AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Del Skrevet 14 timer siden Jeg liker å dele opp store kjøp når det er tilbud om rentefri delbetaling. Har aldri hatt inkasso. Har ikke høy lønn (ca 600 i året), men har ca 65.000 «annen månedlig inntekt» som de også spør om i skjemaene. Likevel får jeg nesten alltid avslag. Jeg har ikke billån, jeg har 13k utestående på det eneste kredittkortet mitt, rollene jeg har er knyttet til aksjeselskaper (jeg er dermed ikke personlig ansvarlig), jeg eier eiendom, og de har ikke engang spurt om boliglånet. Det var heller ikke nevnt i gjenpartsbrevet fra kredittvurderingen. Hva er greia? Og plutselig ut av det blå kan én aktør si ja, men de fleste sier jo helt klart nei. Hadde nesten forstått det bedre hvis alle svarte likt. Anonymkode: e3aae...90e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Del Skrevet 14 timer siden Selvstendig næringsdrivende øker risiko, rentebærende kredittkortgjeld trekker ned osv. Du ligger vel rett i mellom at alle sier nei og ikke. Men er jo bare å prate med dei Anonymkode: e2658...c9b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #3 Del Skrevet 14 timer siden Hva er kredittgrensen på kortet ditt da? Hva du er utestående er ikke det de ser på, men på grensen. Anonymkode: ece36...f38 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg liker å dele opp store kjøp når det er tilbud om rentefri delbetaling. Har aldri hatt inkasso. Har ikke høy lønn (ca 600 i året), men har ca 65.000 «annen månedlig inntekt» som de også spør om i skjemaene. Likevel får jeg nesten alltid avslag. Jeg har ikke billån, jeg har 13k utestående på det eneste kredittkortet mitt, rollene jeg har er knyttet til aksjeselskaper (jeg er dermed ikke personlig ansvarlig), jeg eier eiendom, og de har ikke engang spurt om boliglånet. Det var heller ikke nevnt i gjenpartsbrevet fra kredittvurderingen. Hva er greia? Og plutselig ut av det blå kan én aktør si ja, men de fleste sier jo helt klart nei. Hadde nesten forstått det bedre hvis alle svarte likt. Anonymkode: e3aae...90e Hvilken krettscore pleier du å få når noen, strøm/mobilabn eller andre kredittsjekker deg før kjøp? Det gir en pekepinn på hvordan du vurderes. Ikke bare økonomi, men også postnummer teller med i vurderingen sammen med alder. Anonymkode: 1f100...f7a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Jeg tjener mindre enn deg, men det eneste jeg har fått avslag på noen gang er det nye Trumf Visa kortet, etter at de skiftet kortleverandør (jeg hadde Trumf Visa hos den første leverandøren). Hvorfor fikk jeg aldri noe svar på, jeg spurte fordi jeg ble så forvirret og overrasket. Men overalt ellers har det gått helt greit. Har boliglån, et par kredittkort med null i saldo. Ikke bil. Bil er stor utgiftspost. Har du bil? Anonymkode: 83ddf...846 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden PS! Har du satt opp frivillig kredittsperre på deg selv og glemt det? For noen år siden (3?) forekom det et stort datainnbrudd hos et offentlig stort eiendomsregister av noe slag (husker ikke hva det heter)og masse personlig info kom på avveie. Mange mennesker som da sperret seg for kreditt frivillig. Kan du ha gjort noe sånt og glemt det? Det er fire steder man må sperre seg for kreditt, og det varierer hvilke kredittsjekkselskap den enkelte lånegiver eller kredittyter bruker. Derfor kan man oppleve å få ja noen steder, men nei andre, fordi den ene bruker kredittsjekk A og den andre kredittsjekk B. Anonymkode: 83ddf...846 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Hvis du setter opp 65k i annen månedlig inntekt, noe du selvsagt ikke har, så går vel alarmen for scam. Anonymkode: b1ac9...1ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå