Gå til innhold

Drar dere på jobb etter en natt med veldig dårlig søvn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eh, selvfølgelig drar på på jobb selv om man ikke har fått sove! Hvis ikke måtte jo mange småbarnsforeldre vært hjemme i 10 år. 

Anonymkode: 0041f...c5c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Èn natt med dårlig søvn takler alle!

Hvordan skulle du taklet å ha barn og stå i jobb hvis èn natt med dårlig søvn gjør at du må forskyve jobben?

Bare lurer jeg, for jeg går på jobb med lite søvn regelmessig...

Anonymkode: 02eda...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Da hadde jeg ikke kunna jobba når barna var små. Var ofte netter med lite søvn. Og no når mannen er bort så sover jeg dårlig. Har hendt at jeg ikke får til å sove å. Så da døgner jeg. Ikke optimalt nei. Men siden jeg har gått mange år med lite søvn så fungerer jeg med lite søvn. Lell om at jeg elsker å sove. Så jeg er litt rar sånn. 

Anonymkode: 7c4e2...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer også an på hvilket yrke man har. Skal du betjene tunge maskiner eller kjøre barn til skolen bør man vurdere om det er forsvarlig å gå på jobb med lite søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hadde ikke kjørt bil i den tilstanden.

Anonymkode: 50e0e...434

etter en søvnløs natt hadde du ikke kjørt bil?

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Klart man drar på jobb. 

Med mindre man er pilot, kirurg, sjåfør eller har andre oppgaver hvor uoppmerksomhet og sløvhet kan få store konsekvenser for folk, gjør det ikke noe om man er litt trøtt på jobb. Du yter kanskje ikke 100%, men du gjør så godt du kan, og du gjør noe produktivt.

Anonymkode: 09d60...8ec

og

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig drar jeg på jobb. Hadde jeg vært flygeleder, pilot eller kirurg ville jeg kanskje tenkt meg om en gang, men man kunne alltids utført andre arbeidsoppgaver likevel. 

Anonymkode: b6ad6...b11

kirurger har unntak fra arbeidsmiljøloven når det kommer tim hvile og har lov å jobbe 48 timers vakter. Ts har ikke engang døgnet fullstendig, så null stress.

Anonymkode: 0041f...c5c

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drar på jobb for å unngå å forskyve søvnproblemene ved å ha en rolig dag eller sove på dagen. Så legger jeg meg heller tidligere på kvelden den dagen i håp om at det hjelper. Jeg jobber på kontor da, men hadde gjerne stilt seg annerledes om jeg var bussjåfør eller maskinoperatør. 

Anonymkode: 4d483...699

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg. Har små barn, og sover svært lite i perioder. Særlig yngste er mye våken hver eneste natt. Jobbe må jeg uansett. Jeg er temmelig zombie de fleste dager, men jeg gjør alt jeg makter. Nå har ikke jeg en krevende jobb med mye ansvar eller jobb man må være høyt aktsom, f.eks yrkessjåfør. Da måtte jeg nok revurdert yrket i denne perioden. 

Anonymkode: d1500...b7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvfølgelig gjør jeg det. Hvis ikke hadde jeg omtrent aldri vært på jobb. Går på medisiner som gir meg hetetokter , spesielt på nattestid.. så jeg har aldri en hel/god natt søvn. 

Anonymkode: b10a9...769

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tar vanligvis hjemmekontor med mindre det er ett viktig møte (noe det aldri er). Har også fleksibel arbeidstid, så setter meg som borte med satt tidspunkt på slack, sover den tiden jeg trenger og jobber senere den dagen. Enkelt og greit. Arbeidet jeg gjør er det ingen kollegaer som venter på.

Anonymkode: 2d1a9...8b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må jeg jo gjøre. Jobber på barneskole, så ikke akkurat noe hvilehjem her.

For tiden (har gjort i noen uker) sliter jeg enormt med søvnen, får ikke sove om kvelden og våkner gjerne i 03-0330-tiden. Da får jeg ikke sove igjen. 

Har vurdert å gå til legen for å sjekke om jeg mangler noe eller det er noe annet som gjør det, men jeg går jo på jobb allikevel.

Anonymkode: 4a0f6...f35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jobber jeg hjemmefra, også tar jeg små høneblunder her og der når jeg får tid.

For en god del år siden kjørte jeg tunge maskiner på jobb. Da var det noen dager jeg merket at jeg faktisk burde ha holdt meg hjemme, men det var flaut å si det så jeg holdt bare ut. Det angrer jeg på i dag.

Anonymkode: c9bf1...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensatt skrev (22 minutter siden):

Kommer også an på hvilket yrke man har. Skal du betjene tunge maskiner eller kjøre barn til skolen bør man vurdere om det er forsvarlig å gå på jobb med lite søvn.

Selvsagt er det forsvarlig.

Anonymkode: ccbd4...3ca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En sjelden gang da barna var små og sov svært dårlig. Følte meg helt zombie. Hadde en periode begge sov veldig dårlig og enda vanskeligere for oss å sovne igjen når de sovnet igjen. Faren startet noen ganger 05 på jobb, og måtte stå opp 04. Så mye falt på meg. Men han kunne ikke bare slutte i jobben, for det er ikke bare å få ny på dagen. 

Jobber som sykepleier og hadde mye ansvar, prosedyrer og diverse som kunne gått ordentlig galt om jeg var selv og svært trett. Var lite syk ellerd, men i den perioden var jeg kanskje borte ca 4 dager på et år. 

Men det er jo ikke sykdom, samtidig kan man i lengden blir utbrent av for lite søvn. Tenker det er ok å ta få sykedager dersom du ellers sjeldent er syk. Du kan også snakke med legen om søvnproblemer. Kanskje du kan bli gradert sykemeldt? Enten fri faste dager eller feks begynne et par timer senere hver dag. Hjemmekontor hvis mulig.

Anonymkode: 77be1...35b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke alltid. Altså tar man en vurdering, som det stod i posten du siterte.

Anonymkode: c9bf1...708

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er en vurdering den enkelte må ta og ikke noe som er selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drar på jobb. 

Men må innrømme at jeg er veldig takknemlig for full fleks og hjemmekontor akkurat i dag. Helgen har gått i ett... så våknet først kl 9 i dag. Får i meg en kaffekopp nå, så starter jeg dagen, og leverer 8 timer. 

Hadde jeg imidlertid hattet møte kl 8 ville jeg vært på plass, selv om det hadde vært tungt. 

Anonymkode: 7f51b...76c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Drar på jobb for å unngå å forskyve søvnproblemene ved å ha en rolig dag eller sove på dagen. Så legger jeg meg heller tidligere på kvelden den dagen i håp om at det hjelper. Jeg jobber på kontor da, men hadde gjerne stilt seg annerledes om jeg var bussjåfør eller maskinoperatør. 

Anonymkode: 4d483...699

Jeg som svarte over.

Må supplere med at jeg ikke har søvnproblemer. Dette var veldig trengt søvn etter høyt tempo og to veldig korte netter. Jeg kommer til å være akkurat like trøtt som vanlig i 23 tiden i kveld.

Hadde det å sove frempå ført til at neste natt igjen blir ødelagt så bør man jo absolutt ikke gjøre det :)

Anonymkode: 7f51b...76c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du trenger jo ikke å overdrive heller da. Det er ikke EKSTREMT farlig, med mindre du opererer farlige maskiner på jobb. 

Vi har mye søvnproblemer i vår familie, og verst er vel min mor som i store deler av livet har sovet svært lite på natt. Det har ikke vært farlig, men nå som hun nærmer seg 80 ser vi det som muligens er konsekvensen - kognitiv svikt. Men det har ikke vært farlig de første 70 årene av livet. Det hadde ikke hjulpet henne å ikke jobbe, tvert imot. 

Anonymkode: 8883b...8af

Sier legen hennes det? Har hun sovnet/ svimt av mye bak rattet, i dusjen, på jobb og når hun lager middag osv opp gjennom årene? Det er farlig, både for en selv om andre. 

Anonymkode: 93abb...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...