Gå til innhold

Hvilken pels foretrekker du på hunder?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en schaefer-mix nå, og selv om jeg elsker henne, så blir det ikke ny hund med sånn pels (stri, tykk, med masse underull). Jeg synes jo pelsen hennes lukter godt, men innser at mange andre nok tenker at hun lukter veldig hund, men hater røytingen. Må gå over gulvene med tørrmopp flere ganger daglig.. Korthåret pels neste gang. Muligens krøller.

Anonymkode: fdcb0...419

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bichon og puddel. De røyter ikke. Nå har vi andre hunds, som når de rister seg legger det seg et fint pelsteppe overalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort og lettstelt. Lite vedlikehold, og man kan gå på utstilling hele året uten å risikere at hunden er helt nedrøytet. Har tidligere hatt shiba, og han var nedrøytet i flere mnd i året. Noe som gjorde at han ikke kunne delta på de samme utstillingene som de andre hundene mine gjorde. Blir jo også mindre pels på klær, møbler osv.

Anonymkode: 1389b...647

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort! Er så lei floker, toving, kvister som henger fast, diaré som henger fast i rumpa, klissvåt hund etter lek i søleputter, daglig børsting osv osv. 

Anonymkode: 331a0...620

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn ca korthåret schäfer-pels. Underull er bra, og fravær av alt for lang dekkpels er også bra. Ikke myk pels som floker seg, ingen myke fjoner mellom tredeputene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pels ala Border Collie fordi den er så god og myk ❤️ Lite pelsstell, men skulle gjerne vært foruten røytingen! Min neste hund skal være enten korthåret eller røytefri.

Anonymkode: 90392...ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...