AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #1 Del Skrevet 16. desember 2024 Jeg ligger her med intense magesmerter og har gjort der i snart 3 dager. Jeg kaldsvetter og er livredd for å dø. Ambulanse bare avviser og setter meg over til legevakt. Legevakt setter meg over til fastlegekontor og jeg har fått time der 11.15. Jeg er så redd… Hvorfor blir man avvist ved så store smerter? Anonymkode: 453de...d08 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #2 Del Skrevet 16. desember 2024 Fordi det for de ikke høres livstruende ut. Anonymkode: 46b08...59e 38 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #3 Del Skrevet 16. desember 2024 Fordi de har gjort en vurdering ut fra hva du forteller Anonymkode: 638cc...3c1 20 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 Populært innlegg #4 Del Skrevet 16. desember 2024 Det er åpenbart ikke livstruende når du klarer å skrive her. Anonymkode: 13540...857 54 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #5 Del Skrevet 16. desember 2024 Med all respekt, men jeg tenker at om du har så vondt at du tror du er «døden nær», hadde du ikke skrevet her inne . Det kan gjøre veldig vondt om du er forstoppet, har magevirus osv. helt ufarlig, men vondt. Ta den legetimen du. Anonymkode: e07c2...775 23 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #6 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med all respekt, men jeg tenker at om du har så vondt at du tror du er «døden nær», hadde du ikke skrevet her inne . Det kan gjøre veldig vondt om du er forstoppet, har magevirus osv. helt ufarlig, men vondt. Ta den legetimen du. Anonymkode: e07c2...775 Redd for bukhinnebetennelse… Ellee kreft:( Anonymkode: 453de...d08 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 16. desember 2024 #7 Del Skrevet 16. desember 2024 Så, du velger heller å sitte der med sterke magesmerter og ringe 113, i stedet for å ta en taxi til nærmeste legevakt? Hvis det er virkelig ille gjør man det. 113 er for akutte situasjoner. 33 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #8 Del Skrevet 16. desember 2024 Har du feber da? Dem er lært opp til å lese hele situasjonen. Ja dem kan gjøre feil dem å. Men du har jo fått time til legen din. Så får legen vurdere det. Så er det alvorlig så sender legen deg til sykehuset. Anonymkode: 02816...a95 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #9 Del Skrevet 16. desember 2024 SPOCA skrev (2 minutter siden): Så, du velger heller å sitte der med sterke magesmerter og ringe 113, i stedet for å ta en taxi til nærmeste legevakt? Hvis det er virkelig ille gjør man det. 113 er for akutte situasjoner. Legevakt er ikke oppe her i fastlegens tider Anonymkode: 453de...d08 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #10 Del Skrevet 16. desember 2024 Det hender de tar feil. Jeg hadde intense magesmerter. Legevakt ville ikke høre på meg. Men fastlege sendte meg rett på sykehuset gitt. Anonymkode: 1a190...ebe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 16. desember 2024 #11 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Legevakt er ikke oppe her i fastlegens tider Anonymkode: 453de...d08 Men da kontakter man fastlegen. De skal ha akutt-timer for nettopp slike ting. 35 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #12 Del Skrevet 16. desember 2024 Har selv hatt buk betennelse og det er intenst vondt. Unner ikke min værste fiende den smerten. Ta smertestillende og ring legevakta. Og ja du kan ta smertestillende. Anonymkode: 3fe50...514 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #13 Del Skrevet 16. desember 2024 SPOCA skrev (4 minutter siden): Men da kontakter man fastlegen. De skal ha akutt-timer for nettopp slike ting. TS har jo fått akutt-time om to timer. Skjønner ikke hva hun maser om. Anonymkode: 8bf46...d6e 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #14 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har selv hatt buk betennelse og det er intenst vondt. Unner ikke min værste fiende den smerten. Ta smertestillende og ring legevakta. Og ja du kan ta smertestillende. Anonymkode: 3fe50...514 Nei og det er dødelig.. .. jeg er livredd! Anonymkode: 453de...d08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #15 Del Skrevet 16. desember 2024 SPOCA skrev (10 minutter siden): Så, du velger heller å sitte der med sterke magesmerter og ringe 113, i stedet for å ta en taxi til nærmeste legevakt? Hvis det er virkelig ille gjør man det. 113 er for akutte situasjoner. Tøys, TS kan fint vente til klokka 11 når hun har time hos legen. Smertene har jo vart i tre dager. Anonymkode: 8bf46...d6e 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 Populært innlegg #16 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Redd for bukhinnebetennelse… Ellee kreft:( Anonymkode: 453de...d08 Hva tenker du ambulanse eller legevakt skal bidra med om du har kreft? Anonymkode: 2fe9b...35b 42 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 16. desember 2024 #17 Del Skrevet 16. desember 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): TS har jo fått akutt-time om to timer. Skjønner ikke hva hun maser om. Anonymkode: 8bf46...d6e AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tøys, TS kan fint vente til klokka 11 når hun har time hos legen. Smertene har jo vart i tre dager. Anonymkode: 8bf46...d6e Jeg er da ikke uenig i dette. Men hvis har hatt dette siden fredag er det merkelig at hun ikke har dratt til legevakta før, eventuelt kontaktet legen før. Regner med at legevakta holder åpent i helgen. Det sagt, jeg er ikke uenig i at hun klarer å vente i utgangspunktet. Endret 16. desember 2024 av SPOCA 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #18 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva tenker du ambulanse eller legevakt skal bidra med om du har kreft? Anonymkode: 2fe9b...35b Tenker jo at jeg bør på sykehus dor undersøkelser når det ee så ille. Anonymkode: 453de...d08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #19 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker jo at jeg bør på sykehus dor undersøkelser når det ee så ille. Anonymkode: 453de...d08 Da sender legen deg dit om han/hun ser behovet. Ambulansetjeneste skal kun brukes om du er hardt skadd eller har uutholdelige smerter. Hvis du har hatt dette igjennom helgen så er ikke smertene uutholdelige. Da klarer du helt fint å vente på fastlegetimen 11:15. Anonymkode: 46b08...59e 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #20 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Jeg ligger her med intense magesmerter og har gjort der i snart 3 dager. Jeg kaldsvetter og er livredd for å dø. Ambulanse bare avviser og setter meg over til legevakt. Legevakt setter meg over til fastlegekontor og jeg har fått time der 11.15. Jeg er så redd… Hvorfor blir man avvist ved så store smerter? Anonymkode: 453de...d08 Lykke til hos legen🙏🏻 Neste gang, så ring legevakten på nytt om du ikke blir bedre eller føler deg verre etter du ringte de første gang. Det er ikke alltid lett å vurdere magesmerter via tlf. Men gir de seg ikke så er det ikke feil å ringe de på nytt. Da ville de nok tatt deg inn. Anonymkode: aae8f...8b5 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå