Gå til innhold

Dine beste tips - stramme inn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trener aktivt, men falt litt av lasset i høst og har stort sett holdt meg til jogging i høst, men nå er jeg så vidt i gang med styrketreningen igjen og jeg har fundert litt på hvilke mål jeg har fremover. Først og fremst har jeg noen konkrete mål jeg ønsker å nå, bli sterkere, løfte x-antall kilo, men ved siden av dette har jeg et ønske om å stramme inn rett og slett. 

Målet er 3 styrkeøkter i uken og en joggeøkt, eventuelt 2 styrkeøkter og 2 joggeøkter. 

Vekt er ikke så viktig, og dette går jo også mest på kosthold, noe som er min største svakhet. Jeg elsker snacks, smågodt osv. så det er der jeg må skjerpe meg. Så hva er dine beste tips? Kom gjerne med kostholdstips (hva, hvor ofte, planlegger du måltid?), treningstips, "mindset", hva enn du anser som viktig for å nå dine treningsmål! 

Verdt å notere seg: jeg har cøliaki så alle kostholdstips må jeg nok moderere etter mine behov

Anonymkode: d0f62...f5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som fungerer for meg når det gjeder kosthold er minst mulig karbohydrater. Det går i egg, bacon, kjøtt og litt ost og fisk.

Når det gjelder trening trives jeg bedre med høy intensitet enn lange økter. Prøver å trene eksplosivt, for tiden med fokus på styrke fremfor muskelvekst, og en eller annen form for spurting noen ganger i uka (på sykkel eller tredemølle).

Anonymkode: 4cfe4...78e

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det som fungerer for meg når det gjeder kosthold er minst mulig karbohydrater. Det går i egg, bacon, kjøtt og litt ost og fisk.

Når det gjelder trening trives jeg bedre med høy intensitet enn lange økter. Prøver å trene eksplosivt, for tiden med fokus på styrke fremfor muskelvekst, og en eller annen form for spurting noen ganger i uka (på sykkel eller tredemølle).

Spiser du brød? Rundstykker, taco lefse? Eller spiser du ingen ting av det? Hva med ris og poteter? 

Anonymkode: db560...242

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Spiser du brød? Rundstykker, taco lefse? Eller spiser du ingen ting av det? Hva med ris og poteter? 

Anonymkode: db560...242

Jo, når jeg spiser med andre tar jeg av det som blir servert og tenker at det er helt greit å spise litt ris og potet innimellom. Men prøver å ligge unna alt av brødmat.

Skrevet

Det som funger for meg mtp å stramme opp, er enkle styrkeøvelser og godt kosthold. Jeg spiser ikke korn, men karbohydrater fra frukt, bær, grønt, og en del animalsk i tillegg. Jeg har basisøvelser som er helt ukompliserte og lite krevende, og bruker nok maks 10 min på styrketrening i uka. Og det funker. 

Anonymkode: 78dd6...366

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg passer på å ha en god balanse i kostholdet, med mye protein og karbohydrater. Har alltid brød eller knekkebrød til frokost, og pasta eller potet til middag. Jeg fyller også på med sukker etter harde økter, f.eks sjokolademelk eller cola.

Jeg har 2 styrkeøkter på 90-120 minutter og 2 cardioøkter hver uke på vinter. På sommer har jeg 1-2 styrkeøkter og løper 20-40 km pr uke.

Anonymkode: 6bc1e...b44

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...