Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Hanna_*
Skrevet

Hei! Jeg har store problemer med min (manglende) syklus, har ikke hatt mensen på 8 mnd. Ser det er flere av dere som anbefaler alternativ behandling, så det frister litt å prøve det før jeg ev. starter med hormonell behandling. Men jeg er ikke helt inne på hva forskjellige kan gjøre, og håper noen av dere kan gi meg litt tips.

Hvem kan jeg gå til som kan litt om hormoner, forskjellige mangeltilstander/ubalanser i kroppen? Så noen skrev om naturterapeuter i den forbindelse, men det har vi ikke her(bor i Trondheim).

Noen som har gode tips til hva/hvem jeg kan prøve for å få i gang denne trege syklusen min?

Hanna

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Hanna!

Naturterapeuter finnes det vel overalt?!?

Uansett, så kjedelig å ha slik syklus... Kanskje homeopati hadde fungert for deg?

Jeg vet hva som fungerte for meg, men jeg har aldri hatt et problem med manglende syklus, bare ustabil.

Håper du finner en løsning!!

Lykke til! :):klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Akupunktur skal ha god effekt ved manglende og uregelmessig syklus. Det kan ta opp til tre sykluser før man ser effekt. Jeg har ikke prøvd det selv, men har veldig lyst.

Skrevet

Jeg gaar til fotsoneterapi, er litt tidlig aa si om det har noen virkning, men jeg merket helt klart at ting "skjedde" under de to behandlingene jeg har hatt hittil. Saa jeg anbefaler fotsoneterapi (eller refleksologi, som det heter her hvor jeg bor).

Skrevet
Jeg gaar til fotsoneterapi, er litt tidlig aa si om det har noen virkning, men jeg merket helt klart at ting "skjedde" under de to behandlingene jeg har hatt hittil. Saa jeg anbefaler fotsoneterapi (eller refleksologi, som det heter her hvor jeg bor).

:Nikke: Jeg også har gått til fotsone, og siden jeg ifølge gynekologen sannsynligvis ikke hadde EL (pga PCOS) så antar jeg at det hjalp, for jeg ble gravid i andre pp.

Skrevet
Saa jeg anbefaler fotsoneterapi (eller refleksologi, som det heter her hvor jeg bor).

Bare for å oppklare litt , det finnes reflexologer her også. De har en litt "dypere" utdannelse en fotsoneterapauter :)

Kjenner en del som er blitt gravide ved hjelp av reflexologi.

Gjest Gjest
Skrevet

I Cosmo nylig uttalte en lege fra fertilitetsklinikken i Haugesund (tror jeg det var) at de erfaringene hun hadde gjort var at akupunktur virker for å stabilisere menstruasjon, men det ble ikke nevnt noe om hvordan det er hvis du IKKE har menstruasjon...

Hvis du er overvektig eller undervektig, så kan det også spille inn på menstruasjonen. For overvektige er det ofte nok med en 10% vektreduksjon for å få igang mens og eggløsning igjen.

Skrevet

Akupunktur har jeg og hørt hjelper. Hjalp iallefall en venninne av meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...