Fremmed fugl Skrevet 18. desember 2024 #261 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 17.12.2024 den 8.41): Poenget er det flere menn enn kvinner har blitt utsatt for fysisk vold av sine partnere. Forskjellen er at menn som slår forårsaker fysisk skade av åpenbare grunner. DET BLIR DET STATISTIKK AV. Det KG lett hopper bukk over er ydmykelser, latterliggjøring, psykisk manipulering og mishandling som å bli klappet til med flat hånd egentlig er. En mann frykter ikke for sitt liv = Ikke så farlig?? Jeg har aldri brukt fysisk makt mot ei dame noensinne. Og jeg er snart 50år. Derimot har jeg blitt slått 3 ganger under krangler. Ørefik med flat hånd hver gang. Menn lærer fra de er 5 år at å slå jenter er feigt. Det ligger i ryggmargen hos meg ihvertfall. Mine sønner er blitt oppdratt til å ikke bruke vold. De har aldri sett sin far være voldelig. Jeg tror at en god barndom varer i generasjoner. Men lille Marte og Tonje blir i langt mindre grad fortalt at de ikke skal slå gutter. Det er tildels latterliggjort og ikke sett på som farlig. Damer bedre på ydmykelse og de veit at ringer de politiet er det mannen som for evig tid er registrert som voldsmann. Mannen vil ikke bli tatt alvorlig. Anonymkode: 54203...d8d Poenget er at du ikke har noen gode bevis for påstanden du kommer om at fler menn enn kvinner blir utsatt for vold i nære relasjoner. Prøver igjen. Det at noen studenter har svart på spørreskjema om egen aggressiv adferd, og at noen ganger er det fler kvinner som selve angir at dem har gjort det som står i spørreskjemaet, er ikke bevis for din påstand. Det som er bevist, er at kvinner er dem som blir drept og alvorlig skadd av sine partnere. Som passer godt med det vi vet om noen av de grunnleggende biologiske kjønnsforskjellene. Vi menn er i gjennomsnitt overlegne kvinner i evne å fysisk dominere andre mennesker. Jepp, jeg har enn perifer mannlig bekjent som over mange år ble grovt mishandlet av sin kone, innen han til slutt klarte å komme seg bort. Men han er ikke det normale. Det vanligste er kvinner som offer for vold, ikke minst seksuelt vold i nære relasjoner. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 18. desember 2024 #262 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nyeste forskning viser at det var kvinnene som var jegere. Derav tåler kroppen vår bedre f. eks ultraløp. Jeg tror menn alltid har vært late. Anonymkode: f7f16...96f Begge kjønn var jegere. Funn som viser typiske skader etter storvilt jakt hos kvinner og menn i like stor grad, og gravfunn av jaktredskap også hos kvinner. Du har helt rett vedrørende at kvinner tåler anstrengelser bedre over tid, handler om forskjeller i energimetabolisme. Må innrømme at jeg først leste meg opp på det etter at jeg fikk spørsmål fra min datter som tjenestegjorde i en oppklaringsavdeling om hva det var med gutta. 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fremmed fugl Skrevet 18. desember 2024 #263 Del Skrevet 18. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er selv kvinne og tørr å innrømme at han har rett i mye han sier. Alle mine kompiser og mange andre i deres omgangskrets har alle en historie om fysisk vold fra en tidligere eller nåværende partner. Grunnen til at det ikke tas seriøst er fordi kvinners fysiske styrke på generell basis er langt mindre livstruende. Dessuten er det ingen som tar en mann seriøst med det heller. Anonymkode: 21be9...d6c Jeg har møtt mange kvinner som har blitt alvorlig skadd av sine mannlige partnere, inklisive som ble drept. Har møtt svært få menn som har blitt det. Hvis min kone slår meg, så vil jeg ha total fysisk kontroll. Hvis jeg slår min kone så vet hun at jeg kan drepe eller voldta henne uten at hun får gjort noe. Eller ta eneste gangen jeg har blitt utsatt for vold som voksen. En mann som brukte mye anabole steroider og likte vold, møtte jeg uventet på toalettet på et utested, med en for meg uventet albue i øyet mitt som første kontakt. Ble et litt interessant minne, og et blått øye. Ikke mer enn det, hva hadde det blitt hvis en kvinne hadde blitt utsatt for det samme? 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 19. desember 2024 #264 Del Skrevet 19. desember 2024 "Utsatt for vold" og "bli skadet" er ikke ekvivalenter, og hvis vi snakker om vold i nære relasjoner må det også inkludere ting som å bli slått med flat hånd. Dette finnes det ikke så mye statistikk over, så jeg ser ikke helt hvordan en skal kunne konkludere med hvilket kjønn som i størst grad utsettes for vold. Vold som fører til skade har vi statistikk på, ikke vold som ikke fører til skade/ikke anmeldes, og det er åpenbart mest av det sistnevnte. Hovedproblemet med vold er heller ikke om man kommer ut av det med et blått øye eller et blåmerke, men tillitsbruddet volden representerer. Du skal bli ganske alvorlig skadet før det er den konkrete skaden som er verst. Hva psykisk vold angår, vet jeg ikke - en skulle jo tro at hvis kona var sarkastisk og syrlig til ett og alt, så svarte man med samme mynt og ting jevnet seg ut. Selv om det ikke blir noe godt samliv av det. De fleste kjefter jo tilbake på instinkt hvis noen kommer med urimelig kritikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 19. desember 2024 #265 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Støttes 100%. Spot on. Og har ektefellen vist seg over tid å være en lathans som ikke vil hjelpe til, er det ikke bare å "få han til å endre seg" For da maser du, har for høye krav, er nevrotisk osv. Som kvinne klarer du ikke tvinge en mann til å gjøre noe.. Skulle så inderlig ønsket min eks var et skikkelig mannfolk, for jeg ønsker ikke for barna mine at de skal være skilsmissebarn.. Anonymkode: 96aeb...631 Det litt komiske med dette er at dere fremstiller kvinnen som offeret her når det er barnets mor personalet i barnehagen/på skolen/på sykehuset henvender seg til, mens det er mannen som neglisjeres og marginaliseres som faktisk ER offeret. Tror dere det er noe ålreit hvis man opplever at omgivelsene innbiller seg at "kuk og testosteron" betyr at man ikke er i stand til å ordne disse oppgavene like godt som mor? Dette er bare den moderne varianten av menn som løper etter damer og tror de ikke får til en dritt som krever teknisk innsikt, fysisk styrke, utholdenhet eller mental styrke. Kan vi ikke være så snille å la disse stereotypene dø ut? Man er vitterlig ikke noe mindre egnet som omsorgsperson bare fordi man er mann. Disse sære ideene om at det er kvinnen som tar støyten om noen glemmer en bursdag, lurer jeg også på hvem som har. Snakker vi KGs bestemødre, eller noe sånt? Det er i alle fall ikke en del av generasjonen til dem som er under 50 år i dag. Vi deler ikke verden inn i kvinnfolk- eller mannfolkoppgaver på samme måte som før. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. desember 2024 #266 Del Skrevet 19. desember 2024 knooters skrev (4 timer siden): Det litt komiske med dette er at dere fremstiller kvinnen som offeret her når det er barnets mor personalet i barnehagen/på skolen/på sykehuset henvender seg til, mens det er mannen som neglisjeres og marginaliseres som faktisk ER offeret. Tror dere det er noe ålreit hvis man opplever at omgivelsene innbiller seg at "kuk og testosteron" betyr at man ikke er i stand til å ordne disse oppgavene like godt som mor? Dette er bare den moderne varianten av menn som løper etter damer og tror de ikke får til en dritt som krever teknisk innsikt, fysisk styrke, utholdenhet eller mental styrke. Kan vi ikke være så snille å la disse stereotypene dø ut? Man er vitterlig ikke noe mindre egnet som omsorgsperson bare fordi man er mann. Disse sære ideene om at det er kvinnen som tar støyten om noen glemmer en bursdag, lurer jeg også på hvem som har. Snakker vi KGs bestemødre, eller noe sånt? Det er i alle fall ikke en del av generasjonen til dem som er under 50 år i dag. Vi deler ikke verden inn i kvinnfolk- eller mannfolkoppgaver på samme måte som før. Man gjør det i langt større grad enn du skulle tro 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 19. desember 2024 #267 Del Skrevet 19. desember 2024 (endret) knooters skrev (På 19.12.2024 den 8.19): Det litt komiske med dette er at dere fremstiller kvinnen som offeret her når det er barnets mor personalet i barnehagen/på skolen/på sykehuset henvender seg til, mens det er mannen som neglisjeres og marginaliseres som faktisk ER offeret. Tror dere det er noe ålreit hvis man opplever at omgivelsene innbiller seg at "kuk og testosteron" betyr at man ikke er i stand til å ordne disse oppgavene like godt som mor? Dette er bare den moderne varianten av menn som løper etter damer og tror de ikke får til en dritt som krever teknisk innsikt, fysisk styrke, utholdenhet eller mental styrke. Kan vi ikke være så snille å la disse stereotypene dø ut? Man er vitterlig ikke noe mindre egnet som omsorgsperson bare fordi man er mann. Disse sære ideene om at det er kvinnen som tar støyten om noen glemmer en bursdag, lurer jeg også på hvem som har. Snakker vi KGs bestemødre, eller noe sånt? Det er i alle fall ikke en del av generasjonen til dem som er under 50 år i dag. Vi deler ikke verden inn i kvinnfolk- eller mannfolkoppgaver på samme måte som før. ❤️ Dette fikk hjerte av meg fordi jeg elsker holdningene dine. Dessverre ser jeg ikke at dette er så selvfølgelige holdninger som du hevder. Her har jo jeg og mannen snudd mye på hodet i forhold til det tradisjonelle, og reaksjon på det jevnt over tyder jo på at dette så absolutt ikke er stereotyper som er på vei til å dø ut. Helt reelt har det ofte vært menn som har kalt min mann kvinne når jeg har fortalt ting rundt dette med at vi ikke er så opphengt i kjønnsroller, men er opptatt av hvem vi er som person og hvilke egenskaper vi har, og hva hver av oss liker. Kvinner, unge som gamle, er jevnt over svært begeistret for at min mann er opptatt av hvordan vi har hjemme (oppussing og innredning må være kompromisser), at han liker å lage mat, at han har et svært nært og kjærlig forhold til sin mor og familie (uten at det tipper over til å være mammagutt), og at han uten å nøle erkjenner sin kjærlighet til meg og ungene, eller savn etter oss når vi er bortreist. Menn i alle aldre har det dessverre med å slenge med kjeften angående slikt jevnlig, så jeg kan faktisk forstå at man må være relativt sterk og stolt i seg selv som mann for å tåle dette. Bli kalt femi, homse, kvinne, simp, tøffel, eller bare rett og slett møte hånlig holdning og tone. Mannen min er over 190 cm høy og han er 104 kg rå muskler, så han fnyser bare tilbake angående slikt, og slike utsagn fra noen i rl medfører bare at han ikke liker dem og ikke gidder å omgås dem, men det kan helt faktisk ikke være bare enkelt å være mann som møter slik mobbing fra menn. Jeg kan skjønne at ikke alle er sterke nok til det, og ikke bare fnyser av slikt og bytter venner om de viser seg som slike. Som kvinne som gjør de tradisjonelle mannsoppgavene får jeg bare skryt og begeistring. Fra både menn og kvinner. Det ER veldig mange menn som både aksepterer og liker dette også, og som selv har trådt ut av gamle manns- tråkk, men dette er på ingen måte borte, og altfor mange menn møter fremdeles slikt med tydelig hån, samt at mange fremdeles møter fedre med skepsis angående at de kan klare ting mor klarer. Du har rett i at det sistnevnte også er svært nedlatende mot menn. Jeg er veldig stolt av min mann angående at han bare fnyser av slikt, men tenker jo også at det kanskje er litt enklere for ham enn en spinkel mann på 170. Hvilket kan være fordommer fra min side også forsåvidt, for har såvisst møtt menn i alle former som står sikkert i seg selv. (Og tilsynelatende svært maskuline og/eller tøffe menn som ikke gjør det.) Endret 23. desember 2024 av Trolltunge 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #268 Del Skrevet 19. desember 2024 Har ikke lest alle svarene her, men det er riktig det ts skriver. Kvinner avslutter et forhold dobbelt så ofte som menn. Det er det statistikk på. Det kan nok virke som om menn er mer tilbøyelige til å bli i et lite tilfredsstillende forhold enn kvinner. Evt at menn tåler mer enn kvinner. Anonymkode: 5a92e...861 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #269 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har ikke lest alle svarene her, men det er riktig det ts skriver. Kvinner avslutter et forhold dobbelt så ofte som menn. Det er det statistikk på. Det kan nok virke som om menn er mer tilbøyelige til å bli i et lite tilfredsstillende forhold enn kvinner. Evt at menn tåler mer enn kvinner. Anonymkode: 5a92e...861 Men det er ikke alt vi skal tåle. Jeg har en kompis som opplevde at kona var utro. Han var i sorg, men fortsatte ekteskapet. Da jeg spurte hvorfor, så sa han at hun var jo så vakker, så det var ikke rart andre menn ville ha henne. Så var han redd at han skulle være lenge alene hvis han gikk fra henne. Anonymkode: 32fdc...7c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 19. desember 2024 #270 Del Skrevet 19. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Men det er ikke alt vi skal tåle. Jeg har en kompis som opplevde at kona var utro. Han var i sorg, men fortsatte ekteskapet. Da jeg spurte hvorfor, så sa han at hun var jo så vakker, så det var ikke rart andre menn ville ha henne. Så var han redd at han skulle være lenge alene hvis han gikk fra henne. Anonymkode: 32fdc...7c5 Patetisk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2024 #271 Del Skrevet 19. desember 2024 Kona har mistet følelsene for meg, sier hun. Men vil ikke skilles da det vil senke levestandarden vår og barnas. Håper innerst inne hun treffer en med bra inntekt, så hun kan få det livet hun vil. Anonymkode: a1570...a86 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 24. desember 2024 #272 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 21.40): Det er fordi menn ikke ønsker en likeverdig partner. Den mannlige direktøren vil heller ha en hjelpepleier enn en direktør til kone. Han vil ikke bli utfordret. Det mannlige egoet er skrøpelig. Menn ser konkurrenter overalt og vil helst slippe dette på hjemmebane. Gutter oppfordrer hverandre fra barnsben av til å latterliggjøre jenter. Unge og eldre menn søker makt og kontroll av kvinner. Da passer det mye bedre med en lavtutdannet kvinne enn en kvinne som mannen føler seg truet av, f.eks. ved at hun er smart, har høy utdanning og tjener masse penger. En mann føler selvfølgelig ikke at en hjelpepleier-partner drar han ned. Så lenge hun er pen, føler han at han har lykkes, i andre menns øyne. Og dette er alt som betyr noe, for menn. Hvem partneren er, utover å være pen, "feminin" (les:underdaning, ikke kravstor, huslig, omsorgsfull) lavere utdannet og mindre økonomisk selvstendig enn ham, er irrelevant. En lavt utdannet kvinne utgjør ingen ego-trussel for menn. Derfor vil de heller ha henne, enn ei med doktorgrad og brainpower. Sistnevnte blir kalt "vanskelig" og "for ambisiøs". HAN derimot, kan være vanskelig og ambisiøs, for han står seg jo selv nærmest, alltid. Hva partneren hans synes om at han er vanskelig og ambisiøs, er ikke hans problem. Han skal bare bruke henne, utnytte henne til hun blir syk og kanskje døende, eller bytte henne ut hvis hun slutter å appellere til ham mht. utseende og sex. Synd at unge kvinner sosialiseres opp til dette moderne slaveriet via. Disney-filmer o.l. Det finnes kanskje 5% sunne menn det er verdt å investere tid og følelser i. Resten er sosiopater. Anonymkode: da083...f0c Hvem er sosiopaten her? 🫣 AnonymBruker skrev (På 16.12.2024 den 21.43): Vi har faktisk gjort eksperiment på akkurat dette. To venninner som løy om at de var butikkansatt og sykepleier. Fikk masse napp på byen. Neste kveld fortalte de sannheten - at de er advokat og lege. Menn gikk i bue rundt dem. Anonymkode: 32fdc...7c5 Menn går i bue rundt dem fordi de vet at disse kvinnene prioriterer karieren og penger/status fremfor ham og en potensiell familie. Menn flest ønsker seg feminine kvinner. Ikke bossgirls. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #273 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 19.12.2024 den 15.36): Kona har mistet følelsene for meg, sier hun. Men vil ikke skilles da det vil senke levestandarden vår og barnas. Håper innerst inne hun treffer en med bra inntekt, så hun kan få det livet hun vil. Anonymkode: a1570...a86 Du har da stemmerett du også. Vi har mest sannsynlig bare et liv på denne jorda. Der kan klare det vær for dere mange har gjort det før dere. Anonymkode: dbd87...475 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #274 Del Skrevet 24. desember 2024 Menn som går når det står noen og venter på han Anonymkode: e254a...0a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #275 Del Skrevet 24. desember 2024 Statistikk samlivsbrudd: Kvinner ~ kvinner : 70 % Kvinner ~ menn: 50 % Menn ~ menn: 35 % Det er dobbelt så stor sannsynlighet for å oppleve samlivsbrudd som lesbisk enn som homofil. Mann ~ kvinne relasjon synker samlivsbrudd prosenten noe, men ønsker du å være i et forhold hvor sannsynligheten er minst for brudd som mann så er det tryggest å gå homo 😂 Nå skal det vel sies at kvinner selv aldri blir fornøyd med seg selv så å gå inn i en relasjon med en kvinne er et risikoprosjekt. Anonymkode: 01704...9bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #276 Del Skrevet 24. desember 2024 Thanos skrev (4 timer siden): Hvem er sosiopaten her? 🫣 Menn går i bue rundt dem fordi de vet at disse kvinnene prioriterer karieren og penger/status fremfor ham og en potensiell familie. Menn flest ønsker seg feminine kvinner. Ikke bossgirls. Så det å være feminin er å være økonomisk avhengig av mannen, slik at mannen kan bidra minimalt med egne barn og eget hjem og likevel få pult? Anonymkode: f86f2...ec2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #277 Del Skrevet 24. desember 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Statistikk samlivsbrudd: Kvinner ~ kvinner : 70 % Kvinner ~ menn: 50 % Menn ~ menn: 35 % Det er dobbelt så stor sannsynlighet for å oppleve samlivsbrudd som lesbisk enn som homofil. Mann ~ kvinne relasjon synker samlivsbrudd prosenten noe, men ønsker du å være i et forhold hvor sannsynligheten er minst for brudd som mann så er det tryggest å gå homo 😂 Nå skal det vel sies at kvinner selv aldri blir fornøyd med seg selv så å gå inn i en relasjon med en kvinne er et risikoprosjekt. Anonymkode: 01704...9bd Statistikk viser jo også at single kvinner har store, sosiale nettverk, massevis av hobbyer, nær kontakt med familie og jobber de stortrives med. Da er det virkelig ikke rart at kvinner velger å være single fremfor å være gratis vaske- og hushjelp for menn som sutrer når de ikke får sex. Anonymkode: f86f2...ec2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2024 #278 Del Skrevet 24. desember 2024 Thanos skrev (4 timer siden): Hvem er sosiopaten her? 🫣 Menn går i bue rundt dem fordi de vet at disse kvinnene prioriterer karieren og penger/status fremfor ham og en potensiell familie. Menn flest ønsker seg feminine kvinner. Ikke bossgirls. Jeg er advokat og har fire barn. Prioriterer familien, mannen OG jobben. Har flere frivillige verv på barnas aktiviteter, masse kvalitetstid med mannen på kvelden og i helgene, det samme med barna. Går med høye hæler, i kjoler og bruker moderat sminke. Har langt hår. Altså, er feminin så det holder. I senga bestemmer mannen. Anonymkode: 32fdc...7c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 24. desember 2024 #279 Del Skrevet 24. desember 2024 Thanos skrev (8 timer siden): Hvem er sosiopaten her? 🫣 Menn går i bue rundt dem fordi de vet at disse kvinnene prioriterer karieren og penger/status fremfor ham og en potensiell familie. Menn flest ønsker seg feminine kvinner. Ikke bossgirls. På samme måte som at menn som gjør det samme prioriterer karriere og penger/status fremfor henne og en potensiell familie. Det er så søtt med disse argumentene som bare biter en selv i ræva så snart en bytter om på kjønn. VIl kvinner liksom ha "bossboys"? I think nok. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 24. desember 2024 #280 Del Skrevet 24. desember 2024 Trolltunge skrev (På 19.12.2024 den 14.27): ❤️ Dette fikk hjerte av meg fordi jeg elsker holdningene dine. Dessverre ser jeg ikke at dette er så selvfølgelige holdninger som du hevder. Her har jo jeg og mannen snudd mye på hodet i forhold til det tradisjonelle, og reaksjon på det jevnt over tyder jo på at dette så absolutt ikke er stereotyper som er på vei til å dø ut. Helt reelt har det ofte vært menn som har kalt min mann kvinne når jeg har fortalt ting rundt dette med at vi ikke er så opphengt i kjønnsroller, men er opptatt av hvem vi er som person og hvilke egenskaper vi har, og hva hver av oss liker. Kvinner, unge som gamle, er jevnt over svært begeistret for at min mann er opptatt av hvordan vi har hjemme (oppussing og innredning må være kompromisser), at han liker å lage mat, at han har et svært nært og kjærlig forhold til sin mor og familie (uten at det tipper over til å være mammagutt), og at han uten å nøle erkjenner sin kjærlighet til meg og ungene, eller savn etter oss når vi er bortreist. Menn i alle aldre har det dessverre med å slenge med kjeften angående slikt jevnlig, så jeg kan faktisk forstå at man må være relativt sterk og stolt i seg selv som mann for å tåle dette. Bli kalt femi, homse, kvinne, simp, tøffel, eller bare rett og slett møte hånlig holdning og tone. Mannen min er over 190 cm høy og han er 104 kg rå muskler, så han fnyser bare tilbake angående slikt, og slike utsagn fra noen i rl medfører bare at han ikke liker dem og ikke gidder å omgås dem, men det kan helt faktisk ikke være bare enkelt å være mann som møter slik mobbing fra menn. Jeg kan skjønne at ikke alle er sterke nok til det, og ikke bare fnyser av slikt og bytter venner om de viser seg som slike. Som kvinne som gjør de tradisjonelle mannsoppgavene får jeg bare skryt og begeistring. Fra både menn og kvinner. Det ER veldig mange menn som både aksepterer og liker dette også, og som selv har trådt ut av gamle manns- tråkk, men dette er på ingen måte borte, og altfor mange menn møter fremdeles slikt med tydelig hån, samt at mange fremdeles møter fedre med skepsis angående at de kan klare ting mor klarer. Du har rett i at det sistnevnte også er svært nedlatende mot menn. Jeg er veldig stolt av min mann angående at han bare fnyser av slikt, men tenker jo også at det kanskje er litt enklere for ham enn en spinkel mann på 170. Hvilket kan være fordommer fra min side også forsåvidt, for har såvisst møtt menn i alle former som står sikkert i seg selv. Essensen i hele den tullete mannedebatten i dag er at mannen stikker kjepper i hjulene for seg selv, skylder på samfunnet generelt, og sier "likestillingen har gått for langt", "vi må ta menns problemer på alvor" og liknende. Alt dette mens en del menn faktisk prøver så godt vi kan, men saboteres av våre egne - når de sier "nå prøver du å få menn til å bli kvinner" i ulike fasonger. Og nei, ingen av oss prøver ikke å putte pupper og vagina på menn om vi mener at veien til at menn tar færre selvmord (visstnok et viktig poeng for dem som mener mannen trenger fokus) er at de faktisk innser at det å ha følelser og uttrykke dem ikke er en bra egenskap kun for kvinner. For eksempel. Og, om vi prøver å komme med gode råd så bortvalgte menn skal slippe å være single hele livet blir vi møtt med svada om at vi "angriper maskuliniteten". Piss meg i øret. Selv på julaften Og ja, det er ikke gratis å stå i det, men det er en viktig sak - og vi trenger flere forbilder som viser den maskuline bredden blant menn. Tilsvarende som at kvinner har ordnet seg en god bredde i hvordan man er en feminin kvinne i dag. 3 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå