AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Min 4 åring er oppi 15 gaver allerede og jeg vet at han får minst 5 til. Omtrent alle gavene er store fine leker, og han vasser i leker fra før. Vi er ikke glad i å skjemme bort ungen vår, og synes han får i overkant mange gaver. Det var slik i fjor også, da ga han seg etter pakke nummer 9, og ville ikke pakke opp flere når han hadde pakket opp lekene han ønsket seg mest. Jeg sa tydelig i fra til besteforeldre og annen familie at de ikke skulle gi så mange gaver i år, men alle vil gjerne gi. Og han er det eneste barnet i familien. Jeg har vokst opp med mindre enn 5 pakker på julaften. Jeg hadde ikke besteforeldre, så de eneste jeg fikk gave fra var mine foreldre og to tanter. Husker at jeg og søster var svært takknemlige for det vi fikk og vi satt faktisk å skrev takkekort til alle vi hadde fått gave av. Min unge river opp gavepapiret og samler tinga i en haug, han sier såvidt takk til de han får gave av. Han viser også at han er mindre glad for f.eks myke pakker og praktiske ting. Husker enda at han ble kjempeskuffa over en vinterdress. Synes det er kjempe flaut, det går ikke inn selvom jeg har snakket mye om dette. Han blir så giret av alle pakkene. Jeg har veldig lyst til å gjemme unna noen pakker til bursdagen hans som er i mars, og la han pakke opp 8-9 gaver nå på julaften. Han trenger ikke mengder av gaver nå. Hva tenker dere om det? Anonymkode: d795c...f65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Jeg tenker han høres ut som et helt normalt barn som blir litt vel giret på julaften. Og at ganske få av oss egentlig trenger gavene vi får til jul. Vi har løst overfloden med at vi tar en rydderunde før jul hvor vi sorterer ut hvilke leker de ikke vil ha lengre, også pakker vi inn for å legge under et av juletrærne som en frivillig organisasjon har satt fram. Ting av høy verdi selger vi, og barna får spare pengene. Så er rommene ryddet og klare for å fylles opp på nytt i jula Anonymkode: 67b3d...b5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå