Gå til innhold

Avvist av 113!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om det nå skulle være kreft så tar det jo lang tid med utredning og div. før du får behandling, du blir ikke operert i ettermiddag liksom, så det kan helt fint vente til du har hatt legetime.

Anonymkode: 13540...857

Det kan man bli! Min far gikk med forstoppelse i et par uker. Etter å ha prøvd diverse legemidler uten særlig effekt dro han til legevakt en ettermiddag da han kjente at han ble kvalm og fikk feber i tillegg. De tok en ct på legevakta og fant ut at han hadde en svær kreftsvulst i tykktarmen, og han ble derfor haste operert på legevakta i Oslo bare noen timer etter at han kom ned.

Anonymkode: e7dad...ded

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det kan man bli! Min far gikk med forstoppelse i et par uker. Etter å ha prøvd diverse legemidler uten særlig effekt dro han til legevakt en ettermiddag da han kjente at han ble kvalm og fikk feber i tillegg. De tok en ct på legevakta og fant ut at han hadde en svær kreftsvulst i tykktarmen, og han ble derfor haste operert på legevakta i Oslo bare noen timer etter at han kom ned.

Tviler på at han hadde en kreftoperasjon på legevakta, men håper det går bra med din far 🩷

Anonymkode: c3ff1...276

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringer aldri og jeg er redd for at det er noe alvorlig når det ikke gir seg! Derfor ringte jeg, og magesmerter kan være farlig. Gjør et google søk så ser dere at folk har dødd pga avvisninger både på legevakt og av ambulanse. Det å ha sånne smerter uten noen pause er rimelig hardt. Men jeg tror ikke dere forstår…

Anonymkode: 453de...d08

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Tenker jo også at jeg trenger en ct, men det har de ikke på legevakta her. Da må jeg på sykehuset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg bare liggende her ganske hjelpesløs.. Og redd for at dette er evigvarende og ikke skal gi seg… Det er veldig vondt å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men hva var galt da?

Anonymkode: 5f489...630

De aner ikke, så ble sendt hjem med resept på nexium mot reflux. Man får ikke hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nå blir jeg bare liggende her ganske hjelpesløs.. Og redd for at dette er evigvarende og ikke skal gi seg… Det er veldig vondt å tenke på.

Du må få fikse psyken din i samme slengen, det er jo den som tuller med deg her og maler opp et worst case scenario

Anonymkode: 544bc...0be

• Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du må få fikse psyken din i samme slengen, det er jo den som tuller med deg her og maler opp et worst case scenario

Anonymkode: 544bc...0be

Ja, jeg sliter med på helseangst og generell angst i tillegg, men akkurat nå så er jeg veldig sårbar, og trodde jeg skulle få litt mer forståelse. Jeg var dum… beklager det:/

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke du legetime kl 11 i dag? Hvorfor møtte du ikke på den? Du kan ikke forvente ambulanse, de fleste må komme seg til lege selv.

Jeg måtte selv kjøre til fastlegen etter et alvorlig selvmordsforsøk, uten å utdype, men det var mye blod involvert. Ble sendt til sykehus i taxi fra fastlegen.

Om du ikke klarer å kjøre/bruke kollektivt pga smerter, så ringer du taxi!

Anonymkode: 4124e...55b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du like vondt i morgen, eller smertene tar seg enda mer opp utover dagen så drar du til legevakten. Mange her gir deg pes for å ringe 113 med slike smerter, men systemet anbefaler jo dette. De rådet deg også til å oppsøke annen legehjelp og rykket ikke ut så du «tok» ingen ressurser fra noen andre. Utrolig kjedelig å ha det slik du beskriver. God bedring.

Jeg sliter selv med helseangst og vet hvor belastende det er. Du har lov til å be om hjelp når du har sterke smerter. Men KG er et nådeløst sted å be om hjelp. 

Anonymkode: 75eee...d1c

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke du legetime kl 11 i dag? Hvorfor møtte du ikke på den? Du kan ikke forvente ambulanse, de fleste må komme seg til lege selv.

Jeg måtte selv kjøre til fastlegen etter et alvorlig selvmordsforsøk, uten å utdype, men det var mye blod involvert. Ble sendt til sykehus i taxi fra fastlegen.

Om du ikke klarer å kjøre/bruke kollektivt pga smerter, så ringer du taxi!

Anonymkode: 4124e...55b

Jeg har vært på den!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du like vondt i morgen, eller smertene tar seg enda mer opp utover dagen så drar du til legevakten. Mange her gir deg pes for å ringe 113 med slike smerter, men systemet anbefaler jo dette. De rådet deg også til å oppsøke annen legehjelp og rykket ikke ut så du «tok» ingen ressurser fra noen andre. Utrolig kjedelig å ha det slik du beskriver. God bedring.

Jeg sliter selv med helseangst og vet hvor belastende det er. Du har lov til å be om hjelp når du har sterke smerter. Men KG er et nådeløst sted å be om hjelp. 

Anonymkode: 75eee...d1c

Tusen takk!! Dette svaret betyr mye for meg❤️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Tenker jo også at jeg trenger en ct, men det har de ikke på legevakta her. Da må jeg på sykehuset..

Ambulansen hadde likevel kjørt deg til legevakten for en vurdering. Ambulanse er ikke nødvendigvis lik sykehus, de vurderer tilstanden din, og kjører deg til legevakt. Og i ditt tilfelle den fastlegen som har legevakt på dagtid. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Da ble han jo hasteoperert fordi han hadde ileus. Ikke primært pga kreft. Ofte gjøres ikke dette i samme seanse siden risikoen for alvorlige komplikasjoner er  stor. Men da opereres kreftsvulsten en uke eller to senere. Så jo. Ofte er det lengre utredning for kreft og ikke noe som gjøres på legevakt. 

Anonymkode: dd31d...99c

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med sterke og vedvarende smerter forstår jeg ikke hvordan du klarer å sitte med telefonen og skrive. Ja, jeg lurer helt oppriktig på det? 

Anonymkode: e3b89...b38

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Med sterke og vedvarende smerter forstår jeg ikke hvordan du klarer å sitte med telefonen og skrive. Ja, jeg lurer helt oppriktig på det? 

Jeg gråter mens jeg skriver og er veldig, redd… hele systemet brenner:(

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gråter mens jeg skriver og er veldig, redd… hele systemet brenner:(

Hvis det ikke blir bedre innen et par dager, ta kontakt med legekontoret igjen og be om oppfølgingstime. 

Hvis det blir akutt verre i løpet av kvelden, ta kontakt med legevakten.

Anonymkode: 6642b...916

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner du noen som jobber på sykehjem eller hjemmesykepleien? Du burde iallefall få tatt crp.

Anonymkode: c4bf3...3db

Jobber på sykehjem, har CRP-apparat. Men har ikke lov til å drive å ta CRP av folk som ikke bor på institusjonen. Vi ansatte har heller ikke lov til å ta CRP på oss selv.

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hver så snill, vi er da forskjellige!

For meg fungerer det å å få fokuset på noe annet!. Selv om du ikke tåler smerte godt å ikke kan gjøre  noe så kan andre det, hvorfor dømme andre slik? 

Anonymkode: 4c665...0cd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...