Gå til innhold

Sliten etter en helg med barn som hele tiden er i tottene på hverandre

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg gjør det samme hvert år, bygger opp forventninger om at adventstiden skal bli så bra. Vi skal kose oss og ha mer tid sammen. Det er jo ikke tilfelle for adventstiden er ekstremt full av alt som skjer både på skolen og fritiden. 
Jeg har i år lage en aktivitetskalender, for i fjor rakk vi så vidt å komme oss gjennom julefilmene.  Så klarte jeg å bli alvorlig syk opp i dette og ble lagt inn på sykehuset, jeg er fortsatt syk. Prøver likevel å fullføre for å lage minner med barna mine. 
Det ender likevel med krangling, gråting, herjing og høye lyder. Siden jeg ikke er frisk tåler jeg nok mindre enn før. I går var det skikkelig trist dag da min eldste ble så sint på meg og far, og i dag har de minste bare kranglet. Begge dagene skulle vi gjøre hyggelig ting sammen som familie. I dag ble jeg så lei meg for at jeg skrur opp forventningene, og for at barna mine krangler så mye. 
De to yngste kan ikke se på hverandre før det er krig og vår eldste er nok i krigs alderen, feil tonefall der så er det igang. 
Hvorfor lærer jeg aldri? 
Hvordan er adventstiden hos dere? Klarer dere å ha ro og kranglefri?

Anonymkode: 2abdc...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hehe, dette var kjent. Vet akkurat hvordan det er. Jeg elsker jul selv og husker alle fine barndomsminner med juleforberedelser og kos, men så var jeg enebarn til jeg var 8 😅 

Her er det også full krig og høyt lydnivå. Jeg har helt tynnslitte nerver etter denne uka, med forsøk på litt baking, pynting av tre (bare krangel) og julegavehandling. Og jeg er frisk. Det er slitsomt! Gleder meg til de er ferdige med denne kranglingen.. 

Anonymkode: be22c...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Best å ha så lave forventninger som mulig, og bare gjøre bittelitt juleting. Her er ene barnet sur fordi vi ikke har rampenisse, men det gidder jeg ikke🙈

Anonymkode: 08ace...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Samma her. Krangling og herjing. Skulle pynte pepperkakehus i går og det ble Krangling og skriking.  Her må vi aktivisere hvert barn med hver sine aktiviteter.  Gruer meg til romjula for da er vi hjemme hver dag og venner er bortreist. 

Anonymkode: 8a81c...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi legger lista lavt, så slipper vi så mye krangling. Da blir det faktisk rom for kos.

Som jeg måtte lære mannen: Målet er ikke å klare å få bygget det pepperkakehuset, målet er å ha det koselig og hyggelig underveis. Klarer vi ikke å lage ferdig det pepperkakehuset så gjør det ingenting så lenge vi har hatt en fin opplevelse med barna.

Anonymkode: 2df3f...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre det er flere som har det samme med krangling og for høye forventninger. 
Jeg skal skrive ned i boka til neste år, sånn at jeg husker det. For jeg glemmer fort. Elsker jul, men ikke vokst opp med noe pepperkakebaking osv. derfor ønsker jeg så sterkt å lage minner med det egne barn :) Ts

Anonymkode: 2abdc...59e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...