fleste steder må man ringe først. 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #50 Del Skrevet 16. desember 2024 Dra til legen. Jeg har hatt gallesteinsanfall mange ganger, og trodd jeg skal dø nesten hver gang. Ble ikke hentet med ambulanse en eneste gang, men dro til legevakten. Få noen til å kjøre deg til legen, evt. ta en taxi. Anonymkode: 754fd...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 16. desember 2024 #51 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor dette maset om å ringe legevakten? Det er jo bare å møte opp Anonymkode: 67232...b94 Slik er det ikke over alt. Her må vi først ringe legevakta, så får vi enten et klokkeslett å møtte opp til, eller en lege ringer opp. Så NEI det er ikke bare å møtte opp. Her slipper en ikke inn døra en gang hvis en ikke har ringt først, ikke sikkert det er lege der en gang 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #52 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dra til legen. Jeg har hatt gallesteinsanfall mange ganger, og trodd jeg skal dø nesten hver gang. Ble ikke hentet med ambulanse en eneste gang, men dro til legevakten. Få noen til å kjøre deg til legen, evt. ta en taxi. Anonymkode: 754fd...2d9 Jeg har operert bort galleblæra. Jeg hadde gallesteinsanfall flere gangee i uka. Da ringte jeg IKKE til hverken lege eller ambulanse. Jeg visste hva det var. Dette er noe helt annet.. Gallesteinsanfall er ikke i nærheten. Anonymkode: 453de...d08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #53 Del Skrevet 16. desember 2024 Til dere som ikke gidder å lese…. Jeg har nå vært hos lege!! Anonymkode: 453de...d08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #54 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har operert bort galleblæra. Jeg hadde gallesteinsanfall flere gangee i uka. Da ringte jeg IKKE til hverken lege eller ambulanse. Jeg visste hva det var. Dette er noe helt annet.. Gallesteinsanfall er ikke i nærheten. Anonymkode: 453de...d08 Og jeg visste ikke at det var gallestein, så for meg kunne det vært hva som helst. Det tok 5 år før de fant ut av det. Jeg klarte nesten ikke stå oppreist og spydde. Klarte likevel å komme meg til legevakten uten ambulanse. Anonymkode: 754fd...2d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 16. desember 2024 #55 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Til dere som ikke gidder å lese…. Jeg har nå vært hos lege!! Anonymkode: 453de...d08 Hvordan gikk det? Har du lyst til å dele det med oss? Gikk det bra? 💕 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #56 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da sender legen deg dit om han/hun ser behovet. Ambulansetjeneste skal kun brukes om du er hardt skadd eller har uutholdelige smerter. Hvis du har hatt dette igjennom helgen så er ikke smertene uutholdelige. Da klarer du helt fint å vente på fastlegetimen 11:15. Anonymkode: 46b08...59e Vel. Ambulanse skal brukes for flere ting enn det altså. Pusteproblemer, symptomer på hjerteinfarkt, hjerneslag, blodpropp bare for å nevne noe. Og ingen av disse tingene gjør deg hardt skadd eller gir deg nødvendigvis uutholdelige smerter. Anonymkode: e7dad...ded 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 16. desember 2024 #57 Del Skrevet 16. desember 2024 Funfakt. I en by med ca 25000 innbyggere er det to ambulanser. Når den ene rykker ut tar det ca fra 1-3 timer. Da er det en ambulanse som sørver 25000. Sant nok. Områdeambulansene kan bidra, om de ikke er opptatte. Synes du magesmertene dine er verd at noen med akutt respiratorisk svikt rykker ned i køen? Eller noen med hjerteinfarkt? Slag? 16 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #58 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Kjenner du noen som jobber på sykehjem eller hjemmesykepleien? Du burde iallefall få tatt crp. Anonymkode: c4bf3...3db Kan folk vennligst slutte å utnytte kjentfolk som jobber i helsevesenet på denne måten..? Kontakt helsevesenet. Og det er tatt crp av TS. Anonymkode: e5e91...31b 14 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #59 Del Skrevet 16. desember 2024 Denne tråden er litt farlig når mange skriver man ikke skal ringe 113. Må huske på at de fleste venter faktisk for lenge. Jeg ba om unnskyldning når mannen ringte til ambulanse og jeg ikke fikk puste pga alvorlig astmaanfall. For man føler ekstremt på det å være en belastning. Jeg ble sendt i full hast med blålys til sykehuset, det var vist nødvendig. Håper smertene gir seg ts, god bedring❤️ Anonymkode: 4c665...0cd 3 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtusssa Skrevet 16. desember 2024 #60 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor dette maset om å ringe legevakten? Det er jo bare å møte opp Anonymkode: 67232...b94 Ikke nødvendigvis. Noen steder må man bli godkjent over telefon, og får et tidspunkt man kan komme. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå