Gå til innhold

Da har faren min sagt fra at han kutter kontakten med meg og søsknene mine

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og selvsagt timer han det på verst mulig måte rett før jula, og midt i en flytteprosess som egentlig skal være en fin og positiv ting for min familie, men selvsagt må han ødelegge det med sitt destruktive vesen. Sist han valgte oss bort gikk vi alle på barneskolen og han flyttet til motsatt side av landet, der han var som forduftet fra jordens overflate i et halvt år i slengen, og helt umulig å kontakte. Han var borte i ti år i strekk. For noen år siden kom han tilbake i livene våre uten en unnskyldning og forventet at alt skulle være som før, og at han skulle inkluderes som før. Jeg har invitert ham i hvert et selskap og alltid tatt ham imot når han ville komme på besøk selv om førstnevnte har kostet meg en del, men det var visst ikke godt nok.

Denne gangen fyrte han seg kraftig opp pga. en ørliten bagatell fra ene søskenet mitt, som ingen normale mennesker hadde brydd seg om, og det kom som lyn fra klar himmel. Nå skal han kutte ut alle barna sine, i tillegg til mye annet stygt han skrev. Virker jo som det der var dråpen som fikk begeret til å renne over, men vi hadde kanskje ikke vært her om han faktisk gjorde en innsats. Må jo bare tolke meldingen hans som at han heller ikke ønsker å være bestefar til mine barn, og akkurat det kjenner jeg er sårt.

Jeg er ikke lei meg, for forholdet vårt er sånn at han like gjerne kunne vært en perifer grandonkel, jeg er bare forbanna fordi han er så frekk at han mener det er ham det er synd på. Faktisk er jeg rasende, og jeg må ta meg sammen for ikke å skrive ham en veldig sint melding. Vet ikke hva jeg vil med dette, men trengte vel en utblåsning. Frekke faen. Har fått nok av at han skal ødelegge. Hvordan håndterer man egentlig dette?

Anonymkode: 0360e...076

• Hjerte 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta vare på deg selv og dine søsken nå, jeg har en slik mor ig det er forferdelig tøft å ha en forelder som er så umoden i hodet at de ser kun seg selv og egne behov. Klem til dere alle. 

Anonymkode: e0d41...d5b

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke sende han en sint melding? 

Han høres ikke frisk ut, og det er kanskje godt med en pause fra noen som er så destruktive. 

Anonymkode: 5119e...9f2

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk jeg ville svart noe ala "Hvis x/det x gjorde er nok til at du kutter ut samtlige barn fra livet ditt, må det bare være. Synd, men greit nok". 

Litt for å faktisk få litt utløp selv, og litt for å vise at ikke alt handler om han. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han høres ikke frisk ut, og det er kanskje godt med en pause fra noen som er så destruktive. 

For å være ærlig er jeg litt redd ham.

• Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har egentlig hatt et OK forhold siden han returnerte, så destruktiviteten har jeg ikke merket veldig mye av denne perioden, før nå. Han klarer stort sett å oppføre seg som folk, men nå ble han jævlig ekkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For å være ærlig er jeg litt redd ham.

Bor han i nærheten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (2 minutter siden):

Bor han i nærheten? 

Jepp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jepp.

Jeg ville fortsatt gitt et litt mer nøytralt svar, ala det jeg foreslo lengre opp. Tror det er bedre enn å bare svare "okei", noe sint eller passiv aggressivt. 

Siden han skrev mye stygt vil det også vise han (riktignok om han tenker så langt) at drittslenging ikke vipper deg av pinnen. 

Har du forresten hørt med de andre søsknene dine om de har sagt noe til han? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvordan håndterer man egentlig dette?

Ikke noe å håndtere.

Lat som han er død. Og hvis han plutselig skulle ønske å komme tilbake, si nei.

Anonymkode: 5588d...a9a

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blokkerer. Og så legger du han til side. Du må ikke finne på å svare. Verken det ene eller det andre. 

Og så kan du godt slutte å kalle han far. 
Og neste gang (ja, det kommer en neste gang) han kommer tilbake så svarer du «nei». Eller «nei, vi hadde det mye bedre uten deg, så det er ikke aktuelt, altså.»

Og så puster du dypt inn. Og så ut. Og så minner du deg  selv om alt du nå slipper. Du slipper besøke han på aldersheim, slipper føle du burde ta vare på han om han blir dement eller brekker lårhalsen eller på annet vis ikke klarer bo selvstendig. Du slipper hele byrden «aldrende forelder» unektelig er. 

Og eskalerer det? Norge er stort. Flytt på dere. La det være en mulighet. Fordi det ER en mulighet.

Anonymkode: 3e160...975

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La han steke i sitt eget fett. 
Ikke svar han , men ta han på ordet og la han seile sin egen sjø. 
Ta vare på deg og dine. 
Senk skuldrene , og tenk at nå slipper du negativt gørr fra den kanten og følelsen av å ikke være verd noe . 
Det er lettere enn du tror i etterkant 

Anonymkode: 29ef8...2d1

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (8 minutter siden):

Jeg ville fortsatt gitt et litt mer nøytralt svar, ala det jeg foreslo lengre opp. Tror det er bedre enn å bare svare "okei", noe sint eller passiv aggressivt. 

Siden han skrev mye stygt vil det også vise han (riktignok om han tenker så langt) at drittslenging ikke vipper deg av pinnen. 

Har du forresten hørt med de andre søsknene dine om de har sagt noe til han? 

Det var ett av søsknene mine som fikk meldingen, han har ikke sagt noe som helst til oss andre. Samboeren min pratet med ham i telefon rett før det klikket for ham og da var tonen helt fin, og han skulle hjelpe oss med noe flytterelatert. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ikke noe å håndtere.

Lat som han er død. Og hvis han plutselig skulle ønske å komme tilbake, si nei.

Anonymkode: 5588d...a9a

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du blokkerer. Og så legger du han til side. Du må ikke finne på å svare. Verken det ene eller det andre. 

Og så kan du godt slutte å kalle han far. 
Og neste gang (ja, det kommer en neste gang) han kommer tilbake så svarer du «nei». Eller «nei, vi hadde det mye bedre uten deg, så det er ikke aktuelt, altså.»

Og så puster du dypt inn. Og så ut. Og så minner du deg  selv om alt du nå slipper. Du slipper besøke han på aldersheim, slipper føle du burde ta vare på han om han blir dement eller brekker lårhalsen eller på annet vis ikke klarer bo selvstendig. Du slipper hele byrden «aldrende forelder» unektelig er. 

Og eskalerer det? Norge er stort. Flytt på dere. La det være en mulighet. Fordi det ER en mulighet.

Anonymkode: 3e160...975

Dette synes jeg er veldig vanskelig, for jeg har altfor lett for å tilgi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det var ett av søsknene mine som fikk meldingen, han har ikke sagt noe som helst til oss andre. Samboeren min pratet med ham i telefon rett før det klikket for ham og da var tonen helt fin, og han skulle hjelpe oss med noe flytterelatert. 

Da ville jeg avventet, med mindre det sto i meldingen at søskenet ditt måtte gi dere andre beskjed? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

nordlending skrev (Akkurat nå):

Da ville jeg avventet, med mindre det sto i meldingen at søskenet ditt måtte gi dere andre beskjed? 

Han skrev at han kutter kontakten med oss, så det gjelder alle. Søskenet mitt som fikk meldingen svarte ganske utfyllende uten å eskalere konflikten, men det begynner å nærme seg et døgn siden, så det er ikke vits i å forvente noe svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likegyldighet svir verre enn hat. Hadde ikke svart eller bare svart noe som ok, hadet, javel, notert osv.

Hadde ikke latt han tilbake i liver etter dette.

Anonymkode: 64c7b...100

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde skrevet en melding og forklart hvilket rasshøl han er, og sagt at dere er glade for å slippe kontakt. fått siste ordet, og sagt at han får dø alene, og at dere bare lar staten kremere han og slenge støvet på en fellesgrav. 

Anonymkode: d1851...985

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri orket ha kontakt med ett slikt menneske. Hadde sendt en melding med «kutter du kontakten nå så er det for livet ut for min del» og stått bastant på det. Han er jo bare destruktiv og ett vandrende rævhål utifra beskrivelsen din. 

Anonymkode: 5c6fb...f85

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Likegyldighet svir verre enn hat. Hadde ikke svart eller bare svart noe som ok, hadet, javel, notert osv.

Hadde ikke latt han tilbake i liver etter dette.

Anonymkode: 64c7b...100

Egentlig bør det ikke være et problem, for som jeg sier kunne han like gjerne vært en perifer grandonkel. Samtidig er det jo en del av meg som vet at han er min pappa. Han var jo faren min, og vi har så mange bilder av meg og han fra tidlig barndom da alt var fint. Jeg ønsker ikke konflikt og jeg ønsker at barna mine skal ha en morfar 💔 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Egentlig bør det ikke være et problem, for som jeg sier kunne han like gjerne vært en perifer grandonkel. Samtidig er det jo en del av meg som vet at han er min pappa. Han var jo faren min, og vi har så mange bilder av meg og han fra tidlig barndom da alt var fint. Jeg ønsker ikke konflikt og jeg ønsker at barna mine skal ha en morfar 💔 Og så kjenner jeg på urettferdighet. Hvorfor måtte akkurat jeg ende opp med en sånn udugelig kødd til far? Faen så mye dritt jeg har måtte tålt fra ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...