Gå til innhold

Er det hold i at 2 av 3 samlivsbrudd er det kvinnen tar som går ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er genetisk og biologi. Menn ser ikke rot og skitt som kvinner. Ofte må menn ha hjelp fra kommunen om de blir alene. De har ikke boevne, eller klarer å finne seg mat. Heldigvis finnes det Fjordland og mikrobølgeovn. Kvinner laget mat, vasket opp og tok seg av hus og hjem i alle år. Kvinner har en annen hjerne enn det menn har. Menn er jegere, tar seg av inntekt, skaffe mat på bordet og tak over hodet. Kvinner blir gravide, føder og ammer barnet. 

Vi er ulike, og jeg tror aldri dette vil bli 100 % likt. 

Anonymkode: e51a4...12c

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det jeg ser fra brudd er at kvinner «bestemmer» seg for ikke å være kjæreste. De slutter å tenne på mannen. De slutter å respektere mannen. De fleste mennene biter tennene sammen og prøver, fordi det er det vi har blitt oppdratt til. Men en beklagelig reaksjon for mange er at når du ikke blir sett av dama og du har prøvd å kommunisere i mange år så reduseres lysten til å behage henne. For mange menn blir det da slik at de støvsuger så mye som de mener er rett, heller enn så mye som de vet at den kvinnelige flat-maten ønsker seg. Det får være grenser for hvor mye man skal føye seg etter en person du bare deler husleia med?

Dessverre tror jeg ikke at disse kvinnene ser selv hva som skjer. De vil bli behandlet som prinsesser når de har mistet sin egen kvinnelighet, seksualitet og intimitet.

Anonymkode: 4092e...4cf

Og da kan man spørre om det som er ganske relevant her - hvorfor slutter hun å tenne på mannen? Mange menn tar det for gitt at selv om hun er sliten, selv om er utmattet, at hun rydder, tar seg av alt med barna, lager middag, tar seg av handlingen og kjører på fritidsaktivitetene, mens han driver med selvrealisering, driver med hobbyer og knapt er hjemme, så skal hun holde kjeft og spre beina. 

Anonymkode: 303ee...ef1

• Liker 6
  • Nyttig 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det jeg ser fra brudd er at kvinner «bestemmer» seg for ikke å være kjæreste. De slutter å tenne på mannen. De slutter å respektere mannen. De fleste mennene biter tennene sammen og prøver, fordi det er det vi har blitt oppdratt til. Men en beklagelig reaksjon for mange er at når du ikke blir sett av dama og du har prøvd å kommunisere i mange år så reduseres lysten til å behage henne. For mange menn blir det da slik at de støvsuger så mye som de mener er rett, heller enn så mye som de vet at den kvinnelige flat-maten ønsker seg. Det får være grenser for hvor mye man skal føye seg etter en person du bare deler husleia med?...

Hvis fokuset er å ha like lav standard som en student i kollektiv, og ikke en ansvarlig pappa, forsvunnet nok siste rest av kåtskap og/eller respekterer ganske fort ja. Sånn apropos det jeg sa om å demonstrere. 

Var ikke sånn mitt eget forhold tok slutt, så dette er ting jeg har observert hos andre. 

Anonymkode: b5a0a...34f

• Liker 9
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er  påstanden riktig at i 2 av 3 samlivsbrudd er det kvinnen som tar initiativet til å avslutte samlivet som følge av manglende nærhet,  oppmerksamhet, og kommunikasjon. ?  Kan årsaken i såfall  vera  i at kvinner har fått  økt behov for å realisere sine egne behover, og samlivsbrudd i større grad er  smittsamt blandt kvinner en menn ? 

Noen mener at kvinner fortsatt er i "det tredje skiftet" og at kvinner  tar eneansvar   å administerer hverdagen, og det fører til fustrasjon og utmattelse  blandt kvinner.  Usikker på hvor mange menn som er enig i   påstanden at kvinner tar eneansvar , og hva som  menes med det "tredje skiftet"   Er kvinner generelt sett mer strukturerte og ryddige, og mange menn fortsatt har  utfordringer med å sette ord på følelser en kvinner. ?

Anonymkode: 703bc...bd7

Jeg er en kvinne som brøt ut av 3 forhold. Grunnene er følgende - utroskap, psykisk vold, fysisk vold, alkohol, totalmangel på deltakelse i familien. Ja, det var jeg som gikk. Men kaller du kona hore, bitch, schizofren osv flere ganger i uka eller puler du andre damer, så er det DIN skyld at forholdet ble slutt. Det er ikke vanskelig å oppføre seg som folk og ha kontroll på pikken sin. Virkelig ikke vanskelig. 

Anonymkode: 32fdc...7c5

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er genetisk og biologi. Menn ser ikke rot og skitt som kvinner. Ofte må menn ha hjelp fra kommunen om de blir alene. De har ikke boevne, eller klarer å finne seg mat. Heldigvis finnes det Fjordland og mikrobølgeovn. Kvinner laget mat, vasket opp og tok seg av hus og hjem i alle år. Kvinner har en annen hjerne enn det menn har. Menn er jegere, tar seg av inntekt, skaffe mat på bordet og tak over hodet. Kvinner blir gravide, føder og ammer barnet. 

Mange menn er utmerkede fedre som tar godt vare på barn, aleine. Det er jo ikke sånn at majoriteten av fedre mister omsorg pga neglekt etter skilsmisse. De skaffer seg robotstøvsuger og oppvaskmaskinen, og klarer biffen med å fø på og kle på barna sine. Heldigvis. 

• Liker 5
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Memorangen skrev (1 time siden):

I de tilfellene jeg kjenner til så er det kvinnen som har gått. Av de jeg kjenner der mannen har gått, har han gått rett til en ny dame (som i et av tilfellene minst allerede var et etablert forhold bak ryggen på kona). Så mitt inntrykk er at menn gjerne ikke går før de har noe nytt. Mens kvinner i større grad går fordi problemene i forholdet er så store. Vet om et tilfelle der det er omvendt også, så det er jo veldig generelt..

Samme erfaring her! Min ekssamboer elsket meg ikke lenger, orket ikke å ha sex med meg og deltok ikke i familielivet. Han ble dypt deprimert av å bo sammen med en dame han ikke elsket. Men han hadde ingen annen dame som ventet på ham, så han holdt ut. 

To bekjente (menn) gikk fra konene sine og ble sammen med nye damer samme dag (de hadde da vært utro med disse nye en stund). Det som var litt morsomt, er at den ene av disse mennene gikk tilbake til kona etter to måneder. Hvorfor? Fordi den nye dama hadde to barn og ikke lot ham flytte inn med en gang. Han fikset ikke å bo alene.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det er bare tull. Enslige menn ser rot og skitt. De som "ikke ser", er egoistiske og late. De fleste menn ser også skitt og rot i bilen og garasjen. De er ikke så forskjellige fra skitt og rot i hjemmet. 

• Liker 17
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Prøv å les alle historiene om menn som prøver år ut og år inn. Fordi de vil at barna skal ha et hjem, fordi de tross alt er glad i kona selv om hun har blitt et troll.

Du mister litt troverdighet når du kaller damen både drage og troll. Spesielt siden vi damer ofte kan se for oss hva som ledet kvinnen til å ende i en rolle der mannen gir henne den karakteristikken. Det var mannen det. 

Vi ser og snakker med andre kvinner. Jeg har til gode å se en kvinne være i et forhold der mannen tar alt. Selvsagt skjer det, men det er likevel veldig mange flere som er i forhold der kvinnen tar alt hovedansvar. Og til gjengjeld blir hun utslitt, bitter, såret, utslitt og bitter igjen. For akkurat de to tingene sitter sterkt. Og hva tenker mannen da? At hun har blitt en drage og et troll. Mens hun selv såvidt henger sammen pga alle krav og forventninger fra alle kanter og ingen å dra lasset sammen med. 

Anonymkode: 553ab...123

• Liker 18
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Mange menn er utmerkede fedre som tar godt vare på barn, aleine. Det er jo ikke sånn at majoriteten av fedre mister omsorg pga neglekt etter skilsmisse. De skaffer seg robotstøvsuger og oppvaskmaskinen, og klarer biffen med å fø på og kle på barna sine. Heldigvis. 

Nettopp. Min eks, som ikke vasket eller ryddet da vi bodde sammen, klarer fint å vaske og rydde hjemme hos seg selv nå som vi ikke lenger er sammen. Så det er bare tull og unnskyldninger. Husarbeid er kjedelig, skittent og ekkelt. Og ubetalt. Ingen, verken kvinner eller menn, liker husarbeid. Men mange menn har innbilt seg at kvinner elsker husarbeid, og overlater derfor dette kjedelige og ekle til kvinnen. 

• Liker 27
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dette er bullshit og handler i beste fall om oppdragelse, ikke biologi. Hvem holdt styr på at alt var med når fiskesjarken dro ut, hvem passet på dyra i fjøsen, hva er vesensforskjellen på å støvsuge og spa møkk? 

Anonymkode: cdb8e...08a

• Liker 8
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Menn er jegere men klarer ikke å finne seg mat? 🤣

Anonymkode: b6aa0...5f5

• Liker 14
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av de brudd jeg kjenner til er det flest damer som har gjort det slutt. 

Av de menn jeg kjenner til som har gjort det slutt så har de overlappet med ny dame.

Av de damene som har gjort det slutt så var det bare en av de som hadde overlappet med en ny mann. Resten ble det slutt pga manglende følelser, manglende forståelse, manglende bidrag i hjemmet, fysisk og psykisk vold.

Anonymkode: 67256...e48

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun hørt om en eneste mann som har gått uten at han allerede hadde en ny. Ellers kun kvinnen. To tilfeller i nær familie der mannen gikk, og jeg sa rett ut at «dette her stemmer ikke, menn går ikke uten at det venter en ny der» hvor de innrømte at det var en ny dame på gang. 

Anonymkode: dbdb5...0a3

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du mister litt troverdighet når du kaller damen både drage og troll.

Anonymkode: 553ab...123

De fleste menn og kvinner har sett dem. Kvinner som har mistet respekten for mannen. Som tar seg til rette. Som kniver om å være «mannen» i forholdet. Det er skikkelig trist å bevitne.

Noen menn er genuint kuet og mister all selvtillit og mandighet i en slik relasjonsdynamikk. Andre prøver å få med seg barneårene mens de sparer penger, trener og gjør seg klar til livet etter bruddet

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er  påstanden riktig at i 2 av 3 samlivsbrudd er det kvinnen som tar initiativet til å avslutte samlivet som følge av manglende nærhet,  oppmerksamhet, og kommunikasjon. ?  Kan årsaken i såfall  vera  i at kvinner har fått  økt behov for å realisere sine egne behover, og samlivsbrudd i større grad er  smittsamt blandt kvinner en menn ? 

Noen mener at kvinner fortsatt er i "det tredje skiftet" og at kvinner  tar eneansvar   å administerer hverdagen, og det fører til fustrasjon og utmattelse  blandt kvinner.  Usikker på hvor mange menn som er enig i   påstanden at kvinner tar eneansvar , og hva som  menes med det "tredje skiftet"   Er kvinner generelt sett mer strukturerte og ryddige, og mange menn fortsatt har  utfordringer med å sette ord på følelser en kvinner. ?

Anonymkode: 703bc...bd7

"Økt behov for å realisere sine egne behov"? Hva i alle dager?? Har ikke kvinner like mye rett til å "realisere sine behov" som menn har? 

En ganske fersk undersøkelse viser akkurat det du spør om - kvinner føler at de mangler nærhet og kommunikasjon i forholdet, og føler på at de står alene. De er usikre på om mannen virkelig er der for dem hvis de trenger ham. Ofte handler det om at de opplever at mannen er for lite engasjoner i forholdet og familien, og at han prioriterer seg selv, sine interesser og jobben foran forholdet. Det kan godt hende at det kan være en slags "smitteeffekt" - kvinner ser at andre kvinner forlater mannen sin, og klarer seg helt utmerket og kanskje på mange måter får det bedre uten en partner som ikke bidrar med sin del. 

Det "tredje skiftet" er ansvarsområdene (organiseringen og prosjektledelsen av alle oppgaver) i hjemmet, og det er fortsatt sånn at kvinner i større grad utfører disse oppgavene. 

Undersøkelsen jeg referer til, viser også det som AB# påpeker, at mannen ofte er overrasket når kvinnen velger å bryte ut av forholdet, selv om hun har forsøkt å kommunisere hva hun opplever som problematisk.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ser fra brudd er at kvinner «bestemmer» seg for ikke å være kjæreste. De slutter å tenne på mannen. De slutter å respektere mannen. De fleste mennene biter tennene sammen og prøver, fordi det er det vi har blitt oppdratt til. Men en beklagelig reaksjon for mange er at når du ikke blir sett av dama og du har prøvd å kommunisere i mange år så reduseres lysten til å behage henne. For mange menn blir det da slik at de støvsuger så mye som de mener er rett, heller enn så mye som de vet at den kvinnelige flat-maten ønsker seg. Det får være grenser for hvor mye man skal føye seg etter en person du bare deler husleia med?

Dessverre tror jeg ikke at disse kvinnene ser selv hva som skjer. De vil bli behandlet som prinsesser når de har mistet sin egen kvinnelighet, seksualitet og intimitet.

For min del stemmer første avsnittet på en prikk! Det stemmer at jeg sluttet å tenne på mannen og respektere han! Hvorfor? Fordi jeg trodde jeg fikk en partner da jeg giftet meg med han IKKE et ekstra barn. 

Meg:
Jobbe 100%
Planlegge innkjøp sørge for at alt vi trenger er tilgjengelig i kjøleskapet.
Lage middag
Vaske klær
Tørke klær
Brette klær og legge de i skapene
Skifte på senger
Vaske doer, bad, dusj
Sørge for at barna dusjer/vasker seg
Står opp på nettene når barna er våkne
Er det tirsdagskafe på skolen? Trenger barna å ha med penger?
Sander har bursdag. Vi må kjøpe gave og kort til han.
Det er planleggingsdag på fredag. Jeg må ringe bestemor og ordne barnepass.
Gummistøvlene til Håkon er for små vi må kjøpe nye.
Anders har vokst ut av 146/152 - Klærne må sorteres og gis til UFF.
Det er tomt for OMO
Katten mangler mat. Best å komme seg på RUSTA.
Turdag på skolen - Håkon må ha med kakao og pølse.
Tørke støv
Støvsuge og vaske over gulvene
Anders skal til tannlegen på fredag. Huske å si ifra til sjefen.
Følge opp lekser
Tømme matbokser
Smøre matpakke
Ta ut den våte svømmeshortsen av sekken og henge den opp.
Håkon glemte svømmebrillene på skolen, huske å hjelpe å leite etter dem.
Anders tissa i senga, skifte på senga + vaske nedtisset sengeklær.
Håkon skal bli med Liam hjem neste torsdag.
Anders skal på sykehuset neste onsdag.
Vaske over søpleskuffen

Mannen:
Jobbe 100%
Støvsuge en gang i uka
Klippe plenen en gang i uka på sommeren
Måker snø 3-10 ganger på vinteren
Tømme oppvaskmaskinen randomly når det passer han.
Fyller diesel på bilen de gangene jeg ikke har gjort det.
Henger opp div. bilder på veggen når jeg ber om det.

ÅÅÅÅ GUD SÅ KÅT JEG BLIR!!!!! Og selvfølgelig. Jeg er en prinsesse som ønsker at mannen kanskje kan bidra litt med listen ovenfor. For det er bare prinsesser som ber om hjelp til å få hverdagen til å gå rundt. 

Anonymkode: 8ddf2...4e4

• Liker 14
  • Hjerte 5
  • Nyttig 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det først blir brudd så tror jeg at noe som regel er alvorlig galt i forholdet. Enten en (eller ofte) begge har mye skyld i det. Og enten en eller begge innser at mye er galt.

Det som interesserer meg er at så mange menn velger å forbli i en relasjon som er skakkjørt, som ikke er bra for dem. Avhengig av om man ønsker å hausse opp menn eller tråkke dem ned så kan der forklares på flere måter.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette hadde stemt så hadde vi vært nødt til å ta tilbake morspresumsjonen i barnefordelingssaker. For da er faktisk ikke menn og kvinner like gode omsorgspersoner.

Jeg tror ikke noe på påstanden din. Jeg har mange menn i familien som har militær bakgrunn, de er bedre på rengjøring enn de fleste kvinnene i familien. I tillegg ser jeg jo at mange menn som har vært komplett hjelpesløse (udugelige) i forhold plutselig blir oppegående når det blir slutt og de står hardt på 50/50.

Det er viljen det skorter på, ikke evnen. Og de som synes synd på menn som blir forlatt bør heller prøve å gjøre noe med mennene enn kvinnene.

Anonymkode: 194d9...c21

• Liker 17
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er stort sett kvinnene som går, ja. Fordi de blir lei av å ikke bli hørt av mannen, eller han gidder ikke ta tak i saker på hjemmebane og overlater alt arbeid til kona.

Jeg vet bare om ett enkelt par over mange år der det var mannen som brøt opp. Og han gikk fordi han fant ut at han egentlig var homo. Han hadde bare giftet seg med henne for å få et par barn. Når de to sønnene var kommet til verden og noen pliktår under samme tak som ungene var unnagjort, fortalte han henne sannheten, skilte seg og ble sammen med en mann med det samme. Sikkert en han hadde hatt på lur i kulissene fra før bruddet.

Anonymkode: 63a06...434

• Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun maser om unger og stort hus, og når hun får det så er det så stress med alle ungene og det store huset! Vaskehjelp skal hun heller ikke ha, for det er flaut eller noe. Tar man på seg mer og mer ansvar, og insisterer på å gjøre alt selv, så er man ikke et offer det er synd på.

Anonymkode: 46714...69b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...