AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #1 Skrevet 15. desember 2024 Vanskelig tema, julegaver. Samboers familie har likestilt oss når det kommer til gaver fra start (ser bort fra første julen da vi ikke hadde vært sammen så lenge). Jeg får ofte egen gave fra hennes familie, eller så får vi noe sammen. Får gave fra hennes mor, hennes far (de er ikke sammen) og hennes besteforeldre. Nå vi har fått gaver hver for oss, får jeg gave for ca lik sum som henne. Dyre gaver. Vi har til både min og hennes familie gitt gaver som det står at er fra oss begge. Så til problemet, som jeg syns er litt pinlig. Gavene fra min familie til henne. Jeg får ofte det jeg ønsker meg, mens hun får «ræl». Eller at jeg får det jeg ønsker meg, plus at vi får felles ønske gave sammen (noe til huset f.eks.) Jeg har fått dyr hjemmestrikket genser av svigermor f.eks, mens samboer fikk puslespill fra typ rusta fra mine foreldre. Og det er ikke sånn at mine foreldre sitter dårlig i det, tvert i mot. Nå skal vi feire jul med svigermor i år, redd for at hun skal legge merke til hva datteren får av sin svigerfamilie kontra hva jeg får av dem. Vet det er tanken som teller, men syns det er ekkelt når det er så tydlig forskjell. Noen med lik erfaring? Anonymkode: 642f9...1bc 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #2 Skrevet 15. desember 2024 Hva med å kun ønske felles gaver? Anonymkode: 4b90d...465
Mona123 Skrevet 15. desember 2024 #3 Skrevet 15. desember 2024 Hva med at du ikke ønsker deg dyre ting? "I år ønsker jeg meg bare sokker fra deg svigermor!" 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #4 Skrevet 15. desember 2024 Kjøp en gave fra dine foreldre og gjem vrælet Anonymkode: fc432...fbb 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #5 Skrevet 15. desember 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med å kun ønske felles gaver? Anonymkode: 4b90d...465 Det hjelper til jul. Men ikke til bursdag… Anonymkode: 642f9...1bc
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #6 Skrevet 15. desember 2024 Jeg har kjent litt på det når svigers gir finere/dyrere/flere gaver til mannen og i tillegg gjerne litt penger til bare han. Så gir min forelder oss felles gave, ofte med en større pengesum på deling. Føles litt sårt med forskjellesbehandling selv om jeg også forstår at de gir litt mer til han (alle gjør jo tidvis forskjell ved gaver avhengig av relasjon). Også er det litt irriterende at jeg da må dele min gave når han får mer til bare seg selv (men han kan også finne på å legge penger til seg selv i felles pott). Foreslår at du kan kompensere med å gi en ekstra fin gave fra deg selv, så blir fokuset på at du er sjenerøs og ikke at de er gniene😊 Anonymkode: 6d1b9...e02 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2024 #7 Skrevet 15. desember 2024 Jeg hadde bare tenkt at sånn er det. Min mann får dyrere gave fra mine foreldre enn fra sine egne. Kona til mannens bror får betydelig finere/dyrere gave fra våre svigerforeldre enn jeg får. Noen familier er mer gaveorienterte enn andre, noen gjør forskjell. Anonymkode: 6508b...f42
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2024 #8 Skrevet 16. desember 2024 Jeg tror at din svigermor har forståelse for at ulike familier gjør det ulikt i forhold til dette med gaver. Min far gir «elendige» gaver, men han er svært generøs gjennom hele året. Det har aldri vært et nei for barnevakt, eller nå for å kjøre eller å hente ungdommer. Aldri et nei, for å låne en bil om en av våre er på verksted. Hjelp til å fikse, inne eller ute, og gjerne suser han ut penger på ting som skal betales med ulike prosjekter eller han bare gir penger. Akkurat hva som er under juletreet er ikke så viktig. Han hadde et tiår hvor han suste ut mye penger på gull og diamanter, men kun til sine døtre. Ting fjernet seg dog ut, nå er situasjonen at han gir sine døtre de «elendige» gavene, han har oppdaget parfyme disken på Normal. Min mann får alltid ullundertøy. For det er en bra greie, noe min mann liksom trenger. Jeg tror de fleste ikke henger seg så veldig opp i dette, akkurat hva som er under treet. Anonymkode: bd8af...43d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå