PhilosopherSe7en Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Jeg forstår at det er stas for barna å få gaver, men jeg ser virkelig ikke poenget med å utveksle gaver med mine foreldre og søsken. Det er sjeldent voksne personer ønsker seg noe eller trenger noe, så er det ikke snart på tide å kutte ut denne utvekslingen av gaver mellom voksne? Synes det ødelegger en ellers koselig tid med dette jaget etter gaver, så i år blir siste gang jeg utveksler gaver med andre voksne personer utover samboer. Tenker at mine foreldre og søsken har mer nytte for pengene de bruker på meg og samboer enn at de får en flaske vin og ett sett fra rituals i fra oss. Noen som har kuttet ut å gi gaver til andre når de er blitt voksen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Slutter ikke nei. Elsker å gi og få gaver, og det er ikke tradisjon i min familie å slutte å gi gaver, heldigvis Anonymkode: 240f6...18a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Vi sluttet til søsken når alle fikk barn. Gir en liten gave til foreldre, siden de gir mye til oss. Anonymkode: 73967...8c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden Vi sier ifra når vi ute og handler i desember. Typ jeg trenger ny stekepanne,ønsker meg det. Søstra mi trenger nytt laken. Broren min sokker. Vi var "ferdig" med gaver for lenge siden. Nå kjøper vi én ting noe trenger. Veldig ofte typ deo, sokker, laken, håndklær 😅 Anonymkode: 9b18d...6d2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden PhilosopherSe7en skrev (24 minutter siden): Noen som har kuttet ut å gi gaver til andre når de er blitt voksen? Ja, flere. Send melding i august til de du vil kutte ut, og spør om det er interesse for å kutte hverandre ut. Så får du ja eller nei. Jeg har fått et rungende JA fra hver person jeg har spurt. Er for sent å gjøre det nå for i år. Anonymkode: 74fef...204 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 2 timer siden #6 Del Skrevet 2 timer siden PhilosopherSe7en skrev (26 minutter siden): Jeg forstår at det er stas for barna å få gaver, men jeg ser virkelig ikke poenget med å utveksle gaver med mine foreldre og søsken. Det er sjeldent voksne personer ønsker seg noe eller trenger noe, så er det ikke snart på tide å kutte ut denne utvekslingen av gaver mellom voksne? Synes det ødelegger en ellers koselig tid med dette jaget etter gaver, så i år blir siste gang jeg utveksler gaver med andre voksne personer utover samboer. Tenker at mine foreldre og søsken har mer nytte for pengene de bruker på meg og samboer enn at de får en flaske vin og ett sett fra rituals i fra oss. Noen som har kuttet ut å gi gaver til andre når de er blitt voksen? You do you... Selv elsker jeg å gi gaver og jeg kommer ikke til å slutte med det. Eneste grunnen til at det blir litt mindre gaver fra meg i år, er økonomi.... 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden Er glad i å gi familien min gaver og skal aldri slutte med det. Men syns det er ganske kleint med julaften, med alt gave styret. Anonymkode: 22bfd...40e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden I min familie har vi aldri sluttet 🤷🏼♀️ Er 38 år og synes det er kjempehyggelig både å gi og få gaver på julaften. Kjøper til (og får tilbake fra) foreldrene mine, mannen min, broren min og kona hans. I tillegg kjøper jeg gave til tantebarnet mitt. Anonymkode: 67551...f5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har ikke gitt gave til mine søsken siden da ungene deres var små. Det føltes bare stress og mer som bytte av penger når ingen egentlig ønsket seg noe. Gir til mine foreldre da😊 Anonymkode: d6ff0...685 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PhilosopherSe7en Skrevet 2 timer siden Forfatter #10 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har ikke gitt gave til mine søsken siden da ungene deres var små. Det føltes bare stress og mer som bytte av penger når ingen egentlig ønsket seg noe. Gir til mine foreldre da😊 Anonymkode: d6ff0...685 Ja det er nettopp dette som er saken. Ingen ønsker seg noe eller trenger noe. Det folk trenger kjøper de jo når de trenger det, en venter ikke til jul så en kan føre det på ønskelisten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Elsker å kjøpe gaver til familie og venner, så nei, jeg kommer ikke til å slutte med det Anonymkode: cfb19...d9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skreppamedleppa Skrevet 1 time siden #12 Del Skrevet 1 time siden (endret) Jeg slenger meg inn i den klubben som er glade for både å gi og få gaver som voksen. Neida julaften handler ikke om hva vi trenger. Hvis vi skulle gått ut i fra hva vi trenger på julaften kunne vi like gjerne dyttet hele julen ned i en plaspose og overlevd på kneipbrød og vann både for barna og de voksne... Men julaften handler nå likevel om mye annet enn hva vi strengt tatt må ha for å overleve, både for liten og stor. Jeg synes giverglede er en fin egenskap. Det er koselig å finne noe andre kan bli glade for utover hva de må ha. Og jeg blir glad for å få gaver av andre. Endret 1 time siden av skreppamedleppa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Del Skrevet 1 time siden Vi har sluttet på min fars og samboers side. Syns egentlig det er helt tragisk og trist. Vi får vell 2 julegaver på julaften. De som foreslo å slutte med gaver er jo selvsagt de som har mye penger i familien i tillegg, mens vi som har lite og faktisk akkurat har klart å kjøpe bolig i en alder av 32 år var forberedt på å gi gaver hele tiden (fordi det er koselig og en del av julen). Syns det er en fin ting å gi gaver og vise at man setter pris på hverandre Anonymkode: e8ead...33a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden Ja, du kan godt foreslå å kutte det ut. Litt sent i år da. Vi gir fortsatt til hverandre, men det går i utveksling av ymse kaffe og sjokolade. Anonymkode: b7eaf...8b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Slutter ikke nei. Elsker å gi og få gaver, og det er ikke tradisjon i min familie å slutte å gi gaver, heldigvis Anonymkode: 240f6...18a Samme her Anonymkode: 2e7f1...034 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå