AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #1 Del Skrevet 16. desember 2024 I natt har jeg sovet svært lite. La meg kl 23.15 og våknet 2.30. Har vært våken siden det. Kjenner at det skal bli en lang dag på jobb. Men jeg er jo ikke syk, kommer bare til å bli bra trøtt ganske tidlig på formiddagen. Lurer litt på å komme litt senere på jobb, og prøve å få meg et par timer søvn nå på morgenen. Hva ville dere gjort etter en natt med så lite søvn? Og ja, jeg har virkelig prøvd å sove, men har gitt opp nå. Anonymkode: 0c88c...4e5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 Populært innlegg #2 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): I natt har jeg sovet svært lite. La meg kl 23.15 og våknet 2.30. Har vært våken siden det. Kjenner at det skal bli en lang dag på jobb. Men jeg er jo ikke syk, kommer bare til å bli bra trøtt ganske tidlig på formiddagen. Lurer litt på å komme litt senere på jobb, og prøve å få meg et par timer søvn nå på morgenen. Hva ville dere gjort etter en natt med så lite søvn? Og ja, jeg har virkelig prøvd å sove, men har gitt opp nå. Anonymkode: 0c88c...4e5 EN natt med dårlig søvn tåler alle. Har man kroniske søvnplager som varer over flere uker, mnd og år derimot... Anonymkode: 6136f...a3a 79 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #3 Del Skrevet 16. desember 2024 Ja, jeg går på jobb med 3 timer søvn. I stedet for å komme senere på jobb, kan du ikke bare dra hjem dersom du blir for trøtt til å fullføre dagen? Det kan jo gå bra også 😉 Anonymkode: e6945...b60 22 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #4 Del Skrevet 16. desember 2024 Og forresten; å sove utpå etter en natt med lite søvn er ikke løsningen. Man skal alltid stå opp til det samme tidspunktet uansett. På den måten bygger du opp nytt søvntrykk til neste natt og sjansen for å få sove godt øker. Anonymkode: 6136f...a3a 23 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 Populært innlegg #5 Del Skrevet 16. desember 2024 Ja selvfølgelig drar man på jobb etter en dårlig natt. Jeg har i månedsvis blitt vekket hver time på natta av 1 åringen, drar likevel på jobb. Anonymkode: 24885...128 42 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 Populært innlegg #6 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, jeg går på jobb med 3 timer søvn. I stedet for å komme senere på jobb, kan du ikke bare dra hjem dersom du blir for trøtt til å fullføre dagen? Det kan jo gå bra også 😉 Anonymkode: e6945...b60 Hva er dette for noe tull?? Alle klarer å fullføre en arbeidsdag til tross for EN dårlig natt. Herlighet, hvilken kostnad hadde det ikke vært for samfunnet om alle som sov lite en natt skulle enten ha vært hjemme eller dratt hjem etter f.eks halv arbeidsdag? Anonymkode: 6136f...a3a 45 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet 16. desember 2024 #7 Del Skrevet 16. desember 2024 Drar på jobb etter én natt med dårlig/lite søvn. Men hadde jeg hatt mange netter med dårlig søvn etter hverandre eller med bare få gode netter mellom, ville jeg nok uansett fått migreneanfall til slutt og DA hadde jeg blitt hjemme. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #8 Del Skrevet 16. desember 2024 Drar på jobb, selvfølgelig. Anonymkode: a4c2a...32c 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #9 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva er dette for noe tull?? Alle klarer å fullføre en arbeidsdag til tross for EN dårlig natt. Herlighet, hvilken kostnad hadde det ikke vært for samfunnet om alle som sov lite en natt skulle enten ha vært hjemme eller dratt hjem etter f.eks halv arbeidsdag? Anonymkode: 6136f...a3a Poenget var, at i stedet for å komme senere og garantert miste arbeidstimer, så drar man på jobb og dermed kanskje ikke mister arbeidstimer… Som jeg skriver: det kan jo gå bra også (som i at jeg tror vedkommende sannsynligvis vil klare det) Anonymkode: e6945...b60 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #10 Del Skrevet 16. desember 2024 Drar på jobb. Er det for ille med hodepine utover dagen, spør jeg kollegaer om det er mulighet for at jeg slumrer 20-30 minutter i en godstol. Vi hjelper hverandre. Det er turnusarbeid som ofte resulterer i korte netter. Har også fått beskjed om å dra hjem før, dersom det er tydelig at jeg sliter. Det er snakk om 1-1,5 time før vakta er over. Man klarer fint å jobbe med lite søvn! Så man møter så klart opp. Har man gode kollegaer som jeg, er man heldig, da får man kanskje lagt seg nedpå en liten stund eller dratt hjem litt tidligere. Anonymkode: decc4...cf6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerrinne Skrevet 16. desember 2024 #11 Del Skrevet 16. desember 2024 Drar på jobb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #12 Del Skrevet 16. desember 2024 Ja, selvsagt! Anonymkode: da866...255 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #13 Del Skrevet 16. desember 2024 Absolutt. Har opplevd dette såpass mange ganger at jeg vet at dagen kommer til å forløpe helt greit. Det verste som skjer at man føler seg litt frynsete og kanskje får litt hodepine. Jeg har det mye verre med 38 i feber enn en hel natt uten søvn😆 Anonymkode: 1964f...842 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #14 Del Skrevet 16. desember 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): I natt har jeg sovet svært lite. La meg kl 23.15 og våknet 2.30. Har vært våken siden det. Kjenner at det skal bli en lang dag på jobb. Men jeg er jo ikke syk, kommer bare til å bli bra trøtt ganske tidlig på formiddagen. Lurer litt på å komme litt senere på jobb, og prøve å få meg et par timer søvn nå på morgenen. Hva ville dere gjort etter en natt med så lite søvn? Og ja, jeg har virkelig prøvd å sove, men har gitt opp nå. Anonymkode: 0c88c...4e5 Man drar selvfølgelig på jobb. Anonymkode: 1ece9...4f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #15 Del Skrevet 16. desember 2024 Drar på jobb og drikker godt med kaffe. Selvsagt. Man overlever fint en natt med dårlig søvn Anonymkode: 44378...dc1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #16 Del Skrevet 16. desember 2024 Vanligvis ja. Har vært på jobb utallige ganger med 3-4 timer søvn. Men nå som gravid gjør jeg ikke det mer. Har fått gradert sykemelding for å sove ut om morgenen. Anonymkode: 98081...986 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #17 Del Skrevet 16. desember 2024 En natt forrige uke fikk jeg ikke sove i det heletatt. Dro på jobb ja. Anonymkode: 88af8...cfe 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #18 Del Skrevet 16. desember 2024 Du tar to te-skjeer "ta deg sammen" og kommer deg på jobb. Ærlig talt. Anonymkode: 6fac6...d8c 16 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #19 Del Skrevet 16. desember 2024 Én natt med dårlig søvn skal de aller fleste tåle greit. Men etter flere netter begynner man å bli svært påvirket. Søvn er et grunnleggende FYSISK behov, og man kan ikke late som søvnproblemer ikke skaper trøbbel for seg selv. Man blir påvirket. En natt - da drar man på jobb. Men over flere netter over lengre tid… da må man finne hvorfor man har søvnproblemer. Og ja - små barn er søvnproblemer. Det er ikke sånn at søvnproblemer forårsaket av barn gir deg mindre bivirkninger av søvnmangel. Det er EKSTREMT farlig å gå for lenge med dårlig søvn over lengre tid. Anonymkode: 39e68...ed2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #20 Del Skrevet 16. desember 2024 Det kommer litt an på hva slags jobb en har. Jeg har dratt på jobb i slike tilfeller, og har ikke noe valg. Det er ingen mulighet for fleksitid. En slik natt har som regel også gått helt fint også. Da merker jeg ikke hvor trøtt jeg er før jeg kommer hjem. Perioder med flere slike netter, og generelt lite søvn har vært vanskelig. Da har jeg holdt på å sovne på jobb. Som noen andre nevner, risikerer en å bli syk og kræsje helt med for lite søvn over lengre tid, og da tenker jeg en bør snakke med legen. Noen har jobber hvor det går an å sove ut på morgenen, komme senere på jobb og heller ta igjen det tapte på kveldstid eller i helgen. Da er det noe annet, og kan være fornuftig å gjøre det slik, tenker jeg. Hvis en har en jobb hvor det er svært viktig å være opplagt, f.eks. er sjåfør av noe slag, så tenker jeg også det er noe annet. Anonymkode: 98a45...a99 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå