Gå til innhold

Når skjedde alle endringene vedr tradisjoner julaften?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Johan uten land skrev (2 timer siden):

Jeg er i likhet med trådstarter over femti år. Man må nok være såpass gammal til å huske julen som noe veldig spesielt. Min oppfatning er at julen på flere områder er kraftig "devaulert" som høytid.

Det er jeg helt uenig i. Jeg opplever at dagens barn synes julen er akkurat like spesiell og magisk som vi selv gjorde. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det sært i 2024?

Anonymkode: ce254...a3e

Ja,det syns jeg. 

Anonymkode: 0ed18...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Både mannen og jeg er oppvokst med tradisjonelle julefeiringer - og de er ulike. Det som er tradisjonelt for meg, er ikke tradisjonelt for han og omvendt. Eneste fellesnevneren er middag kl 17. Vi er født på slutten av 80- og begynnelsen av 90-tallet, og våre foreldre er over 60 år i dag.

Anonymkode: ae4c7...689

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Juletre og pynt etter gammel tradisjon; Må ut og kjøpe tre ca 22.desember, krasjer med sammenkomster, jobb, utveksling gaver, og alt annet. MÅ pynte 23.desember. Etter jobb. Mor som styrer på kjøkkenet, far som løper ut og inn og tar seg av alt ute, bærer inn ved. En bror som ikke ønsker å pynte. Og alt blir til jobb og mas. 

Vår tradisjon; Vi henter tre tidlig lørdag morgen, midt i desember. Har ro og tid rundt det hele. Søndag har vi en god julebrunsj. Setter på julemusikk, har tente lys, har litt julegodt. Og koser oss lenge med å pynte tre og hus. 

Anonymkode: 2e37e...8b1

Det kommer nok an på hva slags andre planer man har i desember. For oss er endelig alle ekstragreier over når skolen er slutt (i år 20. desember), og da er det god til til å kjøpe og pynte tre. Bare kos, og ingen bekymring for om nålene faller av før jul. 

Anonymkode: 4b5d1...60e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...