AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #161 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke slik at en følelse er fakta. Følelsen din sier kanskje bare to ting, at du har smerte og at du er redd. Det andre er en helt naturlig konsekvens av det første. Hvor lenge sa legen at du skulle prøve medisin før du tar kontakt på nytt? Anonymkode: 2ac25...6ea Jeg har blitt henvist til ct og gastroskopi, men ventetiden er jo tre måneder. Vt tar jeg privat, orker ikke å vente. Anonymkode: 453de...d08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Petra200 Skrevet 17. desember 2024 #162 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er sengeliggende med intense magesmerter for tredje dag på rad. Det er vel ikke normalt? Gråter og vrir meg.. Anonymkode: 453de...d08 Men hvorfor gjorde du ikke noe mer for å få et svar hos legen? Du kan jo ikke bare ta til takke med et svar du mener ikke er godt nok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #163 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har blitt henvist til ct og gastroskopi, men ventetiden er jo tre måneder. Vt tar jeg privat, orker ikke å vente. Anonymkode: 453de...d08 Hvis du ligger og vrir deg i smerter døgnet rundt så er ikke ventetiden 3 måneder, det sier seg selv. Men du må tilbake til fastlegen da og gi beskjed, hvis du ikke får noen lindring av medisinene du har fått. Anonymkode: 2ac25...6ea 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.B. Skrevet 17. desember 2024 #164 Del Skrevet 17. desember 2024 Forundret.. skrev (8 timer siden): Så med andre ord, om du ikke hadde kommet deg til sykehuset på egenhånd så ville det vært fare for livet? Kanskje, men jeg er ikke lege og kan ikke uttale meg om det utover at jeg kan si at det var helt jævlig. Men det var ikke liv og død på samme måte som f.eks ved en trafikkulykke eller hjertestans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #165 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Nei, hadde blod i urinen hos legevakt også, men han henviste bare videre til fastlege fordi det ikke er akutt. Men hvordan kan de egentlig vite det? Altså jeg er jo livredd, for ingen tar tak. Anonymkode: 453de...d08 Men de har jo tatt tak. Det at du mener de skal gjøre mer er ikke det samme som at de ikke gjør noe. Og det har jo kommet frem at du har helseangst så det er ikke unaturlig å tenke at symptomene er større i ditt hode enn hva det faktisk er. Anonymkode: 82266...c0f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirinisse Skrevet 17. desember 2024 #166 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 8.43): Jeg ligger her med intense magesmerter og har gjort der i snart 3 dager. Jeg kaldsvetter og er livredd for å dø. Ambulanse bare avviser og setter meg over til legevakt. Legevakt setter meg over til fastlegekontor og jeg har fått time der 11.15. Jeg er så redd… Hvorfor blir man avvist ved så store smerter? Anonymkode: 453de...d08 De tror det er angst, tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #167 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Vel, men det er ikke normalt å være akkurat like redd etter å ha snakket med 113 OG vært hos fastlegen. Anonymkode: 8bf46...d6e Eller hopper rett til at problemene er nødt til å være kreft. Anonymkode: 82266...c0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2024 #168 Del Skrevet 17. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 16.34): Her i Oslo er det sånn ja, men ikke på små steder. Anonymkode: 59f8f...d2d Her må en ringe på forhånd før en møter opp på legevakten,og det burde det vært overalt.Her oppfordrer de folk til ikke å bruke legevakten til ting som fastlegen fint kan ordne etter jul. Anonymkode: a1461...edd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #169 Del Skrevet 18. desember 2024 Bacteria skrev (På 16.12.2024 den 14.00): Jobber på sykehjem, har CRP-apparat. Men har ikke lov til å drive å ta CRP av folk som ikke bor på institusjonen. Vi ansatte har heller ikke lov til å ta CRP på oss selv. Her tar sykepleier ofte Crp dersom hun synes det er hensiktsmessig. Langt unna både legevakt og sykehus. Anonymkode: c4bf3...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #170 Del Skrevet 18. desember 2024 Hvordan går det med deg nå da? Anonymkode: c4bf3...3db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 18. desember 2024 #171 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har blitt henvist til ct og gastroskopi, men ventetiden er jo tre måneder. Vt tar jeg privat, orker ikke å vente. Anonymkode: 453de...d08 Man kan også ringe og forhøre seg om de har en ringeliste man kan stå på i fall avbestilte timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 18. desember 2024 #172 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 0.03): Jeg fatter ikke at det kan gjøre så vondt, altså magesyre. Jeg vil takke alle her som har vist meg omtanke i en veldig sårbar situasjon. Dere er gull! Anonymkode: 453de...d08 Det kan gjøre veldig vondt. Har hørt om det. Så bra at det ble funnet ut av hva det var ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #173 Del Skrevet 18. desember 2024 Kom ikke da min sønn hadde stort epilepsi anfall heller. Anonymkode: 47a2a...113 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #174 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 9.14): Hva tenker du ambulanse eller legevakt skal bidra med om du har kreft? Anonymkode: 2fe9b...35b Adekvat smertelindring kanskje 🙄 Anonymkode: d3164...b72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #175 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kom ikke da min sønn hadde stort epilepsi anfall heller. Anonymkode: 47a2a...113 Oj!! Anonymkode: 1a190...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #176 Del Skrevet 18. desember 2024 Ligger nå på Kongsvinger sykehus, og får sterke smertestillende. De skal både ta ct og gastroskopi. Kastet opp flere liter med ren syre, og det samme kommer ut bak. De er glad jeg kom inn når jeg gjorde, og de tar dette veldig seriøst. De sa at der helt klart er noe som ikke stemmer, og blodprøvene mine slo ut på mye rart. Til slutt var det en lege som tok meg seriøst på legevakten etter å ha tatt mange undersøkelser. Anonymkode: 453de...d08 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #177 Del Skrevet 18. desember 2024 Så bra du endelig blir skikkelig undersøkt ts! Anonymkode: 1a190...ebe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 18. desember 2024 #178 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 9.01): Det hender de tar feil. Jeg hadde intense magesmerter. Legevakt ville ikke høre på meg. Men fastlege sendte meg rett på sykehuset gitt. Anonymkode: 1a190...ebe Ja, dette virker som er ganske vanlig å oppleve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #179 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ligger nå på Kongsvinger sykehus, og får sterke smertestillende. De skal både ta ct og gastroskopi. Kastet opp flere liter med ren syre, og det samme kommer ut bak. De er glad jeg kom inn når jeg gjorde, og de tar dette veldig seriøst. De sa at der helt klart er noe som ikke stemmer, og blodprøvene mine slo ut på mye rart. Til slutt var det en lege som tok meg seriøst på legevakten etter å ha tatt mange undersøkelser. Anonymkode: 453de...d08 Da var det godt du lyttet til deg selv ❤️ Nå håper jeg virkelig de finner ut hva som er galt! Hilsen meg som tipset om halsbrann Anonymkode: 2a218...bc6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. desember 2024 #180 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Ligger nå på Kongsvinger sykehus, og får sterke smertestillende. De skal både ta ct og gastroskopi. Kastet opp flere liter med ren syre, og det samme kommer ut bak. De er glad jeg kom inn når jeg gjorde, og de tar dette veldig seriøst. De sa at der helt klart er noe som ikke stemmer, og blodprøvene mine slo ut på mye rart. Til slutt var det en lege som tok meg seriøst på legevakten etter å ha tatt mange undersøkelser. Anonymkode: 453de...d08 Så bra du får hjelp! Håper de finner ut av det og får orden på det slik at du kan komme deg hjem til jul. ❤️ Anonymkode: 6642b...916 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå