AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Del Skrevet 2 timer siden Vet ikke helt hvilken kategori jeg skal legge denne tråden i. Er i en vanskelig situasjon og har vært det lenge. blitt utsatt for ting og blir truet til å møte noen jeg ikke ønsker. Er redd for konsekvensene om jeg lar være. Er ikke i stand til å anmelde (for da må jeg fortelle alt, og vet ikke om jeg er i stand til det med mange traumereaksjonerk). har noen ganger lurt på dette med besøksforbud, men selv det er jeg redd ikke skal nytte. Har ofte sittet med nummeret til politiet foran meg og lurt på å ringe. Men jeg føler meg bare redd, og vet ikke hvordan jeg skal gå frem. Er redd for konsekvensene det kan få dersom vedkommende blir konfrontert med at jeg har tatt dette steget og ingen ting blir gjort. At det skal gjøres alvor av truslene. Ønsker ikke å gå inn på hva det gjelder her. setter stor pris på innspill. Anonymkode: 346d4...2a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Del Skrevet 2 timer siden Ja, du kan snakke med politiet uten å anmelde. Du kan også ta kontakt med et krisesenter for å snakke med dem og få råd og tips. Anonymkode: 95ac0...259 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #3 Del Skrevet 2 timer siden Du kan ringe politiet og spørre etter råd,hva de tenker er lurt å gjøre Anonymkode: 560db...32c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja, du kan snakke med politiet uten å anmelde. Du kan også ta kontakt med et krisesenter for å snakke med dem og få råd og tips. Anonymkode: 95ac0...259 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan ringe politiet og spørre etter råd,hva de tenker er lurt å gjøre Anonymkode: 560db...32c Takk! Anonymkode: 346d4...2a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Del Skrevet 2 timer siden Kanskje start med krisesenter først da politiet på eget initiativ kan anmelde forholdet basert på det de får vite. Anonymkode: e24ab...8c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Kanskje start med krisesenter først da politiet på eget initiativ kan anmelde forholdet basert på det de får vite. Anonymkode: e24ab...8c0 Har hørt om det. Men er det så enkelt, dvs er terskelen så lav for dem? Anonymkode: 346d4...2a7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har hørt om det. Men er det så enkelt, dvs er terskelen så lav for dem? Anonymkode: 346d4...2a7 Her må du tenke på din egen trivsel og trygghet . Hvis du blir truet eller trakkasert MÅ du ringe politi eller krisesenter å be om råd . det er høy terskel for politi å anmelde på dine vegne . Ikke tenk på det nå i første omgang. Ring å snakk med nærmeste krisesenter først ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lærke Skrevet 1 time siden #8 Del Skrevet 1 time siden Her kan du ta kontakt for råd og veiledning Støttesenter for kriminalitetsutsatte - Politiet.no 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Del Skrevet 1 time siden Du kan drøfte saker med Politiet, men du må være klar over at hvis du forteller noe som er svært grovt, kan det utløse anmeldelse plikt hos Politiet, selv om du selv ikke ønsker å anmelde. Du skriver ikke så mye om hva du har vært utsatt for, men greit å være klar over dette. ❤️ Da kan det være bedre å evt kontakte støttesenteret for kriminalitetsutsatte, som også har blitt nevnt her. Hos krisesentrene kan du også få gode råd og veiledning ❤️ Anonymkode: 19c26...c35 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 59 minutter siden #10 Del Skrevet 59 minutter siden (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Du kan ringe politiet og spørre etter råd,hva de tenker er lurt å gjøre Anonymkode: 560db...32c Ja, men husk å ringe politiets vanlige nr 02800, og ikke 112 da. 112 er nødnummeret og skal bare brukes til helt akutte ting. Endret 58 minutter siden av Grüner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå