AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #1 Skrevet 15. desember 2024 Jeg har nå spiral etter å ha blitt gravid på både p piller og med kondom. i møte med sykehus var det ingen tiltro til at jeg brukte prevensjon og merket tydelig at gynekolog dømte meg , fikk dessverre samme begge gangene. siden spiral skal være det sikreste så er jeg nå på den men er altså tre dager forsinket med mensen og får generelt som en klokke. er i fast forhold men pga omstendigheter passer ikke et barn inn nå, men vi ønsker om 1-2 år- derfor er sterilisering utelukket. dette er en relativt fortvilende situasjon, og jeg er der jeg nå lurer på om jeg rett og slett må unngå sex. er det andre kvinner som har opplevd lignende? Anonymkode: 5dd4f...11c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #2 Skrevet 15. desember 2024 Ikke blitt gravid med prevensjon, men hadde eggløsning selv om jeg brukte microgynon og tok pillene til samme tid hver dag. Jeg har IBS og derfor ble nok opptaket av p-piller dårligere enn hos andre. Måtte derfor bruke p-piller med mer hormoner i seg, så byttet til zoely. Gikk etter noen år over til p-ring, da jeg ønsket prevensjon som ikke var avhengig av opptaket i tarmen når min IBS ble forverret. Du vet jo ikke om du har blitt gravid med spiral og må ta en test før du kan konkludere med det. Man har ikke syklus på hormonprevensjon når den virker som den skal, og derfor er det rart hvis menstruasjonene dine dermed er som en klokke. Anonymkode: 19ec1...f88
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #3 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke blitt gravid med prevensjon, men hadde eggløsning selv om jeg brukte microgynon og tok pillene til samme tid hver dag. Jeg har IBS og derfor ble nok opptaket av p-piller dårligere enn hos andre. Måtte derfor bruke p-piller med mer hormoner i seg, så byttet til zoely. Gikk etter noen år over til p-ring, da jeg ønsket prevensjon som ikke var avhengig av opptaket i tarmen når min IBS ble forverret. Du vet jo ikke om du har blitt gravid med spiral og må ta en test før du kan konkludere med det. Man har ikke syklus på hormonprevensjon når den virker som den skal, og derfor er det rart hvis menstruasjonene dine dermed er som en klokke. Anonymkode: 19ec1...f88 Jeg har kobber spiral da jeg ikke tåler hormon preparert. Gikk på cerazette tidligere men får mild depresjon av de. jeg går som en klokke og har hatt mensmurringer nå i to dager uten mens, typisk graviditets tegn for meg. Er ogås småkvalm men jeg vet jeg sikkert er over hysterisk. Aldri tenkt over at man kan ha tarm sykdom som kan gjøre opptak av p piller etc dårligere. Det kan jo påvirke mange. Anonymkode: 5dd4f...11c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #4 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ikke blitt gravid med prevensjon, men hadde eggløsning selv om jeg brukte microgynon og tok pillene til samme tid hver dag. Jeg har IBS og derfor ble nok opptaket av p-piller dårligere enn hos andre. Måtte derfor bruke p-piller med mer hormoner i seg, så byttet til zoely. Gikk etter noen år over til p-ring, da jeg ønsket prevensjon som ikke var avhengig av opptaket i tarmen når min IBS ble forverret. Du vet jo ikke om du har blitt gravid med spiral og må ta en test før du kan konkludere med det. Man har ikke syklus på hormonprevensjon når den virker som den skal, og derfor er det rart hvis menstruasjonene dine dermed er som en klokke. Anonymkode: 19ec1...f88 Eldste barnet her ble unnfanget selv om vi brukte kondom og fulgte brugsanvisningen. Yngste barnet ble unnfanget da jeg brukte p-piller som anvist. Heldigvis var begge barna veldig velkomne. Jeg har nå hormonspiral på tredje året, har veldig gjenkjennbar syklus uansett.. blør litt når jeg skal og er kåt som f når eggløsningen kommer.. k46 Anonymkode: dd5cb...f00
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #5 Skrevet 15. desember 2024 Ja, opplevd det samme. Forsøkte som deg ny prevensjonstype per uhell. 4 i alt som gav abort da jeg ikke var klar for barn. Fikk forklart av legen at jeg er en av de få prosentene som har en kropp som ikke lar seg lure av prevensjon, og derfor alle uhell. Hvor mange % sikker et prevensjonsmiddel er er beregnet utifra korrekt bruk. Så er det brukt riktig så er der alltid en feilmargin. Denne viser antall kvinner i % som har en kropp som ikke lar seg lure av hormonene i prevensjonsmidler. Løsningen for meg ble å sterilisere meg etter å ha fått de barna jeg ønsker. Det løste problemstillingen, noe ingen forsøkte prevensjonsmiddel gjorde. Anonymkode: 69448...46a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #6 Skrevet 15. desember 2024 Ble gravid på p-piller og kondom. Han steriliserte seg når jeg ble gravid med kondom. For det var tredje gangen jeg ble gravid. Og skulle ikke ha flere. Derfor kondom. Jeg blir så dårlig og hadde fått beskjed fra legen at jeg ikke burde få flere barn. Fikk ikke sterilisere meg siden jeg var så ung. Da måtte det søkes og det var en prosess det å. Så min mann tok ansvar. Han var ung han å men over 25 så det gikk greit. Deilig å ikke gå på noe da. Anonymkode: 01292...cb8
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #7 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Ja, opplevd det samme. Forsøkte som deg ny prevensjonstype per uhell. 4 i alt som gav abort da jeg ikke var klar for barn. Fikk forklart av legen at jeg er en av de få prosentene som har en kropp som ikke lar seg lure av prevensjon, og derfor alle uhell. Hvor mange % sikker et prevensjonsmiddel er er beregnet utifra korrekt bruk. Så er det brukt riktig så er der alltid en feilmargin. Denne viser antall kvinner i % som har en kropp som ikke lar seg lure av hormonene i prevensjonsmidler. Løsningen for meg ble å sterilisere meg etter å ha fått de barna jeg ønsker. Det løste problemstillingen, noe ingen forsøkte prevensjonsmiddel gjorde. Anonymkode: 69448...46a Men påvirket sterilisering sex lysten din? Jeg we veldig lidenskapelig av natur og ønsker å beholde dette for mannen min. Anonymkode: 5dd4f...11c
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #8 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ble gravid på p-piller og kondom. Han steriliserte seg når jeg ble gravid med kondom. For det var tredje gangen jeg ble gravid. Og skulle ikke ha flere. Derfor kondom. Jeg blir så dårlig og hadde fått beskjed fra legen at jeg ikke burde få flere barn. Fikk ikke sterilisere meg siden jeg var så ung. Da måtte det søkes og det var en prosess det å. Så min mann tok ansvar. Han var ung han å men over 25 så det gikk greit. Deilig å ikke gå på noe da. Anonymkode: 01292...cb8 Her vil vi jo holde åpent for en til. Vurderer å kjøre til bensinstasjon for å roe nervene. Det passer absolutt ikke nå men å gå gjennom en til abort er skrekken også. Det er grusomt Anonymkode: 5dd4f...11c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå