Gå til innhold

Andre som kompenserer med julegaver til barna pga liten familie?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja, gutten min får alltid mange gaver fra oss. Han får ca 5-6 gaver fra resten av familien. Men søskenbarna på begge sider, har veldig store familier, så de får sikkert 30 gaver hver. Derfor synes jeg det er kjekt at han også har litt å pakke opp 😊. Ene året var han ferdig med sine, og søskenbarna hadde 20 gaver igjen. Såg at han ble lei seg, da var han bare 4 år. Så etter det kjøper jeg heller flere gaver. 

Anonymkode: 9e206...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi søsken kjøpte alltid julegaver til hverandre. Fikk penger av foreldrene våre og de ble med hver vår gang. Det kostet typisk 50-100kr. Tre søsken. Vi syns det var kjekt å finne gaver selv og lete etter noe søskene kunne like. 

Høres kanskje feil ut, men dersom familiemedlemmene gir 4 pakker med ting barna ikke ønsker/syns er gøy, så hadde jeg kanskje kompensert noe. En venninne av meg fikk alltid svarte sokker i flerpakning av tanten, ullklær fra besteforeldrene/forbruksklær og rare gaver fra onkelen (husker hun fikk en krimbok som ca 10åring og hjemmelaget marsipan som barn). Syns liksom barna kan få noe gøy i julen. Kjekt for de å ha en leke, bok de ønsker seg, spill el. Voksne kan fort bli praktisk og tenker egentlig på hva foreldrene tenker barna trenger, ikke hva barna egentlig ønsker seg. 

Det trenger ikke være dyre gaver. Kan også være brukt.

Anonymkode: a54bc...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan være gave fra nissen, katten,  hunden også. Evt gave fra mor og far utenom felles. Feks gavekort på kino med noe julegodt og gavekort på badeland med en liten leke ved siden av.

Anonymkode: a54bc...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...